Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[amortyzato] XCR LO Solo Air

xcr solo air lo xcr lo solo air amortyzator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
155 odpowiedzi w tym temacie

#21 michuuu

michuuu

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 7050 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pyrlandia

Napisano 21 wrzesień 2011 - 19:45

Zmieszaj doktora z olejem np. przekładniowym, robi się gęsty w zależności od proporcji. Sam doktor może kleić uszczelki.
  • 0

Reklama

Reklama

#22 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 21 wrzesień 2011 - 21:32

tak właśnie zrobiłem jakiś czas temu i pomogło, już się nie klei

a ten plastikowy korek używam do tej pory :icon_cool: i oka nie wybił :P
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#23 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 07 październik 2011 - 18:53

minął prawie miesiąc od momentu przerobienia XCR'a na powietrze.
Jak do tej pory nie ma żadnych wycieków,
ciśnienie bez zmian,
korek plastikowy twardo siedzi na swoim miejscu,
jedyne co zrobiłem dzisiaj to zmniejszenie ilości oleju (powiększenie objętości sprężyny powietrznej) oraz dopompowanie powietrza pod większą objętość,
ustawiłem go tak że w czasie jazdy jest wgnieciony na ok 20mm, oprócz tego dobijam go dodatkowe 100mm i w ciąż zostaje 20mm zapasu,
więc wykorzystuje 120mm skoku ze 140mm dostępnych, nareszcie uzyskałem efekt o który mi chodziło,
ponieważ od nowości myślałem co z nim zrobić żeby przy mojej wadze 65kg wykorzystać cały możliwy skok w tym amortyzatorze a nie tylko część skoku.
Tak więc przeróbki jak najbardziej polecam jeżeli amor jest za twardy, jak by ktoś miał problemy to chętnie coś doradzę
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#24 Gość_pw524

Gość_pw524
  • Gość

Napisano 01 listopad 2011 - 17:28

Tak sobie czytam ten temat bo mam ten amor i też się zastanawiam nad "poprawieniem" jego działania i nasuwa mi się jedna uwaga.
Warto by wspomnieć (nie było chyba o tym pisane) że te uszczelki gumowe z których jest tłoczek powinny być z gumy olejoodpornej bo inaczej to ich żywot będzie krótki.

#25 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4906 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 01 listopad 2011 - 18:49

Jak by to powiedzieć i złośliwym nie być - to się rozumie przez samo się
  • 0

#26 Gość_pw524

Gość_pw524
  • Gość

Napisano 01 listopad 2011 - 19:27

No niby tak.
Dla mnie, dla ciebie, dla wielu innych ale znam masę takich którzy by o tym nawet nie pomyśleli.
Nie pisałem tego żeby się czepiać czy nabić posta, po prostu wiem że nie każdy o tym pomyśli przy zakupie.

Reklama

Reklama

#27 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 10 listopad 2011 - 19:26

zapomniałem o tym napisać, jak by co to ja swojego od czasu przeróbki ani razu nie musiałem pompować ani dolewać oleju, poza tym wszędzie sucho
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#28 Danielasty

Danielasty

    Pro

  • Użytkownik
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Crewe

Napisano 13 listopad 2011 - 01:45

A tak zapytam, jak z pracą? Do czego można porównać teraz pracę? pewnie do epicona się nie umywa, ale .... kto wie , tylko właściciel
  • 0

#29 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 15 listopad 2011 - 18:22

Z pracą?... trudno mi porównać z epiconem ponieważ nigdy nie miałem z nim do czynienia,
działa chyba jak każdy inny prosty amortyzator gazowy, ma dużo większą możliwość regulacji, chociaż by to że można regulować objętość platformy za pomocą ilości oleju, wiadomo że nie jest to łatwe czy szybkie do ustawienia jakimś pokrętłem tylko trzeba odkręcić korek wlać/odlać trochę oleju, jest z tym trochę zabawy, ale jak już się wszystko odpowiednio dobierze to jest rewelacja, można sobie idealnie dobrać ile amor ma być ugięty kiedy się wsiada na rower, oraz ile ma się uginać.
dzięki temu można wybrać czy się chce mieć amor do lasu na jakieś hopki i kamienie, czy na miasto na krawężniki i kostkę.
Dla mnie rewelacja i jak bym miał jeszcze jednego XCR'a też bym go przerobił
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#30 Razor1911

Razor1911

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Piotr

Napisano 26 listopad 2011 - 15:20

Witam,da radę tak zrobic z XCM v3 bez żadnej blokady?
  • 0

#31 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4906 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 26 listopad 2011 - 17:40

