scartout Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Cześć, Moja piasta FH-MT401 w tylnym kole totalnie się rozsypała. Chciałbym oddać koło do przeplecenia w serwisie, ale też zakupić piastę samodzielnie. Dostępność FH-MT401 jest już znikoma, w dodatku za cenę w zasadzie lepszych modeli. Jest to piasta 9x135, 32 otwory. Mój budżet to 200 zł. Czym lepszym mógłbym ją zastąpić (najlepiej bez wymiany szprych by nie podbijać kosztów)? Cytuj
Rafał87 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu A co za obręcz masz? bo może się okazać że całe koło wyjdzie korzystniej kupić niż przeplatać, nie każdy serwis będzie chciał zapleść na starych szprychach a jak ma być solidnie to raczej będzie chciał dać nowe. Po drugie to jak kupimy inną piastę może się okazać że będzie potrzebna inna długość szprych. A piastę jeśli ma być budżetowo to coś z novateca bym szukał albo jakieś chińczyki goldixy, arc, koozer. Cytuj
KSikorski Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Ta piasta ma wysokie kołnierze i trudno będzie znaleźć zamiennik nie wymagający wymiany szprych. Co się w niej konkretnie rozsypało? Łożyska w niej są maszynowe, można wymienić. Wskaż numery uszkodzonych części: https://dassets.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/ev/ev/EV-FH-MT401-4714A.pdf Cytuj
scartout Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu Cytat nie każdy serwis będzie chciał zapleść na starych szprychach a jak ma być solidnie to raczej będzie chciał dać nowe Jeśli faktycznie może być problem ze starymi szprychami to mogłaby to być pozorna oszczędność. Rozważałem taki manewr w zasadzie tylko dlatego że potencjalnie nie płaciłbym za piastę a tylko za robociznę. Cytat Co się w niej konkretnie rozsypało? Dziś nie jestem w stanie powiedzieć, ale dostało w zasadzie wszystko włącznie z lock-ringiem poza szybkozamykaczem. Nie ma co zbierać. Cytat A co za obręcz masz? bo może się okazać że całe koło wyjdzie korzystniej kupić niż przeplatać Obecna obręcz to Alexrims GX26P 32 szprychy. Plus taki że wydaje się grubościenna (dotąd miałem tylko takie cienkościenne i różnie kończyły). Chętnie rozważę zakup całego koła bez zabawy w zaplatanie, szczególnie że szybko wróciłbym na drogi. Pytanie tylko czy realnie można kupić coś fajnego za te same pieniądze co naprawa. Piasta musi być pod kasetę 12-rzędową (SLX) i raczej min. 32 szprychy (24 leciały na gwarancję non stop). Lekka być nie musi. Cytuj
uzurpator Napisano 51 minut temu Napisano 51 minut temu 9 godzin temu, KSikorski napisał: Ta piasta ma wysokie kołnierze i trudno będzie znaleźć zamiennik nie wymagający wymiany szprych. W TEŁORJI. W praktyce - prwie każda piasta z wysokimi kołnierzami podejdzie. Trenowane wielokrotnie. Cytuj
bzyk69 Napisano 48 minut temu Napisano 48 minut temu uzurpator ma rację. Teoria teorią, a w praktyce jak ten milimetr czy dwa będą szprychy w kole wystawały, to nic złego się nie stanie. Ale przy takim budżecie i takim segmencie kól, to kup coś dowolnego na allegro, pełno tam kół w cenie do 200zł, wskakuj na rower i jedź dalej Cytuj
uzurpator Napisano 3 minuty temu Napisano 3 minuty temu Już nawet nie chodzi o ten milimetr czy dwa. W praktyce wszystkie* piasty z "małym" kolnierzem mają średnicę otworów 44.5mm a z dużym 58mm. Zmieniając piastę na taką z identycznymi wymiarami innego producenta to jest w praktyce plug and play - róznice w długościach szprych wychodzą ~0.5mm. Ostatnio nawet wymieniałem piastę pod 10 rzędowe kasety na taką pod 11 rzędowe ( tzn z bębnem szerszym o 1.8mm ) i też podesżło bez zająknięcia. *z którymi się spotkałem Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.