Skocz do zawartości

[level a7] kross level a7 2012 czy level a7 2013?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam mało czasu a muszę podjąć szybko decyzję. Stąd też zwracam się do Was z prośbą o pomoc w wyborze roweru.

Na początek trochę danych:

mój wzrost - 185cm

waga - 83 kg

jazda głównie po szutrowych i leśnych drogach, teren przeważnie płaski lub lekko pagórkowaty, sporadyczne wypady w sezonie letnim w tereny lekko górzyste (beskidy). Roczny przebieg ok 1,5 - 2tys km. Preferuję z racji przyzwyczajenia pozycję bardziej pochyloną "wyścigową"

 

Na rower chcę przeznaczyć do 3000 zł (+/- 200zł). I tu prośba o pomoc w wyborze niżej wymienionych modeli

1. Kross level A7 2012 za 2900zł (dostępny rozmiar M - 17,8") http://www.kross.pl/pl/2012/level-a7

2. Kross level A7 2013 za 2950zł (dostępny rozmiar L - 19,7" ) http://www.kross.pl/pl/2013/level-a7

3. Merida Matts TFS 500-D 2012 za 2860zł (dostępny rozmiar 18" i 20") http://allegro.pl/ro...2904163726.html

4. Kross level A8 2012 2012 za 3500 zł (dostępny rozmiar L - 19,7" ) http://www.kross.pl/pl/2012/level-a8

 

Jaki rozmiar ramy wybrać: M czy L? Który z tych modeli polecacie? Czy duże są różnice w jakości osprzętu pomiędzy A7 2012 i A7 2013 i czy będą one zauważalne dla mnie? Jak wypadają hamulce Avida Elixir 3 w porównaniu do podstawowych Shimano z modelu A7 2012 i tych z A8? Słyszałem że Avidy są bardziej awaryjne i wymagają częstszej obsługi przy konserwacji i regulacji. Czy warto dopłacać do modelu Krossa A8 (wykracza to trochę poza mój budżet ale jestem w stanie to jakoś pokonać)? A może wybrać Meridę? Rower ma służyć przez długie lata i chciałbym aby była to trafiona decyzja a sam rower nie wymagał wielu godzin serwisowania i konserwacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

merida odpada-z tym czymś z przodu to tylko na złom..

 

a7 2013 słabsza od 2012.. gorszy osprzęt, gorszy napęd, amor, a avidy nie są chwalone za bardzo..

 

a8 ma lepsze hample, amor, no i lepsze dodatki (kiera, mostek..)

 

 

na twoim miejscu wybrałbym a8odnośnie rozmiarówki-ja mam 183 i jeżdżę na krossowskiej 19, choć wielu ludzi mi mówi że wygląda przymała dla mnie to wolę mniejszą sprytniejsza, niż taczkę..sztyca 400 ma jeszcze ciut zapasu, ale niestety mam nieproporcjonalnie długą nogę (90cm) może to dlatego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta a7 na 2013 powinna być z 400zł tańsza, ale jednak nie jest, nie ma to jak pogorszanie napędu i podnoszenie ceny :). W tej cenie można wyhaczyć używkę która bije wszystkie te rowery na głowę :), ale ktoś w końcu musi kupować te nowe rowery a potem sprzedawać jako używane :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

merida odpada-z tym czymś z przodu to tylko na złom..

 

a7 2013 słabsza od 2012.. gorszy osprzęt, gorszy napęd, amor, a avidy nie są chwalone za bardzo..

 

a8 ma lepsze hample, amor, no i lepsze dodatki (kiera, mostek..)

 

 

na twoim miejscu wybrałbym a8odnośnie rozmiarówki-ja mam 183 i jeżdżę na krossowskiej 19, choć wielu ludzi mi mówi że wygląda przymała dla mnie to wolę mniejszą sprytniejsza, niż taczkę..sztyca 400 ma jeszcze ciut zapasu, ale niestety mam nieproporcjonalnie długą nogę (90cm) może to dlatego :D

 

Zmierzyłem długość nogi wg znanych zasad i mam 87cm. Przymierzałem się w sklepie do Levela A5 2012 w rozmiarze 19" i miałem wrażenie że jest trochę mała, ale rama ta ma nieco inną geometrię od modelu A7 / A8. Niestety do A8 nie będę miał możliwości się przymierzyć przed ewentualnym zakupem.

Czy te wszystkie plusy A8 o których piszesz warte są tej różnicy cenowej pomiędzy modelami i czy przy mojej niezbyt intensywnej jeździe warto tyle wydawać? Lubię kupować rzeczy dobre ale rozsądnie pod kątem możliwości ich wykorzystania i warte swojej ceny.

 

A może poleciłbyś jakiś inny model roweru?

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dodam coś od siebie.

Wydaje mi się, że A7 i A8 są zbudowane na tej samej ramie. A co do rozmiaru ramy to wziąłbym na Twoim miejscu L. Mam prawie takie same warunki fizyczne jak Ty i też preferuję pochyloną pozycję podczas jazdy (stąd u mnie w rowerze znalazł się taki długi mostek).

Szkoda że nie masz A7 w rozmiarze L do wyboru, bo tak jak zostało napisane Kross w modelach 2013 podniósł ceny a osprzęt się pogorszył. Na plus nowe malowanie, ładniejsze od poprzedniego.

