Skocz do zawartości

[amortyzator]CZy kupiłem zużyty amor?


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Manitou Skareba...okazało się,że ze ślizgów zdarta jest ta złota powłoka w dwóch miejscach nad uszczelkami...Co to dla mnie oznacza?

Zerwana jest też linka manetki blokady skoku,jak wygląda naprawa?Nowa linka?Czy jest specjalna...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slizgi znajduja sie wew. amortyzatora. "zlota powloka", czyli anoda, jest na gornych goleniach. zazwyczaj oznacza to mniejsza szczelnosc i plynnosc. linka moze byc jakakolwiek. wiecej informacji o wymianie w instrukcji serwisowej na stronie producenta. ogolnie rzecz ujmujac: kupowanie zuzytego amorka z wyższej polki jest troche bezsensowene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pocieszę Cię. Kupiłeś zajeżdżony amor, który najprawdopodobniej będzię pracował na poziomie RST Capy, albo w ogóle. Będzie pluł olejem, a cały syf zamiast zatrzymywać się na uszczelkach wlezie do środka i całkowice wykończy amor, jedymym wyjściem w tym przypadku będzie wymiana górnych lagów. Co do linki to jest to zwykła linka hamulcowa i z wymianą nie będzie żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw czy to działa. Ja mam na jednej z goleni w Reconie trochę zdartą anodę nad uszczelką - piasek. Uszczelki wymienione i działa jak nówka - nie pluje olejem, nie pracuje jak Capa i nie jest to zajeżdżony trup bynajmniej, tyle ze kawałek goleni jest bardziej srebrny niż złoty i oto cała różnica ;)

 

Faktycznie anoda ma taką grubość że aż nie tylko się popluje ale niemal poszcza tym olejem, po czym zasymiluje go razem z całymi kamieniami do środka, nie przesadzaj corsair :D Oczywiście może być i zajechany ale tego na podstawie tej małej informacji stwierdzić się nie da.

 

Daj fotki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, może trochę przerysowałem, ale mimo to z pewnością był dość ostro użytkowany, najpewniej w maratonach, sam mam Skareba z 2005 i swoje przeżył. heavy_puchatek no może kamieni nie połknie ;), ale jeżeli kolega Kasumi chce się cieszyć swoim Skarebem jak najdłużej to powinien chociaż wymienić uszczelki, brud dostający się do środka na pewno nie służy amorowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amor kupiłem nie dla mnie,a dla dziewczyny:)nie ma stresu wmówię,że tak ma być;)

 

Uszczelki chyba coś przepuszczają,bo jeśli odwracam amor do góry nogami,i naciskam na ślizgach pojawia się woda...jakoś się do środka musiała dostać...

Serwis trzeba bankowo zaliczyć,wtedy też pewnie wiele się wyjaśni...

 

Amor kupiłem nie dla mnie,a dla dziewczyny:)nie ma stresu wmówię,że tak ma być:)

 

Uszczelki chyba coś przepuszczają,bo jeśli odwracam amor do góry nogami,i naciskam na ślizgach pojawia się woda...jakoś się do środka musiała dostać...

Serwis trzeba bankowo zaliczyć,wtedy też pewnie wiele się wyjaśni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pocieszę Cię. Kupiłeś zajeżdżony amor, który najprawdopodobniej będzię pracował na poziomie RST Capy, albo w ogóle. Będzie pluł olejem, a cały syf zamiast zatrzymywać się na uszczelkach wlezie do środka i całkowice wykończy amor, jedymym wyjściem w tym przypadku będzie wymiana górnych lagów. Co do linki to jest to zwykła linka hamulcowa i z wymianą nie będzie żadnego problemu.

 

 

Pzesadzasz i to mocno

 

Owszem jak anoda starta to kiepawo, koles mogl nie dbac , syf brud i 3 razy szybciej anod sie wyciera , moze to byc wina luzow rownież , jesli mnie pamiec nie myli skareb ma kartridz z tlumikiem zamkniety i powinno sie go smarowac ? jak tak to co ma cieknac ?.... na prace to nie wplynie znacznie , co innego cale zaorane golenie , generalnie trzeba by o niego dbac czesciej , przeczyscic golenie jak brudne , nieco "smaru" , wymiana slizgow teraz nie ma sensu w sumie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie....mechanik powiedział,że lepiej nie rozbierać i zostawić jak jest do zajeżdżenia,bo po rozebraniu może się go nie dać już złożyć (schowana część ślizgów może być do tego stopnia zużyta).

Tak,Skareba trzeba smarować i to w miarę regularnie,a ten najwyraźniej nie był...to powiedział serwisant...Wystarczy podobno taki amor ze dwa razy umyć karcherem po zawodach,nie przeserwisować i w ten sposób znacznie jego zużycie przyśpieszyć..jak na załączonym obrazku.Czyli zakładam go i dojeżdżam aż się luzy wytworzą...ewentualnie poluję na ślizgi...bo nowe 400 zł a to kiepski interes...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie smaruje się go , smarowany jest olejem z goleni , olej trzeba oczywiście co określony czas wymieniać.

Wiem, że w Wigwamie mieszają olej z pewną ilością smary, żeby poprawić smarowanie.

Stan oleju trzeba też kontrolować , możesz poczyta to - dużo się dowiesz (nie ma tu Skareba , ale poziom oleju powinien być jak w R7) :

http://www.manitou.com.pl/widelce_manitou_2007.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak to nie da rady złożyć, jak się rozbierze to i się złoży, w necie jest trochę manuali jak to zrobić więc problemu nie będzie. W środku jest pewnie sporo brudu zmieszanego ze smarem. Poza tym, żeby zapodać smar do trzeba amora rozebrać, inaczej się nie da. Ja smarowałem swojego takim zielonym stałym smarem Castrola. Trzeba go dość dużo nałożyć od wewnętrznej strony uszczelek jaki i wewnątrz goleni dolnych, następnie, trzeba sprawdzić czy gąbka jest wilgotna, jeżeli nie zapodać jakiś olej (myślę, że zwykły syntetyk starczy). Na koniec uzupełnić olej w tłumiku i wstrzyknąć go trochę do obu goleni od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u kolesia,który naprawdę godny jest zaufania....Bodziek i ferajna zresztą mi go swojego czasu polecili..;)

Amor kupiłem spontanicznie poprzez ebay niemiecki...a że po niemiecku nie kumam.....:)Ot cała historia,chociaż jak to dziś z kumplem czytałem...to nie piszę,że zdarte ślizgi,tylko porysowane czy coś takiego i nie pierwszej młodości,trzeba nasmarować itp i będzie git...hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...