Jan_Nowak Napisano wczoraj o 09:50 Napisano wczoraj o 09:50 Cześć, W tym roku złapałem bakcyla na MTB jednak mój najtańszy rower kupiony za 1 500 niestety nie daje już rady. Musiałbym z 500 włożyć żeby go doprowadzić do stanu używalności oryginalnej. Do tego zmiana pedałów, przerzutek i hamulców żeby jeździł jakbym chciał więc stwierdzam, że lepiej kupić nowy i z tym zagadnieniem zwracam się do Was. Jeżdżę 75% w lasach i w polach po raczej płaskim terenie, 25% asfalty i ścieżki rowerowe. Chciałbym też przejechać kilka wyścigów MTB ale nie na czas/wynik tylko raczej z ciekawości, chęci zobaczenia trasy. Do tego czasem z żoną się wybrać w trasę 40-50km po raczej płaskim - ona jeździ na elektryku więc musiałbym mieć możliwość "depnięcia". Chciałbym bez przerzutek z przodu ale nie wiem czy będę w stanie za małżonką nadążyć . Ważę 100kg, wzrost 190cm. Z stajni CUBE biorę pod uwagę: https://skiteam.pl/cube-analog/5375-rower-cube-602110-analog-4054571386205.html - można dostać w przystępnej cenie https://skiteam.pl/cube-attention/8913-384489-rower-cube-842200-attention-slx-4054571472441.html#/3288-rozmiar-xl/3460-rama-uniwersalna/74981-kolor-blkmetal_blk SCOTT https://www.scott.pl/produkt/1843/13323/Rower-Aspect-910 Nie jestem przywiązany do marki więc może to być też coś z serii Gianta Talon 0 lub 1 lub Cannondayle z serii Trail SL3 lub TREK. Z góry dziękuję za pomoc! Cytuj
michalr75 Napisano wczoraj o 11:55 Napisano wczoraj o 11:55 Przepraszam, ale ten temat był tu wałkowany w ostatnich tygodniach kilka razy, polecam wyszukiwarkę Cytuj
karczk Napisano wczoraj o 18:13 Napisano wczoraj o 18:13 (edytowane) 500 zł to nie jest tak dużo, żeby reanimować rower. Czasami warto dłużej pojeździć na starym, żeby wiedzieć czego się chce od nowego. Pedały i tak przełożysz sobie, chyba że masz jakaś niestandardową korbę. Najważniejsze, żeby nowy rower miał w miarę spoko ramę na standardach, bo tylko wtedy będziesz mógł sensownie go modernizować. Przykładowo sztywne osie (obie!) dają najwięcej możliwości. Nie ma co się oszukiwać, rower za 3-4k będzie miał słabe komponenty, które wymienisz jak jeszcze bardziej wkręcisz się w jazdę. Amortyzator w takich rowerach to najczęściej ciężki klocek, który słabo pracuje. Polecam poczytać o każdym komponencie, z wykorzystaniem AI to chwila moment. Jaki jest standard amortyzatora z przodu w MTB? jaki jest standard sztyc opuszczanych? itp. To da Tobie odpowiedź jaki rower wybrać. Jeśli jeździsz po lesie i interesują Ciebie maratony to zwróć w pierwszej kolejności (oprócz tego co wcześniej napisałem) na hamulce. Muszą być przynajmniej dwutłoczkowe i dźwignia na 1 palec, to Ci da komfort na stromych zjazdach. Rowery, które podałeś nie spełniają tych wymagań jak coś Edytowane wczoraj o 18:14 przez karczk 2 Cytuj
Greg1 Napisano wczoraj o 18:49 Napisano wczoraj o 18:49 Ostatnie tematy na podobne tematy w podobnym zakresie cenowym: Poczytaj, zobacz co było oferowane. Tsk jak napisał ktoś powyżej, w tej cenie już kupisz coś co ma współczesne standardy, czyli sztuwne osie, powietrzny amortyzator, taperowaną główkę ramy. Rowery Cube mają bardzo kiepskie wyposażenie i brak sztywnych osi. Z tymi hamulcami co pisał kolega powyżej to będzie ciężko w tej cenie, przeważnie są podstawowe Shimano mt200 albo Tektro niskiej grupy, nue pamiętam numeru, chyba m275. Czasami się trafi jakieś Shimano mt400. Raczej trzeba będzie wymieniać w przyszłości jak będziesz jeździł w górach, na płaskopolskę i jazdy rekreacyjne z żoną takie wystarczą. Wybieraj raczej napęd 1x12, który będzie oferował duży zakres, porównywalny z napędami 2xx. Napędy 1x11 a tym bardziej 1x10 będą wymagały zaakceptowania pewnych kompromisów co do zakresu. Chociaż do płaskopolski i 1x11 też da radę w ostateczności. Ostatnio w polecajkach przewijają się dość często Stevens Devil's Trail, Kellys Gate 30, 50 lub 70 (w Centrum Rowerowym jest w budżecie), Merida Big Nine Limited, Romet Mustang M8. Więcej nie pamiętam ale jest to jakiś dobry początek do poszukiwań 2 Cytuj
