Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

zastanawiam się między tymi dwoma rowerami

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-race-900s-slx-xt-karbonowa-rama/_/R-p-353905?mc=8873988 

https://www.ibkbike.com/chisel-specialized-2025-gloss-dove-grey-ashen-grey/p

Na jutro mam odbiór rockridera, ale mogę jeszcze zrezygnować. Szukam roweru uniwersalnego, który ma jeździć wszędzie poza górami. Czyli od miasta, krawężników, po las i jakąś jurę.

Z tego co oglądałem, czytałem to na plus rockridera to waga i carbon - 12,7kg, tymczasem specalized waży 13,9kg

Czy jest coś, na co powianiem zwrócić uwagę? Szukałem w google i nie ma też jednoznacznej odpowiedzi. Poza tym, że spec to lepsza marka. A rockrider ma swoje drużyny.

W specu brakuje mi blokady zawieszenia i sprzęt na sramie, zdecydowanie wolę shimano. Z zalet to dożwyotnia gwarancja na rame, ale z kolei rower wyjdzie ok. 500 zł drożej.

Napisano

Znam dwie osoby które maja RR - jedna full karbon, druga mieszanka karbonu i alu. Osoba z karbonem zachwala, dużo jeździ, nawet długie dystanse i nie narzeka. Druga osoba z wersją mieszaną to drugi biegun - najpierw była zachwycona, później zaczęły się jakieś problemy z luzami wahacza, później cos skrzypiało, rower był kilka razy na naprawach gwarancyjnych. Został finalnie ogarnięty ale jakiś tam lekki niesmak pozostał. 

Osobiście siedziałem na tym RR i np jak dla mnie to jednak szoruje się dupskiem po asfalcie, nawet przy blokadzie amortyzacji na full, rower się ugina i jest stosunkowo miękki. Dla mnie osobiście in minus ale całe życie jeździłem na HT ;)

  • +1 pomógł 1
Napisano
2 godziny temu, michalr75 napisał:

Osobiście siedziałem na tym RR i np jak dla mnie to jednak szoruje się dupskiem po asfalcie, nawet przy blokadzie amortyzacji na full, rower się ugina i jest stosunkowo miękki. Dla mnie osobiście in minus ale całe życie jeździłem na HT ;)

O czym to świadczy w przypadku roweru ustawionego pod kogoś innego (waga) ? 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

...nie ma to jak wartościowe opinie o FS, kogoś kto całe życie jeździ na HT 😁. Tym bardziej że, w większości przypadków, to kwestia regulacji.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 3
Napisano
17 godzin temu, PawelW84 napisał:

O czym to świadczy w przypadku roweru ustawionego pod kogoś innego (waga) ? 

Akurat wagę mamy taką samą, wzrost zresztą też, więc pudło ;) A kolega tez się wtedy przesiadł z HT, tylko jemu bardziej odpowiadało takie ustawienie. 

@KSikorski Napompowany był wg wagi jeźdźca ;)

  • +1 pomógł 1
Napisano

przecież zawieszenie zawsze delikatnie się buja, jak chcesz mniej to zwiększasz psi. Anti-squat zależy od typu ramy również...

Więc tak poczytałem trochę, chisela poleca punkt zaczepienia i faktycznie ludzie którzy go mają, piszą, że dobrze jeździ.

Natomiast liczy się dla mnie tym razem waga, mam ciężkiego kloca 15.5kg i nie chce kolejnego. Byłem go w salonie oglądać i sprzedawca powiedział - stary typ suportu. Była wersja jeszcze na shimano, ale ona jest jeszcze droższa o jakieś 300-500 zł.

Za chiselem za dużo minusów względem plusów. Największa obawa to rama, która jest do 195 (mam 194), z tego co widziałem i wyliczył mi chatgpt to jest to odpowiednik 23" w cube, więc powinno być jednak ok.

Rower dotarł jednak serwis zerowy w decathlonie wygląda tak jak w sklepach internetowych - nie ma go. Najgorzej, że jeden hamulec jest po prostu miękki.

