Skocz do zawartości

[9804g] Poison Zyankali, Pixon


Pixon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Bar Ends (rogi) Boplight 59

Bottom Bracket (suport) Shimano Alivio bb-un 26 270

Brake (hamulec przód i tył) Avid SD7 338

Brake Levers (klamki) Avid SD7 175

Cables (linki i pancerze z końcówkami) Jagwire 160

Casette Sram (kaseta) CS-HG50 11-30 325

Chain (łańcuch) Sram PC-48 278

Crankset (korby) Shimano Alivio FC-M415 870

Derlr Front (przerzutka przód) Shimano Deore XT FC-M771 160

Derlr Rear (przerzutka tył) Shimano Deore RD-M511 309

Fork (amortyzator) Manitou R7 Super Clickit + gwiazdka + manetka 1500

Frame (rama) Poison Zyankali 2007 18` + piwoty + hak 1612

Grips (chwyty) Boplight pianka 125 mm 46

Handlebar (kierownica) Boplight 560 mm 146

Headset (stery) Cane Creek ZS 22 LT 85

Pedals (pedały) PD-M520 378

Seat Binder (zacisk sztycy) alu Accent + alu bolts 20

Seat (siodło) Selle Italia SLR TT 142

Seatpost (sztyca) Accent 27,2 mm 350 mm 248

Shifters (manetki) Shimano Alivio 3x8 299

Skewers (zaciski piast) Deore XT+Dartmoor Bolt-on 92

Spacer (podkładka pod mostek) alu 20 mm

Stem (mostek) Boplight 100 mm 120

Tire Front (opona przód) Kenda Karma 482

Tire Rear (opona tył) Kenda Karma 462

Tubes (dętki) 2 x Maxiss Ultralight 260

Wheelset Rear (koło tył) Deore XT, Airline one, no name 1240

Wheelset Front (koło przód) Quando, Airline one, no name 1022

 

TOTAL: 11 500 gram

zdjęcia

Cały rower waży na pewno te 13 kg, ponieważ robiłem kilka pomiarów na wadze łazienkowej i za każdym razem tak właśnie oscylowało wokół tej liczby. Jak widać przy niektórych komponentach nie ma napisanej masy, ponieważ po prostu nie znalazłem nigdzie żadnych informacji. Może ktoś ma lub miał podobny sprzęt i będzie znał orientacyjną wagę oraz będzie mógł się nią podzielić będę wdzięczny. rower wymaga jeszcze solidnego dopieszczenia gdyż w tym roku zacząłem go odchudzać poprzez zmianę ramy i amortyzatora, czyli w sumie najważniejsze rzeczy mam już za sobą. W przyszłym roku pójdą koła i jakieś inne drobiazgi. Masy które wypisałem powinny się przeważnie zgadzać ;)

Nie krzyczcie, że takie ciężkie bydle tu wstawiłem, ale ten rower daje mi nieopisaną radość z jazdy taki jaki jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślę że dobrze zrobiłeś że zamieściłeś tutaj swoją konfigurację, bo forumowicze naprowadzą Cię na dobry wybór w zmianie następnych komponentów  :)

Najważniejsze już za Tobą a najmilsze przed!  ;)  Mi też się dobrze jeździ na mniejszej ramce mniam mniam pomijajac fakt wnoszenia lzejszego roweru na IV piętro :D

Pozdrawiam  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Zyankali i R7, do tego na lekkich sterach i kokpicie Boplighta można swobodnie dojść do niewiele ponad 10 kilo bez inwestycji mocno bijących po kieszeni, a jak się włoży więcej kasy to i poniżej 10! ;)

 

Na razie - jak sądzę do wymiany pójdą koła, tylna przerzutka z manetkami, korby... a resztę dupereli jak sztyca czy geje :) , to może przy okazji?

Jak coś, napisz ile masz do wydania albo jakie są twe priorytety wagowe!

 

PS. POWODZENIA! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Priorytet to 10 kg na pewno nie mniej, więcej może być do 10,5 kg.