Sprawdź jeszcze rowery M-bike bo mają konkurencyjne ceny, ale okupione kiepskim serwisem gwarancyjnym.

 

Ps. Avidy nie są takie tragiczne jak o nich piszą. A regularnie serwisowane nie sprawiają kłopotu.

 

Wysłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowniczy-ja jestem zwolennikiem składania roweru niż kupna gotowego, zawsze łatwiej gdy coś zaczyna się psuć.

 

http://www.katalogrowerowy.pl/kr/rowery/xcmaratonprzelaj/23122-se-4000?page=2&pr_brand=Ghost&pr_subcategory=59&pr_year=2011 ten też wygląda w miarę OK,

 

http://tablica.pl/oferta/marin-full-xt-scandium-fox-32-mavic-schwelbe-ritchey-idealny-ID1H8DT.html#b741b22883;r:;s:

wogóle wśród używek w tej cenie jest wiele dobrych sprzętów, na xt, rebie itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o modelu Level A8 na rok 2013?

 

Mogę go mieć za 3050zł? Czy jest to cena adekwatna do jego wyposażenia? Warto go brać czy może jednak dopłacić 450zł i brać A8 z 2012r?

 

Co do rowerów używanych to jakoś nie mam przekonania. Nie mam zbyt dużej wiedzy ani teoretycznej ani praktycznej aby ocenić przy zakupie czy elementy nie są zniszczone / wyeksploatowane. Z uwagi na obowiązki zawodowe nie mam też czasu aby wymieniać lub naprawiać części stąd potrzebuję roweru sprawnego od zaraz i nie wymagającego w trakcie użytkowania dużego nakładu pracy.

 

Dzięki za podsuwanie propozycji. Jak to mówią, wiedzy nigdy nie jest za dużo :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowniczy. Przecież raz na rok będziesz oddawał do serwisu rower, a przy Twoim zakładanym rocznym przebiegu nie będziesz miał problemów nawet z rowerem za 2 tysiące :)

Bierz ten który Ci się najbardziej wizualnie podoba :) Jeżeli bierzesz jakiegoś Krossa to czym wyższa cena tym lepszy rower i nikt Ci nie powie czy wolisz wydać więcej i mieć lepszy amortyzator, czy nie :P

Jak masz 3,5k to bierz A8 z 2012 a jak wolisz sobie kupić za te 500 zł pedały, buty i ubranie to bierz A8 z 2013 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na Krossa A8 2012, trochę przekracza to mój budżet ale jakoś to przeżyję (gorzej z moją żona :) ). W poniedziałek jadę na zakupy.

Gruney - sprawa wizualna nie jest dla mnie aż tak istotna jak jakość i użytkowalność (użyteczność) roweru i jego komponentów.

Tak na marginesie - może mój wybór jest na wyrost w stosunku do moich umiejętności i zamierzeń kolarskich, tym bardziej że nie planuję startować w maratonach i zawodach. Może lepiej kupić zgodnie z sugestią kolegi Gruney'a rower za ok 2000 zł a za resztę wyjechać np na narty bądź kupić żonie coś ładnego ;) Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o priorytety (żona, wczasy i inne fanaberie) to nie na forum rowerowym. Co do żony - wejdź na stronę kuradomowa.pl i tam zapytaj stałych bywalczyń jak chciałyby zostać potraktowane jako kochane żony :)

A na poważnie: wg mnie nie kupujesz roweru na wyrost, kupujesz dobry rower. Nie widzę w tym nic błędnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avid: mocne, odporne na przeciążenia hamulce z dobrą modulacją. Bywają źle przygotowane do użytku (zapowietrzone, za dużo płynu w układzie), awaryjne, losowa jakość.

Shimano: dużo dobrych opinii ostatnio, istotna poprawa jakości wykonania i działania w porównaniu do poprzednich modeli. Kiepska odporność na niższe temperatury (to zdechnięcia uszczelek zacisków włącznie), żywiczne seryjne klocki - mają opinię mało trwałych i słabszych niż metaliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie - może mój wybór jest na wyrost w stosunku do moich umiejętności i zamierzeń kolarskich, tym bardziej że nie planuję startować w maratonach i zawodach. Może lepiej kupić zgodnie z sugestią kolegi Gruney'a rower za ok 2000 zł a za resztę wyjechać np na narty bądź kupić żonie coś ładnego ;) Co o tym sądzicie?

 

Problem w tym, że nie wiesz co będzie w przyszłości i czy na przykład nie zapragniesz częściej bywać w okolicach gór. Kupujesz sprzęt na dłuższy czas więc jak cię stać to czemu masz oszczędzać. Kupisz coś tańszego to dostaniesz gorszy widelec i hamulce. Ja zawsze składam to na czym jeżdżę ale gdybym kupował nówkę to w pierwszej kolejności patrzył bym na te dwie rzeczy. Co do hydraulików to jak chcesz mieć coś pewnego i bezobsługowego to bierz na Shimano.

 

Tak na marginesie to maratony czy małe przebiegi nie są wyznacznikiem użyteczności czy awaryjności sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy ale proszę o pomoc. Zdecydowałem się na zakup level A7 rocznik 2012

moje pytanie jest takie -jeśli mam wzrost 166 waga 66 kg to powinienem wybrać ramę S czy M

dodam tylko ze nie mam możliwości przymiarki ponieważ będzie to zakup przez internet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...