Teoretycznie da radę - kwestia co masz w prawej ladze? Bo jeśli nie będziesz miał żadnej kontroli powrotu to nie widzę sensu, chyba że autor tematu się wypowie.
  • 0

#32 Razor1911

Razor1911

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Piotr

Napisano 26 listopad 2011 - 18:10

Amortyzatora całego nie rozbierałem,ale wiem ze w 1 ladze była sprężyna a w 2 sprężyna i elastometr,wiem że w XCR jest tylko 1 sprezyna.
  • 0

Reklama

Reklama

#33 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4906 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 26 listopad 2011 - 18:37

Udzielę Ci dyplomatycznej odpowiedzi - wszystko się da jak się chce. Swojego czasu zrobiłem sobie rysunek techniczny do przerobienia... RST Gila TnL na Solo Air - jakoś z braku chęci mi się odechciało i przerobiłem Darta 3.
W Twoim przypadku również się da ale jeśli nie masz tam jakiejś "kontroli" powrotu to widelec będzie odbijał jak szalony.
  • 0

#34 Razor1911

Razor1911

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Piotr

Napisano 26 listopad 2011 - 19:18

W wolnym czasie(za 2 tygodnie go rozbiorę) i zobaczymy co z tego wyjdzie.Ja widzę jedną moim zdanie wielką różnicę ja w XCM ma nakrętki od dołu do odkręcenai a w tym XCR jest sruba imbulsowa.A jak powinna wyglądać ta kontrola powrotu?I czy eelastometr nie może za to posłużyć?
  • 0

#35 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 26 listopad 2011 - 23:41

Elastomer służy temu abyś nie dobił amortyzatora do samego końca, wiem ze były też jakieś xcm z regulacja tłumienia, ziomek taki ma,
a tłumienie jest po to aby amortyzator nie odbijał w górę jak szalony i wygląda tak
Dołączona grafika

Jeżeli oba korki u góry są takie same to masz 2 sprężyny i brak tłumienia

ostatnio zacząłem się zastanawiać jak by tu zrobić tłumienie z osobną regulacją tłumienia wbicia i odbicia, ktoś ma jakieś pomysły?

@mrmorty kiedyś pisałeś coś o pompce do amortyzatora, wymyśliłeś już? ja pompowałem ostatnio manitou split rp i musiałem wymyślić coś na szybko, tak że mam jakąś koncepcje żeby zrobić tylko przejściówkę do zwykłej pompki

działało to na zasadzie przeźroczystego wężyka paliwowego i gwoździa :P ale to tylko prototyp
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#36 Razor1911

Razor1911

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Piotr

Napisano 27 listopad 2011 - 17:10

A jak by wyglądała jazda z powietrzem i bez tłumienia?Strasznie sybko by odbijało?Ja ważę 50kg więc wyjełem 1 spręzyne ,skróciłem elastometr i zalałem olejem.Ale proble w tym że jak go wbije po jakieś 80mm skoku ze 100mm to potem nie chce wrócić do konća,wraca do jakiś 70mm

Nie ma opcji edytuj więc post pod postem.
Rozebrałem dziś amortyzator (poniżej daję zdjęcia,sory za jakość) i mam pytanie jak zdjąć te gumowe uszczelki z 1 zdjęcia i czy przerabiać to tak samo jak ty,podkładki masz 25mm czyli takie jak średnica amortyzatora w środku tak?bo u mnie moze byc inna srednica,i czy wentyl z dętki bedzie pasował?
Edit:Mierzyłem średnicę wewnętrzną jaką mam w górnych lagach to ja mam 26mm

Kolego kurcze blade - mamy zapis o nieładowaniu dużych zdjęć na forum. Korzystaj z jakiegoś imageshack'a czy picasa.


Grrrrrrrrrrr :verymad:
mrmorty

Użytkownik mrmorty edytował ten post 28 listopad 2011 - 11:45

  • 0

#37 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 27 listopad 2011 - 23:35

U mnie po przeróbce wracał dużo szybciej i tłumienie musiałem ustawić troche mocniejsze niż przy sprężynie.
Spróbuj najpierw z jedną sprężyną i całkiem bez elstomera i bez oleju, być może przez olej nie chciał wrócić do samego końca, jeżeli dalej nie będzie wracał ustaw reg. naprężenia wstępnego na max na +.

