Skocz do zawartości
MarcinGoluch

[piasty]Novatec D811SB oraz tył D812SB-QR

Rekomendowane odpowiedzi

MarcinGoluch

Witam!

 

Na chwile obecna bardziej wrażenia wizualne ponieważ piasty dzisiaj pojechały do zaplotu.

 

A więc po wielu rozważaniach za i przeciw do zakupu zestawu piast miałem niezły ból głowy. Pomysły były różne. XT cL, XT 6śrub, DM i Novatec wszelkiej maści. Chciałem żeby było dobrze i tanio. Jedne były drogie, inne ciężkie a znowu kolejne miały wątpliwą renomę.

Az tu nagle w połowie listopada pojawił się na rynku nowy model piasty Novatec na rok 2008 czyli D811SB oraz tył D812SB-QR. Poszukiwałem, grzebałem ale żadna informacja z zacnego google nie wypłyneła, no może poza tym, że u południowych sąsiadów zestaw ten kosztuje bez paru groszy 500zł.

 

No dobra może zaryzykowałem, ale przy tej cenie (285zł z wysyłką) i wadze(666g) myślę, że gra może się okazać warta świeczki.

A oto jak to cudo wygląda:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...1456e08e1c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...c975cee126.html

 

 

Wagi realne/ważone:

Piasta przód: cała: 238 gram

bez zacisku: 188

zacisk: 50

 

Piasta tył: 428 gram

bez zacisku: 372

zacisk: 57

 

Pozdrawiam!

Marcin

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hudy

O, o o. Czekam na jak największą ilość informacji o tych piastach :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pyootr

Dopisuję się do Kolegi hudego.

Sam mam zamiar złożyć w miarę tanie i lekkie koła pod tarcze na 6 śrub więc pisz Marcin wszystkie spostrzeżenia odnośnie tych piast.

 

Mógłbyś napisać gdzie je kupiłeś?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Kupiłem je od VTC z allegro. Są tez u dystrybutora Novateca na polske czyli firmy Speeder ale oni prowadza z tego co wiem tylko sprzedaz hurtowa. Piasty sa faktycznie ladnie wykonane. W pierwszym momencie nie wierzylem ze faktycznie sa takie lekkie poniewaz korpus nie odbiega wielkoscia od standardowych piast w stylu XT czy LX. Po zważeniu okazało się ze wagi podane przez VTC zgadzaja sie w 100%.

 

Pyotr nie wiem co rozumiesz przez lekkie kola ale moje bez zaciskow beda wazyly 1,73kg zbudowane na Mavic X317(50zł/szt za nówki), szprychy Sapim Race(180zł z zaplataniem) i owe piasty 285zł. Czyli za 565zł mam całkiem przyjemne kółk pod 6srub które nie jedno powinny wytrzymac. Za 40zł wiecej mozna jeszcze urwac pare gram i wlozyc Sapim Laser.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pyootr

Dla mnie lekkie koła to właśnie takie o wadze ok 1,7-1,8 kg.

 

Dzięki za jak zwykle szczegółową odpowiedź.

Zainteresowany jestem głównie tymi piastami. Jak na nich już pojeździsz to napisz obowiązkowo kilka słów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hudy

Kupiłem sobie te piasty, więc jak tylko skończę składać kółka i na nich pojeżdżę, to też napiszę tu co nieco :devil:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hudy

Po dokładniejszych oględzinach piast mogę stwierdzić:

- całkiem wysoka jakość wykonania;

- uszczelnienie lepsze niż w piastach NS'a, które posiadam obecnie;

- tylna piasta oparta jest na 4 łożyskach maszynowych, co może być pewnym problemem (dyskusja na ten temat tutaj ) - mam nadzieję jednak, że się mile zaskoczy, a jeśli nie to znajdę rozwiązanie problemu;

- twarda sprężyna w bębenku powoduje silne odskakiwanie zapadek - wszystkie zapadki zapadają się w tym samym czasie (co nie zawsze się zdarza w tańszych piastach)

- na przyszłość - bębenek smarowany jest olejem o konsystencji żelu do zębów Colgate (pierwsze skojarzenie :) ) czy też kisielu.

