Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć,

Rozważam zakup nowego gravela z serii Liv Devote i chciałabym poznać opinie osób, które miały już styczność z tym modelem - niezależnie od rocznika czy wersji. Interesuje mnie, jak sprawdza się w praktyce, zarówno na dłuższych trasach, jak i w codziennej jeździe.

Aktualnie zastanawiam się nad dwoma wariantami z 2026 roku: Devote 0 (alu) oraz Devote Advanced 2 (karbon).
Chciałabym zrozumieć, czy dopłata do karbonowej ramy ma realne uzasadnienie, czy raczej różnice między aluminiowym a karbonowym Devote są niewielkie i nie przekładają się znacząco na komfort lub osiągi.

Devote 0: https://www.liv-cycling.com/pl/devote-0-2026

Devote Advanced 2: https://www.liv-cycling.com/pl/devote-advanced-2-2026

Miałam okazję przejechać się Devote 0 w rozmiarze S - jazda była całkiem przyjemna, choć to był mój pierwszy kontakt z barankiem i klamkomanetkami, więc trudno mi jeszcze obiektywnie ocenić wygodę w dłuższej trasie. Rower został zważony - wyszło 10 kg, czyli prawie 5 kg mniej w porównaniu do mojego obecnego roweru crossowego Liv Rove 2 z 2022 r. (rozmiar M). Pewnie to istotne, więc dodam, że mam 165 cm wzrostu :)

Gravela rozważam głównie ze względu na niższą wagę, nieco większą prędkość (I hope so) i chęć spróbowania czegoś nowego. W planach mam przede wszystkim dłuższe, turystyczne trasy - Alpe Adria, Szlak wokół Tatr, Mazury, R10, Kaszuby itp.

 

Specka wspomnianych wcześniej modeli:

- oba modele mają napęd GRX 2x12,

- Devote 0 ma kasetę 11–34,

- Devote Advanced 2 11–36 (czy tutaj większa lekkość/miękkość na podjazdach ze względu na te 2 więcej zęby na największym blacie byłaby odczuwalna? xD),

- korba w obu to 30/46.

 

Chętnie poznam Wasze opinie:

- jak ogólnie oceniacie serię Liv Devote (komfort, geometria, prowadzenie) jeżeli mieliście z nią do czynienia,

- czy w którymś z modeli warto od razu coś wymienić lub usprawnić tuż po zakupie,

- i czy w praktyce różnica między aluminium a karbonem byłaby tutaj faktycznie odczuwalna (?).

 

Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki i doświadczenia. Szerokości :)

Edytowane przez letenchantme
Napisano (edytowane)

Rama karbonowa powinna być lżejsza i mniej "twarda" na nierównościach. Giant nie podaje wagi rowerów, jeśli masz gdzieś w sklepie fizycznie karbonowego Devote, warto poprosić o zważenie dla porównania albo poszukać, czy ktoś gdzieś zważył rozmiar S.

Jeśli zależy ci na masie i osiągach, to w obu warto pomyśleć o wymianie kół i opon na coś lżejszego. W przypadku opon trzeba się zastanowić nad wyborem pod kątem nawierzchni, jaką planujesz najczęściej robić.

Pod kątem wygody, ale to niekoniecznie od razu, można pomyśleć nad wymianą kierownicy i siodełka. Warto pojeździć trochę żeby zobaczyć czy pasują, czy powodują dyskomfort.

Kasetę można spokojnie zmienić na 11-36 jeśli potrzebujesz.

Ogólnie Liv ma fajne rowery, troszkę bardziej dopasowane pod kobiecą anatomię niż modele unisex. Męski odpowiednik Devote jest dość lubiany i chwalony. 

Jeśli różnica w cenie jest dla Cebie do przełknięcia i nie braknie Ci przez to na potrzebne akcesoria czy planowane wyprawy, to moim zdaniem warto dołożyć do karbonu.

Edytowane przez nctrns
  • +1 pomógł 1
Napisano

Hejka! Od razu na wstępie dziękuję za odpowiedź 😊 Dzwoniłam właśnie do Giant Fabryczna w Warszawie, bo mają tam Devote Advanced 2 w rozmiarze S na stanie, niestety na razie siedzi w kartonie 😆

Pan powiedział, że to będzie waga zbliżona do odpowiednika Revolta w mniejszym rozmiarze i podał, że to będzie około 9,2 kg, hmm.. myślałam, że jednak może uda się urwać minimalnie poniżej 9 kg dla tego Devote, skoro to model "women-specific" heh 🤭

A co do kół i opon - masz może jakieś konkretne modele, które byś polecał do takiego gravela typowo pod dłuższe wyprawy (typu Alpe Adria, Szlak wokół Tatr, Mazury, R10 itd.)? Oczywiście tak do późniejszego rozważenia, na początku jeździłabym z tym set-upem z jakim dostanę rower bazowo, potem będę badała co mi siedzi, a co nie.

Napisano

Te rowery różnią się w sumie tylko ramą , więc nie należy spodziewać się cudów. Różnice w masie pomiędzy dobra ramą karbonowa, a dobra ramą z bardzo lekkiego stopu aluminium sa niewielkie i różnice są w zakresie od 500- 800 gr, na framesecie ;) Ponieważ mowa jest o turystyce więc zasugeruje alu z widłem karbonowym, koła i laczki do zmiany w sytuacji gdy obecne okażą się irytującymi klocami :) 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...