Zalanie olejem tego amortyzatora nie może w żaden sposób go zmiękczyć, jak dla mnie jest to technicznie nie możliwe. Jedyne co to daje to smarowanie, ale gdy się go zaleje to od spodu musi być szczelny i jednocześnie dosyć szczelne są korki z regulacją naprężenia, wtedy w amortyzatorze tworzy się coś w rodzaju sprężyny powietrznej ale nie do końca szczelnej bo powietrze ucieka przez gumowe uszczelki na dolnych lagach, jeżeli amor się dociśnie to powietrze częściowo ucieka i przy odbiciu robi się podciśnienie, dlatego amor może nie wracać do końca.

Jeżeli jednak będziesz chciał przerobić na powietrze to:
-nie musisz zdejmować uszczelek
-Ja też mam górne lagi o śr 26mm, podkładki są o 1mm mniejsze po to aby można było je łatwo wcisnąć przez gwint w środek lagi, dopiero potem dokręca się je dosyć mocno.
działa to na takiej prostej zasadzie że metalowe podkładki kiedy są dociskane to te gumowe które są pomiędzy nimi zostają wypychane na zewnątrz, jednocześnie zwiększając swoją średnice o ten 1 mm
- wentyl z dętki pasuje

Tak się zastanawiam nad tym jak by to mogło działać jakoś po ludzku żeby nie odbijał w górę za szybko.
Jedyna co mi przychodzi do głowy to (oczywiście po przerobieniu na powietrze) to zalać odpowiednio dużo oleju tak aby komora z powietrzem miała ok 100mm wysokości i napompować mało powietrza, wtedy na początku będzie miękki i im bardziej wbity tym będzie twardszy, dzięki temu nie powinien tak szybko odbijać przy końcu.
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#38 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4906 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 28 listopad 2011 - 00:50

Hej
co do pompki - za dużo kombinowania i po podsumowaniu wyszłoby drożej niż najtańsza pompka do amora. Miałem po prostu do dyspozycji starą pompkę serwisową z manometrem.
Sprawę rozwiązujesz tak:
musisz mieć nakręcaną końcówkę na wentyl samochodowy - dalej manometr a za manometrem wklejony i dobrze uszczelniony(z góry pewnie trzeba będzie złapać to opaskami zaciskowymi by wkład wentyla oparł się ciśnieniu) taki wentyl Rowery na wyprawę, Bornholm rower, senior na rowerze, przewodniki rowerowe, z dziećmi na rower dalej oczywiście pompka i odpowiednie uszczelnienie całego systemu.
Chodzi o to by powietrze dało się tłoczyć tylko w jedną stronę - w stronę wentyla w amortyzatorze.
Teraz minusy - jeśli ktoś nie ma gdzieś na półce tego co potrzebujemy, to zakup nowych części mija się z celem - wyjdzie drożej.
Standardowo w pompkach rowerowych przy odkręcaniu końcówki tracimy 3-5 PSI. Nie wiem ile stracimy przy tej konstrukcji(wszystko zależy od długości przewodu) ale pewnie "piątaka" najbidniej Oczywiście można dojść do wprawy ale czy komuś się chce skoro mi się nie chciało? Rozmawiałem z moim kumplem mechanikiem - najlepszym weryfikatorem i niszczycielem moich pomysłów i twierdzi że to zadziała.
Pomysł zrodził się pewnego ciepłego wrześniowego dnia na pomoście nad jeziorem Serwy i równie dobrze mógł być wynikiem udaru słonecznego... :laugh:
Co do tłumienia powrotu w tym sprężyniaku - jest metoda - poszukać gdzieś w sieci tłumik z Gili TnL lub XCR-a - lagi są identyczne więc można zaszaleć
  • 0

#39 Razor1911

Razor1911

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Piotr

Napisano 28 listopad 2011 - 12:52

Ok,Dzięki za odpowiedź,zaraz idę do sklepu i zobaczymy co z tego wyjdzie.

noi lipa,korek mam nieszczelny,moze potem coś wymyśle,Ty co zrobiłeś ze swoim korkiem że powietrze Ci trzyma?
  • 0

Reklama

Reklama

#40 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4906 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 28 listopad 2011 - 16:37

Ty co zrobiłeś ze swoim korkiem że powietrze Ci trzyma?


Pytanie do Rafała czy do mnie?
Jeśli do mnie to zerknij do mojego tematu o przeróbce Darta 3
Korek był toczony w mosiądzu by ładnie to wyglądało. Można toczyć w zwykłej stali konstrukcyjnej. Do tokarza który mi toczył to mam niestety 200 km ale na miejscu znalazłem fachowca który tego by się podjął. Jak chcesz to jutro mogę się zapytać o cenę itd.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: xcr, solo, air, lo, xcr lo solo air, amortyzator