 

Tyle z obserwacji na sucho :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Kółeczka toczą się genialnie. Dostały sporą porcję błota i wody bo zachciało mi się jeździć po łąkach ktore w pewnym momencie przekształciły się w spore rozlewiska.

 

Biorąc tylną piastę do ręki miałem wrazenie że kręci sie dość ociężale, płynnie ale liczyłem że będzie chodziła lżej. Po kilku km chodzi dokładnie tak jak oczekiwałem. Natomiast przednia piasta przy minimalnym ruszeniu kołem kręci się i kręci i nie chce przestać. Testowałem piasty Xt, DT z Gianta Trance, paluszek Formula i piaste LXa. Zdecdyowanie novatec chodzi wyczuwalnie najpłynniej.

 

Ehh no i ten wygląd :)!

 

Pozdrawiam!

Marcin

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Moje koła leżą i czekają na rame. Jak na razie zero problemów.

 

Czy ktoś jeszcze jest w posiadaniu tego modelu Novatec'a?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siwy84

Marcin jak coś to pisz jak się sprawują piasty bo wyglądają świetnie. Ciekawe czy tak samo świetnie będą działać. Ja póki co z przodu mam prawie nową, a z tyłu używaną od znajomego, ale może w przyszłości wziąłbym ją pod uwagę.

 

BTW. Swojego przedniego novateca też kupiłem od VTC z allegro. To dobry sprzedawca - polecam. Miły kontakt, dość szybko odpisywał na maile z pytaniami no i w końcu szybka przesyłka dobrze zapakowanego produktu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grissley

Ta piasta ma aluminiowy bębenek, czy stalowy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Na 99% bedzie to AL. Niestety ani producent ani VTC od którego kupowałem nie podaje tej informacji.

 

Piasty po sezonie toczą się bardzo ładnie. Nie widzę różnicy w pracy do piast nowych więc nawet do nich nie zaglądałem.

Mimo kilku kąpieli w strumieniu wszystko cacy.

 

Polecam!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gekon

właśnie na podstawie tego tematu http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...35445&st=20 zaczałem się zastanawiać jaka jest różnica między wyżej wymienionymi novatecam a piastami dt onyx, 370. Z teo co czytałem wydedukowałem, że jest róznica w zasprzęglaniu zapadek w bębenku, że dt ma dwie tarcze, a novatec normalne zapadi, takie jak w każdym zwykłym bębenku? Nie wiem czy dobrze myśle, więc poprawcie mnie. Jaka jest jeszcze róznica oprócz kilkudziesięciu gram i ceny?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo
(...) jaka jest różnica między wyżej wymienionymi novatecam a piastami dt onyx, 370. Z teo co czytałem wydedukowałem, że jest róznica w zasprzęglaniu zapadek w bębenku, że dt ma dwie tarcze, a novatec normalne zapadi, takie jak w każdym zwykłym bębenku? Nie wiem czy dobrze myśle, więc poprawcie mnie. Jaka jest jeszcze róznica oprócz kilkudziesięciu gram i ceny?

Jako że nikt się nie wypowiedział, to ja to zrobię :)

 

Onyxa mam z tyłu, rozbierałem - ma 2 zwykłe zapadki. Te tarcze (z ząbkami), o których piszesz, mają wyższe modele DT (wyższe czyli z niższymi numerkami ;) ).

 

Jeśli ten Novatec tylny ma bębenek alu, to konstrukcyjnie jest to po prostu stary Novatec + zmieniony bębenek i stąd oszczędność na wadze (okolice 80g). Myślałem że to jakaś nowsza i lżejsza konstrukcja, którą będzie można dodatkowo odchudzić poprzez zastosowanie alu bębenka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

To nie jest stary Novatec z nowym bębnem bo konstrukcja korpusu jest całkiem inna. Kołnierze, korpus główny, mocowanie tarczy.

Ostatnio porownywałem opory kręcenia się kółka z D811/D812 i DT Cerit.

Wierzcie że Novatec kręci się znacznie delikatniej.

 

Jakby ktoś był zainteresowany to moje kółka z powodu zmiany ramy są na sprzedaż. Istnieje też możliwość zakupu samych piast lub jednego koła. Pytania zapraszam na gg3682135.

