Skocz do zawartości

[rower]Kross Level A6 by PiOtRaS9000


PiOtRaS9000

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałem zaprezentować moją furę w której ciągle coś zmieniam jednak opisana poniżej specyfikacja przedstawia rower w już ostatecznej specyfikacji na sezon 2009. Zaznaczę na wstępnie że jeszcze taki nie stoi u mnie w garażu jednak wszystkie części (amor,hample,sztyca,mostek,rogi,kiera) już do mnie jadą (są zamówione). Jeśli chodzi o wagi poszczególnych komponentów to po części sugerowałem się tymi z internetu aczkolwiek zostawiłem margines błędu :D Rowerek wyszedł całkiem chyba zacny, ze standardowego Levelka to została już chyba tylko rama (która może pod koniec sezonu się zmieni...). Fotki będą gdzieś koło marca bo amorek i hample są 09' więc zanim się wyprodukują to trochę czasu minie...

 

rama (suport XT+2 podkładki) – Kross Level A6 17” 1670 gr.

amortyzator - Magura Durin Race MD100R 1470 gr.

koła - Mavic CrossRide VB 2168 gr.

opony - Schwalbe Racing Ralph Evolution 2,1 940 gr.

hamulce - Magura Louise Bat Carbon 10th Anniversary 564 gr.

tarcze - Alligator Wind Cutter Tytan 160/160 210 gr.

korba – XT (FC-M770) 175mm 776 gr.

kaseta - XT (CS-M770) 11-32T 264 gr.

p. tył – XT (RD-M772 SGS) 224 gr.

p. przód - XT (FD-M761) Down Swing 178 gr.

manetki - XT (SL-M770) 286 gr.

łańcuch – XT (HG93) 258 gr.

pedały – XT (PD-M770) 350 gr.

stery - VP A41AC Cane Creek (wliczone do wagi ramy) 118 gr.

siodło – Selle Italia SLR Titanium Tube 141 gr.

mostek – SMICA Lite PRO 110mm/25.4m 107 gr.

kierownica – PRO MTB carbon/Alu 25,4mm 123 gr.

podkładki - KCNC 30 gr.

rogi - Ritchey WCS SL 64 gr.

sztyca - Ritchey WCS 27,2x350mm 230 gr.

chwyty - Ritchey WCS ERGO 36 gr.

zacisk pod siodłowy – KCNC Road Lite Clamp 18 gr.

linki/pancerze 120 gr.

waga całkowita to 10250 gr.

 

dodatki:

- Osłonka neoprenowa – Velo 15 gr.

- Licznik - Sigma BC 1606L 60 gr.

- Koszyk 50 gr.

 

co o nim myślicie ?? Może jeszcze uda się zmienić kółka ale to już nie w tym roku. Plusem jest to że mała rama więc w sumie jest całkiem lekka :)) od wyjściowych chyba 12,4 do 10,3 z hydraulikami to chyba nie zły wyczyń :) trochę czasu i pieniędzy kosztowało, jednak żeby nie było że w Totka wygrałem to mogę powiedzieć że miałem spoooore zniżki Team'owe na komponenty :P

Napisano

No no fura wypas :) Widze zecydowałes sie na Magure, tez mi sie podoba, ale jak na razie to nie mój pułap cenowy i podobno cięzko z serwisem Magur w Pl.

 

Szłoby jeszcze zrzucić parę gram, no ale chyba lepiej odłożyc i zmienic rame :D

 

czekam na fotki.

Napisano

co klockowatego do zmiany to

p. przód - XT (FD-M761) Down Swing 178 gr.

manetki - XT (SL-M770) 286 gr.

pedały ? XT (PD-M770) 350 gr.

podkładki - KCNC 30 gr.

 

no i koła!! koła!! do takiego rower komplet 2.1 kg:) ? no nie żartujmy.

 

korba ? XT (FC-M770) 175mm 776 gr. << 90g wiecej

a gdzię dętki ?

Napisano

sama rama w tym rozmiarze waży 1650g, a korba razem z suportem 870g. i wrzuć jak najszybciej możesz fotki, bo chętnie bym zobaczył jak sie prezentuje kross z magurą :) nie wiem ile zapłaciłeś za ten amortyzator ale czy nie lepiej byłoby kupić jakiegoś foxa a reszte kasy zainwestować w rame czy koła? ten amor i tak chodzi tragicznie :D

Napisano

Magura chodzi tragicznie ? Jeździłeś więcej niż 200km ?

