Skocz do zawartości

[mostek, kierownica] Jaka wybrac?


Martinii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy moglibyscie mi polecic jalik fajny zestaw mostek + kierownica prosta? Teraz mam stalowy mostek noname i stalowa kierownice noname i chcialbym po prostu cos lzejszego. Waze okolo 82 kg i zalezy mi na dobrym stosunku wytrzymalosc/waga, a cena jest trzeciorzedna. Z tematu [Części/Kasa] Lekkie/Drogie - Lekkie/Tanie wybralem wstepnie mostek Mostek Smica Lite PRO, a kierownice rozwazam Tioga TASKFORCE XC. Co sadzicie o takim zestawioeniu? Nie polamie sie to pode mna? :) Podkreslam raz jeszcze, ze piorytetem jest dla mnie stosunek wytrzymalosc/waga, a nie bezwzglednie sama waga...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem kiera Tioga przy 130g nie jest właściwym wyborem, jeśli zależy Ci na wytrzymałości :)

Nie jesteś ciężki, ale w porównaniu do małych, anorektycznych zawodników XC to jednak dużo więcej..

Nie powinno się połamać, jeśli nie jeździsz ostro, nie skaczesz za mocno. Jednak takie kiery polecają na 1-2 sezony dla lekkich ludzi..

Potem niebezpieczeństwo utraty zębów rośnie szybciej..

Jeśli to ma być coś lekkiego i na 25,4 to przynajmniej trochę cięższe, okolice 150g. Np. DM Marathon XC.

Ale skoro cena jest trzeciorzędna, to chyba lepiej wziąć coś na 31,8 - przedmówcy podali bardzo fajne i adekwatne opcje - Ritchey Pro, Boplight, Accent, Truvativ.

 

No właśnie, ale nie podałeś swojego stylu jazdy, zakładamy, że to okolice XC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://tanierowerowanie.pl/index.php?k=11 - tutaj masz najtaniej w sieci mostki Smica, sam tam kupowałem i jestem zadowolony :D Pozdr!
Swojego czasu jak zobaczyłem tam cenę WCSa to mi serce stanęło :D Ale wziąłem Boplighta z oszczędności :)
No wlasnie lubie poszalec :P
No właśnie :D Ale chyba nie mówisz o dużych skokach itp?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytywałem opinie tutaj na forum, że Tioga Tascforce nawet ludziom lrzejszym niż 80 kilo się wyginała na maxa. Można było zobaczyć bez problemu jak to pracuje.

Osobiście bym temu nigdy nie zaufał.

Polecałbym za To RaceFace EVOLVE Flat : http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=1531

Niemal to samo co Easton EA70 a znacznie taniej. Osobiście ją posiadałem do czasu kradzieży roweru.

 

Co do mostka, to Smica, lub BOPlight powinny spokojnie starczyć.

Jak CR7 Prezes raczył zauważyć BOP ogólnie ładniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostek to raczej sprawa gustu natomiast kiera to bezpieczeństwo i komfort ja używam eastona EC70 carbon i uważam że warto zainwestować w kiere carbon kto używa ten wie o czym mowie (świetne tłumienie drgań)Easton daje dożywotnią gwarancję i możliwość montażu rogów nawet po skróceniu. NAPRAWDĘ POLECAM TO NIEJEST JAKAŚ FANABERIA CZY SNOBIZM JAK TWIERDZĄ NIEKTÓRZY

 

cytat ze strony dystrybutora

 

Cena:359.90 zł

Bardzo lekka i niewiarygodnie wytrzymała kierownica. Wykonana w opatentowanej technologii CNT. Kompozyt węglowy został utwardzony i wzmocniony poprzez dodanie do wypełniającej mikro przestrzenie pomiędzy włóknami żywicy karbonowych nanorurek. Proces CNT tworzy najbardziej odporny na obciążenia laminat. Ścianki o zmiennej grubości optymalizują wagę i wytrzymałość kierownicy. Wzmocnione strefy mocowania mostka, dźwigni hamulcowych oraz rogów. Najwyższa jakość potwierdzona dożywotnią gwarancją dla pierwszego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

359 za EC70? To popatrz na to: http://bike-center.home.pl/product_info.ph...roducts_id=1419

EC 90 SL waga 99 gram za 339zl. Full karbon, bez mozliwosci zamontowania rogow. Tylko ze do takiej to juz mostek musi byc odpowiedni no i trzebaby ja wymieniac co sezon lub dwa.

