Skocz do zawartości

hudy

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    680
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://www.hudy.ovh.org

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Hubert
  • Skąd
    Włocławek/Wrocław

Ostatnie wizyty

3 073 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika hudy

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

10

Reputacja

  1. hudy

    [wlasny warsztat] budowa roweru

    A idź pan z tym gie.... To się nie nadaje na warsztat, który chciałby założyć galu44. Moim zdaniem super idea. Tylko Galu wnosi pomieszczenie, a to jest najwięcej. Fajnie by zebrać zaufanych chłopaków z okolicy, którzy wnieśliby swój park narzędziowy. Złożyć się na puszkę smaru i wstawić lodóweczkę na browarki i można działać w przyjacielskim gronie Na potrzeby rowerowe to z ogólnych narzędzi: Yato są w w zupełności wystarczające jak na rowerowe momenty i śruby. A ze specjalistycznych: W przypadku zamówienia z Unioru można wyszamać zniżkę, a narzędzia naprawdę przyzwoite. Poza tym na narzędzia od BBB też nie narzekam. Potem troszkę mniej znanych firm - Cyclus, wymieniony wcześniej Kovys. Ale skoro wnosisz pomieszczenie, to moim zdaniem reszta zainteresowanych powinna wnieść całą resztę. Szkoda, że nie jestem z Warszawy, bo pewnie już bym stał z moim stojaczkiem i skrzynką pod Twoimi drzwiami
  2. Ależ rozumiem, tylko można to robić z głową, lub też bez. Takie moje zdanie
  3. Siekierą byś to równiej wyciął. Załóż ten kawałek plastiku na wiertarkę zamiast wiertła i przystaw na chwilę do papieru ściernego żeby mieć z tego okrąg, a nie unikalne dzieło przedszkolaka. Zamień śrubę na plastikową, bo po co metalowa, ciężka przecież. A najlepiej przyklej to jakimś klejem skoro i tak pełni funkcję zaślepki. A skoro nie pełni żadnej funkcji - to po prostu nie montuj topcap'a.
  4. do literki B, można dorzucić Blat - największa tarcza w korbie. Nagminnie, błędnie używa się terminu do określenia każdej z tarcz mechanizmu korbowego. Centrowanie - regulacja naciągu szprych mająca na celu wyprostowanie koła, a także wyrównanie odległości klocków hamulcowych od obręczy. Raczej ustawienie obręczy w osi roweru, a nie wyrównanie odległości klocków. Cross country - XC - zawody w wyścigach dla rowerów górskich. Język polski, język polski. Co to znaczy zawody w wyścigach? Czułość amortyzatora - im amortyzator jest czulszy tym płynniej będzie pochłaniał mniejsze uderzenia. Chyba nierówności będzie pochłaniał. DH - downhill, konkurencja rowerowa polegająca na jak najszybszym pokonaniu wyznaczonej trasy. Zapewne trasa może być wyznaczona również pod górę. Fajka - element łączący gwintowany widelec z kierownicą. Tudzież stalowa, zagięta rurka, prowadząca linkę od pancerza do mocowania hamulca V-brake. Gusset - wspawana blacha w miejscach szczególnie obciążonych mająca za zadanie podnieść wytrzymałość ramy Raczej kształtownik niż blacha. Kształtownik odnosi się zarówno do blachy, jak i elementów trójwymiarowych, które też są często wspawane, Imbusy - klucze sześciokątne. Jak również klucze Allena, Ampuły. Kliki - inna nazwa SPD Raczej pedałów zatrzaskowych. SPD to system. Masa amortyzowana - waga wszystkich elementów amortyzowanych (golenie górne i cała rama). Powinna być w miarę jak największa. Powinna stanowić jak największą część masy całego roweru. Tyle moich uwag do tej ogromnej pracy
  5. Mi też się pociła. Po czasie jej przeszło. Raczej nie zauważyłem, żeby to miało wpływ na pracę.
  6. Ze względu na ułożenie pancerza w rowerze odpowietrzenie tylnego hamulca jest dużo bardziej czasochłonne. Trzeba dokładnie opukiwać pancerze żeby skłonić pęcherzyki powietrza do podróży w górę układu. Moim zdaniem hamulce najłatwiej odpowietrzać zdjęte z roweru. Klamkę zawieszamy na tyle wysoko żeby zacisk swobodnie zwisał nad ziemią. Powietrze ma wtedy prostą drogę do góry. Ważne jest też żeby pompując płyn klamką nie ściskać jej za mocno. Czasem zdarzy się, że dociskając klamkę do samej kierownicy wpuścimy do układu troszkę powietrza. A poza tym oznaką zapowietrzenia jest wyraźna miękkość klamki po zetknięciu zacisków z klockami. Należy wziąć poprawkę na to, że Shimano w porównaniu z innymi hamulcami mają to do siebie, że są miękkie na końcu skoku.
  7. hudy