 

no ciekawy projekt..

w końcu mam godnego konkurenta na tej samej ramie i hydraulikach :)

czekam na poprawę projektu i foteczki..

 

Kanar serwis Magury zrobisz w piekarskim mmbike. :D mają szkolenie zrobione itd. :)

Napisano

miło mi, że Wam się podoba, myślałem że mnie zbesztacie za ramę :D bo jakaś super wypasiona nie jest ale jak dla mnie to całkowicie na razie wystarczy. Ale niestety tak jak napisałem Magura będzie dopiero za 2 miesiące :P co do reszty to napęd był stopniowo wymieniany i wolałem XT bo do Srama nie jestem jeszcze przekonany a XTR jest za droga i zraziłem się do niego mocno po ostatnich przygodach z RD-m970 GS :/ Ale spokojnie fotki będą na pewno a co do kółek to myślałem nad Fulcrumem Red Metal 1 albo 3. A jeżeli gadamy o serwisie to nie ma problemu bo Sklep z którym jestem powiązany (Duda) ma certyfikaty :) co do tego działania Magury to nic nie mogę powiedzieć, ale jestem pewien że będzie działać dobrze w końcu za tyle kasy a poza tym przecież ostatnio ktoś na nim wygrał jakieś mistrzostwa :) (jakaś Pani chyba :D). Kurde zapomniałem o dętkach..... Ale to standardowe Maxisy Fly Weight a co do korby to sam suport wazy ok 90 z kawałkiem. Korba bez suportu ok 780 :) (www.wagarowerowa.pl) moja ulubione źródło :D

Napisano

jezdzilem na magurze jak miala przejechane 50km a potem po przebiegu 2000km, na poczatku po pierwszym ustawieniu ciśnienia pod moją wage chodziła bardzo płynnie pózniej po wielu kombinacjach z cisnieniem za kazdym razem chodziła beznadziejnie, praktycznie nie reagowała na małe nierówności ;/

Napisano

kumpel który, nie jednego amora już zajeździł bardzo go sobie chwali..

dużo, zależy od wagi jeźdźca

PiOtRaS9000 i zrobiło Ci sie troche więcej na wadze, porównywalnie do mojego :P

Napisano

no sa gusta i guściki, wiadomo, mi akurat praca tego amora bardzo się nie spodobała, oczekiwałem czegoś więcej od amortyzatora za 2000zł.

Napisano

Rowerek fajny, chociaż można by zrzucić jeszcze "kilka gram".

 

rama (suport XT+2 podkładki) – Kross Level A6 17” 1670 gr.

stery - VP A41AC Cane Creek (wliczone do wagi ramy) 118 gr

 

Coś mi się nie chce wierzyć że ta rama waży ok. 1500gram. Waga linek i pancerzy będzie na pewno mniejsza moje Shimano'wskie najzwyklejsze 71g. z linkami. Podkładki pod mostek? czy jakieś inne bo też nie chce mi się wierzyć że to aż tyle waży. Jak możesz zważ części które masz.

Napisano

rama ? Kross Level A6 17? ~1650 g

amortyzator - Magura Durin Race MD100R 1470 g

koła - Mavic CrossRide VB 2168 g

opony - Schwalbe Racing Ralph Evolution 2,1 940 g

hamulce - Magura Louise Bat Carbon 10th Anniversary 564 g

tarcze - Alligator Wind Cutter Tytan 160/160 210 g

korba ? XT (FC-M770) 175mm 870 g

kaseta - XT (CS-M770) 11-32T 264 g

p. tył ? XT (RD-M772 SGS) 224 g

p. przód - XT (FD-M761) Down Swing 178 g

manetki - XT (SL-M770) 286 g

łańcuch ? XT (HG93) 258 g

pedały ? XT (PD-M770) 350 g

stery - VP A41AC Cane Creek 118 g

siodło ? Selle Italia SLR Titanium Tube 141 g

mostek ? SMICA Lite PRO 110mm/25.4m 107 g

kierownica ? PRO MTB carbon/Alu 25,4mm 123 g

podkładki - KCNC 30 g

rogi - Ritchey WCS SL 64 gr.

sztyca - Ritchey WCS 27,2x350mm 230 g

chwyty - Ritchey WCS ERGO 36 g

zacisk pod siodłowy ? KCNC Road Lite Clamp 18 g

linki/pancerze 50 g -linki wliczone w manetki, sam pancerz do przerzutek

detki ~200g

waga całkowita to ca 10550 gr.