Na plus pierwszy serwis do pól roku jest za darmo. Ale chyba nie chodzi jednak o to aby odbierać rower z zapowietroznym hamulcem, łatwiej śrubkę dokręcić kluczem nm. A te i tak były podkręcane w cały świat... Jeszcze brak tabeli jakiejkolwiek z momentami.

f65f4692-6aa5-4376-91b1-802acaa20e5c.jpg

dziękuję każdemu za pomoc :)

Napisano

jasne, że chisel, super rower, gwarancje można realizować w PL, rejestrujesz rower na stronie spec..., na stronie jest też instrukcja z momentami ...

ja chcesz zbić wagę, zmienisz widelec ~0,5kg mniej, koła/obręcze speca są lekkie, przednie koło (27mm wew.) ważyłem wczoraj -   881g.

W dniu 30.11.2025 o 20:39, grzech1991 napisał:
Napisano (edytowane)
9 godzin temu, marcin_ostrów napisał:

Tak z punktu gościa lubiącego lekkie rowery,  żeby z tego Chisela coś wyciągnąć , to zostaje rama i hamulce :D Z Rockrider podobnie :D

I dlatego wolę kupować same ramy :D

A suma sumarum rama tez poleci na OLX, bo chyba tylko "nawiedzeni" marketingowcy od Speca dalej wierzą w aluminium 😁.

12 godzin temu, emski napisał:

zmienisz widelec ~0,5kg mniej, koła/obręcze speca są lekkie, przednie koło (27mm wew.) ważyłem wczoraj -   881g.

Proste. Dołożysz 10 000zł i masa roweru osiągnie poziom akceptowalny. Tyle tylko że temat dotyczy "budżetowego" FS a nie  "manii lekkości".

Godzinę temu, KSikorski napisał:

Rama chisel z damperem waży około 2,74kg, to by znaczyło że sama rama waży około 2,4kg.
Tyle samo co NS Synonym cały w carbonie.

... który to jest jak yeti. Podobno ktoś go kiedyś widział, ale nie ma pewności na 100% 😁. Sorry, nie mogłem się powstrzymać. Bardzo lubię rowery od Specialized. Głównie Epic i Tarmac, ale zupełnie nie rozumiem koncepcji propagowania wyższości hydroformowanego aluminium nad karbonem... I nie chodzi o masę bo, jak dobrze wiemy, dopiero sploty kategorii HMX pozwalają zaoszczędzić max. 150gr na ramie, względem standardowych HMF.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Napisano
1 godzinę temu, KNKS napisał:

bo chyba tylko "nawiedzeni" marketingowcy od Speca dalej wierzą w aluminium 😁.

Niedawno był wysyp youtubowych influencerów wychwalających pod niebiosa aluminiowe Ibis Ripmo/Ripley AF więc nie tylko oni...

Napisano

Rzecz w tym, że w specu to żadna nowość. Kilka ostatnich generacji w ramach epic`ka można było wybrać ramy aluminiowe i carbonowe. Teraz aluminiowego epic`ka nazwali chisel. Po za rozróżnieniem nazwy platformy aluminiowej i kompozytowej - nic nowego.

Napisano
11 godzin temu, marcin_ostrów napisał:

Tak z punktu gościa lubiącego lekkie rowery,  żeby z tego Chisela coś wyciągnąć , to zostaje rama i hamulce :D Z Rockrider podobnie :D

 

rockridera masz w trzech wersjach:

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-900s-karbonowa-rama-axs-karbonowe-kola/_/R-p-341293?mc=8758199&c=Niebieski GX + rockshox + lekkie koła alu + hamulce sram
https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-900s-karbonowa-rama-axs-karbonowe-kola/_/R-p-341293?mc=8758199&c=Niebieski AXS + rockshox + koła carbon + hamulce sram
https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-race-900s-slx-xt-karbonowa-rama/_/R-p-353905?mc=8873988&snrai_campaign=vQdGsDy78g39&snrai_id=04e17c50-7ac9-4f0d-b3e8-c6b2f7238cdf SLX / XT + manitou + ciężkie koła alu + hamulce shimano

Hamulce: są ok, wolę te niż srama. Co prawda ulepszone MT200 oznacza pewnie ich spalenie ale co tam :D
Zawieszenie: jest ciężkie i to chyba jedyna jego wada, manitou ma opinie, że albo działa albo padnie, najwyżej dam rockshoxa
Koła: są naprawdę dobrej jakości, ale do wymiany na carbon
Przerzutka: do zmiany ew. manetka z SLX na XTR

Ogólnie największa robotę robią koła, przynamniej dla mnie i na to jest budżet aby kupić lepsze niż w opcji pośredniej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...