 

Co do mostkow BOPlight to to chyba nie jest to samo co SMICA bo te ktore widzialem sa od SMICI ciezsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

359 za EC70? To popatrz na to: http://bike-center.home.pl/product_info.ph...roducts_id=1419

EC 90 SL waga 99 gram za 339zl. Full karbon, bez mozliwosci zamontowania rogow. Tylko ze do takiej to juz mostek musi byc odpowiedni no i trzebaby ja wymieniac co sezon lub dwa.

 

Co do mostkow BOPlight to to chyba nie jest to samo co SMICA bo te ktore widzialem sa od SMICI ciezsze.

 

Teoretycznie każda kiere trzeba wymieniać co 1-2 sezony, jana jednej przejechałęm 3 ale to było mało odpowiedzialne z mojej strony, teraz włąsnie zaczynam drugi sezon z Tiogą, części z lekkiego alu za małe pieniądze nie są najmocniejsze, daltego wszystkie Boplighty, Smici itd. nalezy co jakis czas wymieniać (oby na lepsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla mnie to bajka wymyslona przez producentow. Po co mam wymieniac kiere na ktora jest 5 lat gwarancji? Tzn byloby jakby byla sprowadzana przez dystrybutora, ale chodzi mi o to ze taka trwala wg nich jest.

Lekkie mostki np Syntace (i kiery tez) tez wymieniac? A lekkie sztyce aluminiowe (Thomson)? Bez przesady...

 

No chyba ze ktos ma kiere w okolicach 120-130 gram z alu. Wg Syntace kierownice z alu sa trwale do wagi niecalych 150 gram, ponizej traci sie na trwalosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa lata temu założyłem do swojego crossa Tiogę Taskforce XC 128g i mostek Simca 120mm 140g. Przez pierwszy rok użytkowania obu komponentów, mój rower zniósł wiele, jeśli nie zbyt wiele (zniszczyłem w tym czasie dwie obręcze i dwa razy zaliczyłem OTB) i za każdym razem rower spadał na kierownicę. Za drugim razem pękła w miejscu mocowania jednego z rogów (BopLight Pro). Pęknięcie miało ~1,5cm. Skróciłem kierownicę z obu stron o tę długość i zamontowałem rogi na swoje miejsce. Od tamtej pory nic się nie dzieje z kierownicą. Jest to więc świetny wybór za niedużą kwotę pieniędzy. Nie mogę wyobrazić sobie co można robić z tą kierownicą żeby ja wygiąć. Chyba że to celowe działanie...

Dodam że ważę 90kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAm przymierzam się do zakupu lekkiego mostka i lekkiej kiery (Tioga O-bone i Tioga Tiaskforce XC) i jakoś nie jestem sobie w stanie wyobrazić, że miałbym co dwa lata zmieniać rurki z tego powodu, że niby uległy zmęczeniu.

 

To samo można by napisać o ramach aluminiowych o wadze np mniejszej niż 1600 gram. A ktoś zmienia? Ile jest takich lekkich ram, które jeżdżą strasznie długo bez uszczerbku, a są katowane na maratonach (np XTC)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

celofan - te wydarzenia nie świadczą o tym, że kierze się bardzo mocno dostało - to nie było tak, że siła nie zdołała zgiąć kiery, więc zgięła koło :D

Nie mogę wyobrazić sobie co można robić z tą kierownicą żeby ja wygiąć

Zgiąłem cięższą i sztywniejszą kierownicę :D została bezpośrednio uderzona przy potrąceniu przez samochód... Ale równie dobrze mógłbym zachaczyć o drzewo powiedzmy przy 40km/h i raczej też by tego nie zniosła.. To, że Tobie się nie zgięła, nie znaczy, że jest mocna i że jest to nieprawdopodobne.

Nie wiesz też, czy zmęczenie materiałowe nie postępuje i kiera nie trzaśnie sobie znienacka kiedyś..

 

Pozatym liczy się też teren i styl jazdy, oraz przebieg - przykładowo dla 1 osoby 2 sezony, to 3000km po szosie i gruntówkach, dla innej 16tysięcy km po wertepach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...