 

Pozdrawiam!

Marcin

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo

Porównując do D042SB to widzę inny korpus, otwory w jednym kołnierzu, mocowanie tarczy wygląda na takie samo.

 

Zaglądałeś może do środka? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Inne kołnierze, inny korpus, znacznie bardziej nacinane mocowanie tarczy, sporo odchudzona bo przeszło 100g.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo
Inne kołnierze, inny korpus, znacznie bardziej nacinane mocowanie tarczy, sporo odchudzona bo przeszło 100g.

Na fotkach mocowania do tarczy wyglądają b. podobnie, ale wierzę na słowo, że jest inaczej ;)

 

Sam bębenek (który równie dobrze możesz wymienić w starszych modelach) daje ~80g zysku i sama piasta nie okazuje się specjalnie lekka (ze stalowym miałaby ~450g).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
szych

Mam koła na 811/812 od roku, zrobiły jakieś 1000-1100km w terenie, często w błocie/śniegu/deszczu/wszystkim naraz. Dalej chodzą płynnie i aż miło się robi, gdy inni pedałują, a ja na luzie ich mijam. Na zjazdach jest taki huragan, że nawet ludzie na 711/712 mieli kłopoty z dotrzymaniem tempa.

 

Niemniej przyszedł serwis okresowy, zdejmuje kasetę i widze niestety zryty bębenek.

 

dscn1244.jpg

dscn1243wn.jpg

 

Zgodnie z radami w watku o siedemsetkach, włożyłem zszywkę, która jakiś czas trzymała, ale widac musiała wypaść. Kaseta to HG-50, niby koronki znitowane, ale widać nie na sztywno i pracują oddzielnie przy pedałowaniu. Na pająka się na razie nie zanosi, na wymianę bębenka na nowy luz zmiane na stalowy też.

Macie może jakieś rady prócz nowej zszywki? Wakacje lekkie nie będą i chciałbym, aby dotrzymał minimum do jesieni, a najlepiej żeby rozwiązanie było trwałe i bezawaryjne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andrew

Nic jej nie będzie - nacięcia nie będą się już tak szybko pogłębiać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PoleK

co do wagi, to jeślibez zacisku waży 380g, bęben ma stalowy, bo moja tyle waży ze stalą...

 

a na fotkach powyżej jest alu, co widać po nacięciach od kasety, ale można także poznać po fakturze materiału oraz wyglądzie wielowypustu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Vardal

A mnie interesuje jaka jest różnica pomiędzy tymi 811/812, a 711/712 oprócz oczywiście kilku gram na korzyść 7xx i kilku złotych? Musze pilnie kupić nowe koła bo stare fabryczne piasty Joyteca w moim Krosie się już rozsypały (po 4000km..). Czy jest odczuwalna różnica w toczeniu, odporności na wode i błoto?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
szych

różnica tkwi w łożyskach i fakcie, że 700 mają więcej części alu. nie mogę teraz odszukać katalogu novateca, tam masz wszystko ładnie wypisane.

różnica w jeździe? moim zdaniem brak. kilka dni pomykał w towrzystwie kolegi na 700 i bardzo był zdziwiony, jak mu wytłumaczyłem, że ma wyższy model :) zwyczajnie go łykałem na każdym zjeździe. może o kwestia mniejszej ilości kulek w łożyskach (ktoś gdzieś pisał, że 800 idą bardziej w stronę DH). nie wiem. wiem, że zapierdzielają aż miło i nierzadko zdarza się mi na luzie jechać koło pedałujących kolegów na sporo droższych cudach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kobe24la

To ja mam Panowie pytanie czy wyżej wymieniona piasta D812SB będzie bez problemu współpracować w kasetą Shimano SLX CS-HG80? Ewentualnie jakie piasty polecacie, planuje złożyć nowe koła pod tarcze i mam spory dylemat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Vardal

Kaseta SLX bez problemu podejdzie. Ja właśnie zacząłem ujeżdżać nowe koła na tych piastach, jak na razię działają bez zarzutu, toczą sie pięknie. A co do czego masz dylemat? I jakim budżetem operujesz?

Edytowane przez Vardal

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.