Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Wczoraj
-
Copper Ravens (original) / TOKYO GROOVE JYOSHI Chilly Gonzales - Hotel California
-
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
marvelo odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!
-
[dobor butów do pedalow] shimano spd-pd eh500
Janusz56 odpowiedział radeon27 → na temat → Odzież dolna
Fajne te pedaly, ja szukalem czegos podobnego zeby miec pelna platforme i spd tez any bylo z podparciem. myslalem o T8000 ale brakuje w nich pinow po wewnetrznej stronie plus troche odstaja od osi na szerokosc. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Cross90 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo musieliśmy się minąć ze @spidelli pod tym kościołem😉 -
NerfMe obserwuje zawartość → [serwis zawieszenia] Złe osadzenie łożysk - Giant Trance
-
Witajcie Przezuteki Specialized Epic Pro M4 2003 Projekt naprawy Jako laik w temacie MTB zglaszam sie z prosba o pomoc przy naprawie mojego starego roweru ktory ma byc docelowo naprawiany jako budget projekt dla syna. Chcial bym wymienic w nim naped ktory z uwagina na swoj wiek i znieszczenia juz raczej sie nie nadaje do mlodzienczego crossowania. wszystko strzela tzreszczy itp. Chcial bym wymienic tylna kasete, tylna przezutke i przednie zeby. Czytajac repettytorium dla takich jak jak poziom ogaru kompatybilnosci wynosi -100. Ma ktos troche cierpliwosci dla mnie zyby pomoc to ogarnac. Pozdrawiam
-
Chciałem edytować, ale się już nie da, oczywiście suport za 76zł też istnieje, więc w sumie nie jest tak źle. Tylko szkoda, że te GRX to nie 170mm, fajnie mi się na takich jeździło
- 13 odpowiedzi
-
@wr81U mnie Chinol wychodzi 162zł, oczywiście bez zębatki i pająka. Z pająkiem wyjdzie 200. Ale Chinola da się dorwać i taniej,. Ogólnie przesiadka na HT2 to nie jest taka tania sprawa - klucz stówa, suport 60zł, zakładając, że wezmę najtańszy (chyba lepiej dopłacić do 120 i mieć Dura Ace?). Więc jak się to podsumuje, to Shimano wychodzi 500+zł, za rower, który jak był nowy, chodził za 900zł. Chinol trochę mniej, ale do Chinola mogę wrzucić pająka na 104BCD, bo jak pisałem, albo nie, ale 36 zębów mi póki co wystarcza z zapasem i bez jakichś bardziej aerodynamicznych rozwiązań, to szansa, że będę 30km/h jeździł po płaskim na dłuższych dystansach, to można między bajki włożyć No chyba, że bym wziął kasetę 36T i faktycznie zębatkę 40T. Póki co celuję w kasetę 34T 9-przełożeniową (11-13-15-17-19-21-24-28-34), która ma w sumie większość przełożeń tam, gdzie ich potrzebuję, za to przełożenia "na trudny teren i górki" są potraktowane po macoszemu, bo takie warunki zdarzają mi się tylko, jak jadę na ryby jakąś mega zarośniętą ścieżką. Jakbym walnął sobie 40T, to to pora zrewidować światopogląd, bo w sumie musiałbym się bawić w kasetę 11-36, żeby nadal mieć jakieś biegi w trudny teren, za to najwyższe przełożenie straciłoby u mnie totalnie rację bytu, bo 40km/h to ja we Wrocławiu na tym rowerze będę się poruszał, jak wjedzie we mnie pijany kierowca BMW. Nie mogę wyłączyć tego pogrubienia swoją drogą...
- 13 odpowiedzi
-
marcin_ostrów obserwuje zawartość → [serwis zawieszenia] Złe osadzenie łożysk - Giant Trance
-
Tak, Giant nie lubi tulejek w damperach , tak samo jest/było w Reignie . Damper musi mieć standartowe oczko 1/2 cala , żadne wynalazki z łożyskiem 30x8 tu nie podejdą . No chyba że tłoczysko znajdziesz z normalnym oczkiem i wymienisz . Ale Sidluxe do Trance ? Toto profanacja jest Ja bym tu bardziej x2/sdu widział a nie damper do xc .
