Skocz do zawartości

[Rowery]Full do Enduro - wasze propozycje.


Nemo7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po 7 latach na Hardtailu postanowiłem sprawić sobie nowy rower i patrząc na styl jazdy jaki lubię i w kierunku którym ostatnio zmierzam wraz z kumplami to Enduro. Na pewno będę się decydował na full’a z damperem dającym skok zaczynający się od 150mm w wzwyż.

 

Rowery które w chwili obecnej biorę pod uwagę to:

 

Santa Cruz Blur LT 2

Santa Cruz Nomad VPP

Kona Coiler Deluxe 07r.

GT Force 2.0

Giant Regina 2

 

Jakie były by wasze propozycje fulla do enduro i co sądzicie o tych które podałem ?!

Napisano

Ransom to nie enduro? A co? DH?

Do Autora - z tych rowerów raczej Giant, ale ja bym poszukał wśród bardziej niszowych marek. Może Yeti, Ibis, Titus? A może Spec Enduro? W przyszłorocznych modelach mają zrezygnować z przednich amorów własnej produkcji.

 

Byłoby też niegłupio, gdybyś mniej więcej określił pułap cenowy. Reign może kosztować niecałe 5tys a może też 20.

Napisano

Co do wyprobowania Titusa :P bardzo chętnie prawdopodobnie 04.10 będę w Szczyrku na wyciągu oraz na Baraniej to jak coś możesz do nas dołączyć na wypad zapraszamy wyslij mi swoje gg na PW.

 

Co do ceny to max 12K

Napisano

Wymieniłeś rowerki z których każdy pewnie by Ci się spodobał jak jeździłeś na HT.

Podobnie te dodane "niszówki", i co najważniejsze w kasie jaką podałeś powinieneś się zmieścić.

Ja bym osobiście Titusa zdecydowanie obstawiał.

Ale tak trochę poza tematem ...

 

 

... to byłem przekonany, że Lapiere robi jakieś wirtuale w tej klasie a widzę klasyczne przełamanie Horsta trochę a'la NRS ?

No ale jakoś na kolekcję 2008 się nie patrzyłem faktycnzie.

To chyba pierwsza firma jaką kojarzę która z virtuala przechodzi na 4 zawiasa Horst Link czy się mylę bo coś piszą mimo wszystko "virtual" ?

Nie widać okolicy mufy. Może jakiś link tam dodali jak kiedyś KraftStoff Diablo (jak ktoś kojarzy)?

No ale czterozawiasy Horstowe jakby nie było tak naprawdę też nie mają stałego punktu obrotu tylko wirtualny i może o to biega, ale wówczas to przeginają z tym hasłem Revolution w odniesieniu do klasycznych i sprawdzonych rozwiązań.

Napisano

No właśnie w Lapierre doszli do wniosku, że przy większych skokach amortyzacji 4-ro zawias z Horstem lepiej sie sprawdza.

Jak znajdę artykuł to wrzucę.

Jak dla mnie , nikt nie wykaże przewagi Titusa nad Lapierrem - który jest bardzo lekki, a system taki sam.

Tutaj artykuł o Zestym - czyli mniejszy skok - ale wiadomo czego sie spodziewać :

http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/3127/3/

Napisano

I nikt nie ma zamiaru tego udowadniac :P

 

Nemo7, ze mna to kiepska sprawa, noga lezy w gipsie, nomen-omen zalatwiona na Skrzycznem ;) Ale jak bedziesz pewny swojego terminu to sie dogadamy na priv.

Napisano

A wie ktoś ile waży ta nowa rama Lapierra? Ja nigdzie nie mogę znaleźć a z tego artykułu co podlinkował Rulez wygląda na to że jest jakaś super lekka ;)

Napisano

A co sądzicie o Santa Cruz podobno od lat zgarnia najlepsze nagrody.

 

Co do Cuba to nie przekonuje mnie ułożenie dampera w sam raz na cel kamieni i błota.

Napisano

santa cruz ma bardzo ładnie wykonane ramy, śliczne spawy, lakier itp. co do działania to się nie wypowiem, bo nie jeździłem tylko widywałem ramki santy. z tego co wiem to najbliższa dostawa ram santy będzie chyba w październiku, weź to pod uwagę.

 

reign jest naprawdę fajnym pomysłem, ale nie licz na polskiego dystrybutora - dostępne są pojedyncze rozmiary, musisz się pytać.

Napisano

Bardzo fajną ramą jest też GT, sam jeżdżę na podobnej to wiem :) Zawieszenie działa naprawdę dobrze. Nie wiem tylko jak wygląda waga w porównaniu z innymi.

Z powyższych na pewno wykluczyłbym Konę.

Napisano

Giant reign w 2009 ma ta sama rame co w 2008 tylko w innym malowaniu dlatego korzystajac z posezonowych obnizek kupilbym caly rowerek reign2 i sprzedal te czesci ktore uwazam za lipne. Reszte kasy pakujesz w czesci i masz bika jak marzenie :)

Napisano
Co do Cuba to nie przekonuje mnie ułożenie dampera w sam raz na cel kamieni i błota.

 

Stosuje się orginalny błotnik , który swoją powierzchnią osłania cały damper .

Napisano

Mam Coilera 05 i ma fajną geometrię. Generalnie dobrze się na nim jeździ, ale do lotów też się nadaje.

Do takiego stricte enduro przydała by się blokada skoku w amorze. Ja mam 66 i pompuje jak głupia. Generalnie to nie będzie zbyt dobry rower do uphilli ale w downhillach pokaże co potrafi.

W bB ostatnio by test Felta do eduro. Rozwiązanie zawieszenia w Felcie wydaje się bardzo ciekawe. Lepsze od Horstów. Ale ja jeżdżę na najzwyklejszym czterozawiasie (jak kto woli jeden zawias z punktami pośredniczącymi) i nie marudzę.

Napisano

GT Force jest naprawde świetną ramką. Waga rozmiaru Large z damperem i zaciskiem sztycy 3,3kg.

Jeśli chodzi o Felta to hmmm mam taka do sprzedania :blush:. Ramka podobno genialna, sam jednak nie jezdzilem. Opinie nawet od czepialskich dostaje całkiem ciekawe.Testowany w bikeboardzie Virtue mial jednak 130mm skoku ale waga jedynie 2,6kg co jest genialnym wynikiem.

Napisano
Virtue mial jednak 130mm skoku ale waga jedynie 2,6kg co jest genialnym wynikiem.

 

Niestety ta waga dotyczy chyba ramy w rozmiarze 15,5 cala bez dampera. Rama Felt Virtue Four w rozmiarze 19,5 z damperem wazy 3100g.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...