 

Teraz zostało mi wymienić koła. Myślę nad Shimano Deore XT WHM-770, który ma wspaniały wygląd i niezłą masę. Po kołach zainwestuje w opony, ponieważ to one mają w całym tym rowerze sporą masę i psują ogólną wagę (Kenda oscyluje w granicach 800g :ermm: tylna trochę lepiej ale to nadal kowadła.) I na koniec myślę o wizualnym aspekcie czyli sztyca boplight jej zwieńczenie biały SLR. Oraz drobiazgi takie jak śrubki aluminiowe.

 

Co do przerzutki tylnej oraz manetek to zostają, ponieważ dobrze chodzą i ich wymiana nie jest aż tak paląca. A przy wymianie będę chciał w dalszym ciągu zostać przy napędzie 8 biegowym i manetkach mimo, że są cięższe od gripów. Korba już prędzej na jakiegoś LX :) lub XT. Ale niestety nie wszystko naraz, wszystkie inwestycje finansuje biedny student ;)

 

Agnieszko teraz tylko czekać, aż twój Poison z R7 tu zagości.

 

Rmk_90 żadnej urazy nie mam bo mi w tej wersji też się jeszcze średnio podoba, ale w finalnej będzie boski :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czemu to r7 jest takie lekkie ? :D moj skareb pod tarcze z manetka i rura 21cm wazy 1560 ( no chyba ze mnie bardzo mocno waga oszukuje ;] ) zawsze mi sie wydawalo ze skareb jest lzejszy od r7. a wiesz moze ile wazy sama manetka z linka i pancerzem??

 

edit: ale widze ze ty masz jakas insza manetke. moze ta moja tak ciazy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skareb mimo tego, że wyglądem i sztywnością bardziej przypomina SIDa, jest wyjściowo cięższy od R7 (któremu w designie i odporności na wyginanie bliżej już do Reby, choć ma golenie 30 a nie 32mm) o parę ładnych gramów:

 

"Odchudzanie polegało na skrupulantym "urywaniu" gramów każdemu pojedyńczemu elementowi amortyzatora:

 

golenie dolne 420g(R7) - 440g (Skareb),

korona 215g - 225g,

rura sterowa 170g - 184g,

system sprężyny 95g - 122g,

tłumik SPV 64g - 97g"

 

Ściągnięte z http://www.rower.com/archiwum.php?art=2527 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team

Być może tyle ważą. Nieważyłem tego tylko brałem średnie wag znalezionych w necie. W kwietniu kupię wagę i poważę dokładnie rower. Również w tymże miesiącu kupię opony: może Kenda Karma albo Maxis Larsen + dętki. W następnym może siodełko na SLR TT i chwilowo starczy. Może jeszcze XT przerzutka tylna po drodze wpadnie za niewielkie pieniądze prawie nówka z 06 roku. Tak to ogólnie wyglada. Korby nie zmieniam, bo XT 08 jest tragicznie, poczekam na 09 może będzie ładniejsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No, Pixon, dlaczego się nie chwalisz, że masz chwilowo lżejszy rower? :)

Co do samego projektu, to wierzę, że już niebawem będzie to taka maszyna, o jakiej marzysz. Szczerze mówiąc, rower wygląda w tej chwili o wiele ładniej "na żywo" niż na fotach. Zbieraj jak najszybciej na kółka i będzie cudowny sprzęt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Rower przez ostatni miesiąc przeszedł kilka modyfikacji, które pozwoliły zejść z masy ok 1 kg. Na pierwszy rzut oka widać, że zostało wymienione siodełko na Selle Italia SLR TT (138,6 g) dzięki czemu rower zyskał bardziej drapieżny wygląd. Na tej operacji zyskałem ok. 170 g. Następny bardzo dobry zysk wagowy za nie duże pieniądze to wymiana opon oraz dętek. Tutaj padł wybór na chwalone przez wszystkich Kendy Karmy (490 g szt.) oraz dętki Maxiss Ultralight (128 g szt.) Po tych wszystkich operacjach nadszedł czas na delikatne akcenty wizualne, czyli alu śruby w krwistoczerwonym kolorze.

Ostatecznie rower schudł około 1 kg. Jeździ się faktycznie dużo lepiej dzięki niższej masie rotującej i większą sztywnością siedziska co mi bardzo odpowiada.

 

 

darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...