-
[Naprawa] Mam problem z łańcuchem
fabyss_fr odpowiedział fabyss_fr → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
spada z zębatki na korbie,nic sie ostatnio nie stało ani nic nie wymieniałem oprócz tego łańcucha ale to wymieniałem go z 1 miesiąc temu i wszystko dobrze był tylko raz pojechałem nim do sklepu kilka dni temu bez szaleństw i już ten łańcuch spadał (przez miesiąc było dobrze wszystko) na początku myślałem że to poprostu kwestia dokręcenia przerzutki bo troche była za mało przykręcona ale dokręciłem (kluczem dynamometrycznym tyle ile zaleca producent) i leciutko to poprawiło ale łańcuch dalej spada wręcz aż nie realnie łatwo jak na takie napięcie przerzutki bo łańcuch skracałem w serwisie żeby był napięty i wszystko jest sztywno więc nie wiem -
Rozmiarówka jest chyba zawyżona? Wydaje mi się być normalna. https://geometrygeeks.bike/compare/polygon-siskiu-t8-2023-lg-29,rockrider-feel-700-s-2025-size-l/
-
WojtasTaba obserwuje zawartość → [Naprawa] Mam problem z łańcuchem
-
[Naprawa] Mam problem z łańcuchem
WojtasTaba odpowiedział fabyss_fr → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
A spada z korby, czy z kasety/wolnobiegu? Coś między czasie się stało? Wymieniałeś ostatnio coś? Mówisz, że prawie nowy łańcuch, ale rozumiem, że na początku po jego założeniu było dobrze? -
[okazje i promocje] w sklepach internetowych
WojtasTaba odpowiedział TheJW → na temat → Sklepy rowerowe
A tak zapytam, bo tego jeszcze nie ogarnąłem. Któreś pasują do CS-M6100? -
[serwis zawieszenia] Złe osadzenie łożysk - Giant Trance
wr81 odpowiedział Maciek_Z_Mazur → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Na szybko widzę część: https://www.giantbikespares.com/Giant-Rock-Arm-Kit--1280GSG04001I1/product_detail/3-47507 w UK za 154 funty, (wysyłka niby gratis do EU pow. 35 funtów zamówienia) - jest przynajmniej jakiś odnośnik ceny. Można jeszcze napisać do sklepów niemieckich, są często dość dobrze zaopatrzone -Giantami handluje np. bynnyhop.de i mount7.de Co do tulejki to rzeczywiście po szybkim googlowaniu widzę że Giant nie używa/nie używał tej wprasowanej tulejki (DU bushing) i jeżeli jest w damperz to trzeba ją wyprasować... W mocowaniu bearing type nic to nie sa bo otwór i tak będzie za mały.. -
Heh, też pomyślałem o kleju, ale mi się już nie chce. Nie wiem jak długo z tym jeździłem, ale trochę jeszcze wytrzyma. Musi. W piątek jadę na urlop w Beskidy. W pn zacznę obdzwonkę wszystkich serwisów gianta w Polsce - może jakimś cudem ktoś ma to na magazynie. A jak nie, to pewnie 2-3 tygodnie czekania.... A co do dampera to rzecz w tym, że w giancie nie ma żadnej tulejki, nic, goło i wesoło i tam wchodzi od razu bolec zawieszenia, ten wykręcony na zdjęciu
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: xgoralex
-
[serwis zawieszenia] Złe osadzenie łożysk - Giant Trance
wr81 odpowiedział Maciek_Z_Mazur → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Niestety (lub na szczęście) nie ma doświadczenia z takimi naprawami. Pytanie czy jako tymczasowe rozwiązanie nie można tego łozyska osadzić na jakimś kleju ( tak wiem papranina na czas znalezienia części zamiennej). Co do dampera to tak jak przypuszczałem Gianr ma standardową tulejkę a Rock Shox ma mocowanie z łożyskiem ( Bearing) - wg, moje oceny rzadsze więc często są dampery z nim w okazyjnych cenach. Niedawno ktoś na forum opisywał podobny przypadek z damperem DT Swissa.. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Sansei6 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Dobra już wszystko wiem - męczyło mnie więc jeszcze raz rozebrałem zawieszenie. Łożysko w linku przy mocowaniu dampera dało się wypchnąć palcem. Niestety bieżnia wygląda na uszkodzoną - plamka na zdjeciu to dziura. Wprasowałem je ponownie ale przy montażu wyskoczyło. Czeka mnie zakup linka i wymiana. Najlepsze, że nie mam pojęcia kiedy to się stało, rower w eksploatacji od 4 lat. Ktoś może polecić jakiś polski serwis gianta co by to w miarę przyzwoitych pieniądzach sprowadził? @wr81 Miałem na myślo to co niżej - chciałem wrzucić sidluxa...
-
Bez przesady różnica w stosunku do ceny linkowanego chińczyka nie jest aż tak duża ( wg. tego co mi się wyświetla dla tego przypadku 100PLN.)