wr81 Napisano wczoraj o 18:57 Napisano wczoraj o 18:57 W obecnej chwili te 4.5tyś to już nie tak mało i można kupić coś w miare solodnego , zgodnego z kilkukrotnie wspomnianymi akualnymi standardami Obecnie jest dużo promocji i przecen i na ten sam model w róznych miejscach mogą być bardzo różniące się ceny. Moim zdaniem z takim budżetem lepsze od proponowanych Talonów czy Aspectów byłyby np. (uwaga linki z rozmiarem większym "na oko" - do samodzielnego sprawdzenia) https://allegro.pl/oferta/rower-merida-big-nine-700-light-blue-xl-17571434960 https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-hd-2 Z oszczędnościowych wersji to z tym wzrostem może pasowałby dostępne jeszcze https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-devil-s-trail-29-22-1x12-deore-powietrzny-recon-gold-stevens-17779883340 w rozm. 22 - mniejsze wyprzedane a ten rower w CentrumROwerowym kosztuje 3999 (za dużo). Uwaga jest to wersja oszczędnościowa bo osprzęt dość dobry jak za 2600 ale rama w starym standardzie osi a amortyzator w nowym... https://allegro.pl/oferta/merida-big-nine-300-lite-29-metallic-teal-black-xl-21-17367169062 Tutaj z kolei Merida w b. dobrej cenie ale model poprzedniej generacji (z napędem 2x) ale są te słynne sztywne osie 1 Cytuj
Jan_Nowak Napisano 12 godzin temu Autor Napisano 12 godzin temu Bardzo dziękuję za wpisy. Są dla mnie niezwykle pomocne. Czytałem poprzednie wpisy ale przyznam szczerze, że przytłoczony jestem ofertą producentów i faktycznie jak kolega Karczk piszę muszę się po prostu dokształcić żeby wiedzieć co sam potrzebuje. Greg1 dziękuję za linki i sugestie. Wr81 dziękuję za linki i opinię! Cytuj
Jan_Nowak Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu Jak słowo uzupełnienia - 5 stów to tylko żeby usunąć awarie i braki, upgrade to dodatkowy wydatek dlatego myślę o czymś nowym. W obecnym najbardziej przeszkadzają mi pedały, przerzutki (dramat) i hamulce. Amor i waga jest drugorzędna. Dzięki waszym wskazówką zacznę zatem od tych elementów (oprócz pozycji na rowerze bo to najważniejsze imho.). Cytuj
Czajura Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu jeden z powyższych tematów jest mój, podobnie jak ty mam problem bo mnogość tego wszystkiego przytłacza. Potem idziesz do sklepu, a tam Ci mówią zupełnie co innego. Sam najmocniej zastanawiam się nad tym https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-prorace-4-9-pd50005/ , tylko ponoć ma on bardziej sportową sylwetkę i nie za bardzo wiem czy będzie mi to pasowało ... Cytuj
Galvatron Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Pod względem wyposażenia najlepsze opcje to: 1) Radon; 2) Stevens; 3) Lapierre; Niestety nie wiem, jakiej jakości jest rama Stevensa. Unikaj przerzutki SX, bo jest bardzo słabej jakości i możesz mieć problem ze zmuszeniem jej do poprawnej pracy. Kupowanie widelca Rock Shox Silver to też ryzyko, bo trwałą, dobrej jakości powłokę górnych goleni ma dopiero wyższa seria Gold. Cytuj
nossy Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu ....a pamiętam jak dobry wynik na BikeMaraton w Polanicy zrobiłem kiedyś na GT na Alivio i amorze Suntour XCM i mechanicznych hamplach Tektro. Ale tak serio pod starty w górach to warto zainwestować w dobrego amora z manetką, hample i napęd. Swojego czasu decathlon miał dobrą ofertę na XC. Z tego co pamiętam bo po x latach startów mtb porzuciłem temat na rzecz szosy i gravela. Cytuj
wr81 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 2 godziny temu, Galvatron napisał: 3) Lapierre; Co do Lapierre to miałbym jakieś tam obawy/dyskomfort co do połączenia RS Judy z goleniami 30mm i rowerzysty kategorii 100kg (autor wątku) Cytuj
Galvatron Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Napisałem, że pod względem wyposażenia, nie geometrii. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.