scartout Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Cześć, Moja piasta FH-MT401 w tylnym kole totalnie się rozsypała. Chciałbym oddać koło do przeplecenia w serwisie, ale też zakupić piastę samodzielnie. Dostępność FH-MT401 jest już znikoma, w dodatku za cenę w zasadzie lepszych modeli. Jest to piasta 9x135, 32 otwory. Mój budżet to 200 zł. Czym lepszym mógłbym ją zastąpić (najlepiej bez wymiany szprych by nie podbijać kosztów)? Cytuj
Rafał87 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu A co za obręcz masz? bo może się okazać że całe koło wyjdzie korzystniej kupić niż przeplatać, nie każdy serwis będzie chciał zapleść na starych szprychach a jak ma być solidnie to raczej będzie chciał dać nowe. Po drugie to jak kupimy inną piastę może się okazać że będzie potrzebna inna długość szprych. A piastę jeśli ma być budżetowo to coś z novateca bym szukał albo jakieś chińczyki goldixy, arc, koozer. Cytuj
KSikorski Napisano 32 minuty temu Napisano 32 minuty temu Ta piasta ma wysokie kołnierze i trudno będzie znaleźć zamiennik nie wymagający wymiany szprych. Co się w niej konkretnie rozsypało? Łożyska w niej są maszynowe, można wymienić. Wskaż numery uszkodzonych części: https://dassets.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/ev/ev/EV-FH-MT401-4714A.pdf Cytuj
scartout Napisano 17 minut temu Autor Napisano 17 minut temu Cytat nie każdy serwis będzie chciał zapleść na starych szprychach a jak ma być solidnie to raczej będzie chciał dać nowe Jeśli faktycznie może być problem ze starymi szprychami to mogłaby to być pozorna oszczędność. Rozważałem taki manewr w zasadzie tylko dlatego że potencjalnie nie płaciłbym za piastę a tylko za robociznę. Cytat Co się w niej konkretnie rozsypało? Dziś nie jestem w stanie powiedzieć, ale dostało w zasadzie wszystko włącznie z lock-ringiem poza szybkozamykaczem. Nie ma co zbierać. Cytat A co za obręcz masz? bo może się okazać że całe koło wyjdzie korzystniej kupić niż przeplatać Obecna obręcz to Alexrims GX26P 32 szprychy. Plus taki że wydaje się grubościenna (dotąd miałem tylko takie cienkościenne i różnie kończyły). Chętnie rozważę zakup całego koła bez zabawy w zaplatanie, szczególnie że szybko wróciłbym na drogi. Pytanie tylko czy realnie można kupić coś fajnego za te same pieniądze co naprawa. Piasta musi być pod kasetę 12-rzędową (SLX) i raczej min. 32 szprychy (24 leciały na gwarancję non stop). Lekka być nie musi. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.