    [szprychy] DT Revolution

    A pękały po stronie napędu, czy po prawej? Szprychy revo zaczynają się skręcać zanim osiągną właściwe naprężenie po stronie napędu, dlatego jeśli nie jest się bardzo lekkim zawodnikiem należy zastanowić się nad zakładaniem tych szprych po stronie napędu w tylnym kole.
  8. Dlaczego nie cieniowane? Na cieniowanych składa się lepsze i mocniejsze koła. No, chyba, że przeszkodą są pieniądze. Szerokość XM 317 Disc jest wystarczająca, ale jeśli chcesz coś szerszego to Alex Fd 26 będzie ok. Tylko trzeba doliczyć po 30 gram do każdego koła.
  9. Za 650 zł złożyłem takie koła: Mavic XM317 disc Szprychy Mach 1.0 cieniowane Piasty Novatec Extra Light Weight (http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=35534) Komplet wychodzi nieco powyżej 2kg. A w topicu do którego podałem znajdziesz jeszcze lżejsze kółka złożone na tych piastach.
  10. Po dokładniejszych oględzinach piast mogę stwierdzić: - całkiem wysoka jakość wykonania; - uszczelnienie lepsze niż w piastach NS'a, które posiadam obecnie; - tylna piasta oparta jest na 4 łożyskach maszynowych, co może być pewnym problemem (dyskusja na ten temat tutaj ) - mam nadzieję jednak, że się mile zaskoczy, a jeśli nie to znajdę rozwiązanie problemu; - twarda sprężyna w bębenku powoduje silne odskakiwanie zapadek - wszystkie zapadki zapadają się w tym samym czasie (co nie zawsze się zdarza w tańszych piastach) - na przyszłość - bębenek smarowany jest olejem o konsystencji żelu do zębów Colgate (pierwsze skojarzenie ) czy też kisielu. Tyle z obserwacji na sucho
  11. Kupiłem sobie te piasty, więc jak tylko skończę składać kółka i na nich pojeżdżę, to też napiszę tu co nieco
  12. O, o o. Czekam na jak największą ilość informacji o tych piastach
  13. hudy

    [rowerowa biżuteria]

    Nie mogę znaleźć zdjęcia :/ Mam na myśli takie podkładki, które są ponacinane tak jak pierścień od kasety, albo stare śruby do piast na pełną oś. Podczas zakręcania ślizgają się po ramie tą mniej stromą częścią, a podczas odkręcania zapierają się ta bardziej stromą częścią. Tym bardziej jak weżrą się troszkę w lakier. Możesz też zawsze spróbować zwykłych podkładek sprężynujących: http://www.meditronik.com.pl/doc/mini/ctb.jpg takich jak ta po środku. Albo Loctite rzeczywiście i problem z głowy. Tylko by się przydał wtedy taki jakim pokrywane są śruby do piwotów od v'ek. Zwiększa tarcie w gwincie, a go nie skleja.
  14. hudy

    [rowerowa biżuteria]

    Może podkładki kontrujące jeśli śruba nie jest ponacinana?
  15. Wiem na czym polega ServoWave i widziałem też Twoją opinię. Czekam jeszcze na opinię tobo Po prostu miałem nadzieję, że Servo to nie jest pusty frazes, który jest nieodczuwalny w praktyce Dobrze, że nie sposób zrobić OTB. Wierzę, że pomimo modulacji nie ma problemu z zablokowaniem koła wtedy kiedy naprawdę się tego chce bez wkładania ogromnej siły
×
×
  • Dodaj nową pozycję...