- 13 odpowiedzi
-
Redukcja dolnej bieżni z 1,5" na 1 1/8", ze średnicą wewnątrz 30mm. https://bikecenter.pl/p65869,ritchey-wcs-pro-zs55-56-30-redukcja-bieznia-sterow-1-5-na-widelec-1-1-8.html
-
[serwis zawieszenia] Złe osadzenie łożysk - Giant Trance
wr81 odpowiedział Maciek_Z_Mazur → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
U mnie nowszy rocznik i jestem teraz przez tydzień poza domem więc nie sprawdzę... Sprawdzałeś w czasie poprzedniej eksploatacji dokręcenie śrub mocujących odp. momentem? Co miałeś na myśli pisząc o customowym mocowaniu? Na górze jest trunnion a na dole tulejka. Są amory gdzie na dole jest łożysko ale chyba nie w Trance. Jaki damper chciałeś wsadzić? P.S. Chyba @NerfMe ma Trance z tego rocznika... -
Nie ma co rozumieć, naprawdę sądzisz, że kupując jutro rower będziesz w stanie domagać się gwary od producenta za 40 lat jak pęknie spaw? Miałem sytuację, że klient przyszedł z pękniętym Trek’iem (Liquid jak dobrze pamiętam), który był już dawno zmieniony przez Top Fuel czy coś innego. Kwestia 8-10 lat, rynek jUKejski. Zaoferowano mu zatem ten nowszy model po cenie dilerskiej. Ale z cenowego podstawowego poziomu, nie premium. No i koleś dodatkowo musiał wymienić sztycę, stery i suport bo standardy się zmieniły. Wyszło na to, że lifetime warranty może oznaczać rabat około połowy ceny nowej ramy.
-
fabyss_fr obserwuje zawartość → [Naprawa] Mam problem z łańcuchem
-
ogólnie przez ostatnie dni spada mi nonstop łańcuch (nawet jak zeskocze z krawężnika) jest to dla mnie masakryczne gdyż jak skacze lub zjeżdzam to musze go cały czas zakładać, dziwne jest też to gdyż mam prawie nowy łańcuch, hak od przeżudki jest też dokręcony zgodnie z zaleceniem producenta, łańcuch jest też napięty więc nie mam pojęcia jakim cudem to sie dzieje więc prosze wytłumacz mi to ktoś prosze
-
Na ali bywają dziwolągi wiec wszystko możliwe. Linia 48 jest ok. Kwestia zmieszczenia zębatki w ramie (rurka przyłańcuchowa).
- 13 odpowiedzi
-
@Dokumosa Bardzo dziękuję za pomoc! Wiele się dowiedziałem, jakoś tak wszystko staje się wreszcie w miarę jasne. Tam kij z symetrią ramion, ja ogólnie cały jestem dosyć krzywy, to mi tam jeden pies, bardziej chodzi mi o to, czy to mechanicznie się nie sknoci dość szybko. A co do korby szosowej - korba z alika jest pod suport 68 i 73mm. A to znaczy, że 5mm podkładka być musi - widać ten wynalazek zresztą na zdjęciach. Ale 48mm to chyba bardzo dobra linia pod 1x, więc sensu nie ma tego regulować, zwłaszcza, że jak zmierzyłem, to wyszło mi 47mm obecnie i działa to OK. W Shimano GRX jest 49.7, ale w 105 jest parę mm mniej, więc na największej zębatce nadal wychodzi mniej niż 48, więc chyba nie mam się czym martwić. Taka ciekawostka przy okazji. Decathlon nie podaje Q-factor dla przykładowego suportu, bo to by było za łatwe. Ale obecne korby znalazłem. I teraz tak, kwadratowy suport może w nie wejść z każdej strony na 18mm, oczywiście maksymalnie, ale załóżmy, że tak właśnie jest. Korba ma łączną grubość 46mm. Widziałem też pomiary dla strony napędowej dla 36T (bo Decathlon ma napędową wrzucony dla 36T i nienapędową dla 38T wrzucony schemat, bez sensu, ale trudno) i wychodzi grubość łączna korby z grubsza ta sama. Suport ma 116mm tak pi-razy drzwi. No to jak sobie zsumujemy 80mm (suport minus część wchodząca w korbę) i grubość obu korb, to wychodzi nam 80 + 92mm, czyli q-factor 172mm w wariancie najbardziej optymistycznym. A przecież ten suport może mieć 118mm (bo 116mm suportu od Thun nie znalazłem, a to oni je klepią) i korba może nie wchodzić na ostatni milimetr czy 1,5 (co jest moim zdaniem bardzo możliwe, bo zaprojektowane jest to zapewne tak, by mieć możliwość głębszego chwycenia w przypadku, gdy oś suportu jest w dolnym zakresie tolerancji) i wtedy wychodzi nawet więcej. Czyli, jeśli dobrze rozumiem, w moim rowerze de facto była zainstalowana korba MTB? Ogólnie trochę niższy q-factor jest jednak preferowany co do zasady, dobrze rozumiem?
- 13 odpowiedzi