 

ja doszukałem się 300g więcej, jeżeli ktoś jeszcze widzi jakieś błędy , to pomóżmy koledze urealnić te wirtualną rozpiske

Napisano

- suport policzony jest 2 razy chyba w tej specyfikacji :/

- dętek nie policzyłem fakt

- linki podałem orientacyjnie ale będą lżejsze bo tylko 2 do przerzutek

- a ze sterami, suportem (2 podkładki) wyszło ok 1740

Napisano

1740g minus ciezkie stery i wcale nie lekki pakiet to daje wagę gołej ramy na poziomie 1550g . Cos nie chce mi sie w to wierzyć :P

Napisano

Przepraszam Panowie już wszystko jasne.... przed chwilką warzyłem co nieco i niestety pomyliłem się "odrobinę". Ramka z suportem, piwotami i całymi sterami waży 1803 gramy ;) Niestety mój błąd przepraszam i nadzieję że nie będziecie źli :D

 

czyli wychodzi na to że,

 

rama (stery, suport, piwoty) - 1803 gr.

amortyzator - Magura Durin Race MD100R 1470 gr.

koła - Mavic CrossRide VB 2168 gr.

opony - Schwalbe Racing Ralph Evolution 2,1 940 gr.

hamulce - Magura Louise Bat Carbon 10th Anniversary 564 gr.

tarcze - Alligator Wind Cutter Tytan 160/160 210 gr.

korba – XT (FC-M770) 175mm 776 gr. (bez suportu który jest już policzony w wadze ramy)

kaseta - XT (CS-M770) 11-32T 264 gr.

p. tył – XT (RD-M772 SGS) 224 gr.

p. przód - XT (FD-M761) Down Swing 178 gr. (już idzie do wymiany :))

manetki - XT (SL-M770) 286 gr.

łańcuch – XT (HG93) 258 gr.

pedały – XT (PD-M770) 350 gr.

stery - VP A41AC Cane Creek 118 gr. (wliczone do wagi ramy)

siodło – Selle Italia SLR Titanium Tube 141 gr.

mostek – SMICA Lite PRO 110mm/25.4m 107 gr.

kierownica – PRO MTB carbon/Alu 25,4mm 123 gr.

podkładki - KCNC 30 gr.

rogi - Ritchey WCS SL 64 gr.

sztyca - Ritchey WCS 27,2x350mm 230 gr.

chwyty - Ritchey WCS ERGO 36 gr.

zacisk pod siodłowy – KCNC Road Lite Clamp 18 gr.

linki/pancerze 50 gr. (2 linki do przerzutek tylko)

dętki ok 200 gr.

waga całkowita to 10490

 

 

ciężko ale mam już czyste sumienie 10,5 kg :) jeszcze zakupię jakieś oponki szosowe na treningi i będzie dobrze a przednia przerzutka już idzie na wymianę :)

  • Mod Team
Napisano

Rowerek bardzo przyzwoity.

 

Podobało mi się stwierdzenie: "dętki to standardowe Maxxis Fly Weight",

to ja nie chciałbym widzieć jak wyglądają niestandardowe dętki u Ciebie. ;)

Napisano
rama (stery, suport, piwoty) - 1803 gr.

korba – XT (FC-M770) 175mm 776 gr. (bez suportu który jest już policzony w wadze ramy)

stery - VP A41AC Cane Creek 118 gr. (wliczone do wagi ramy)

linki/pancerze 50 gr. (2 linki do przerzutek tylko)

 

jednak dalej dla mnie jest bardzo nie realne..

suport ~110g

stery 118g

piwoty na mojej wadze 27g

pancerze.. tyle to nawet Alligatory nie ważą, ani pancerze zrobione z przewodów hydraulicznych..

 

razem masz 255g

1803-255=1548

według mnie nie realne.. nawet bez haka.!!

Napisano

widzisz.. też mam tarcze kolego :P to jets linka + pancerz.. chyba, że ma same linki :002::D

i wiem ile taki zestaw wazy, nawet badziewnej futury!

Napisano

Wagi linek od przerzutek są zawarte w wadze manetek. Te 50g to na pewno waga pancerzy linek do przedniej i tylnej przerzutki, a to jest akurat realne. Zależne oczywiście od tego jakie to pancerze. Więc co mają do tego tarcze?

Oczywiście jak najbardziej autor projektu na pewno nie jeździ bez hamulców, a do ich używania potrzebne są jakieś kabelki, co zwiększa masę, jednak wyraźnie jest napisane o co chodzi. Wagi nie są zbyt realne i nie wszystkie podane, ale to już inną drogą...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...