michalr75 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu @KNKS Powiem Ci tak - z racji lokalizacji rzadko bywam w górach, to fakt, ale przynajmniej raz do roku jestem tam z rowerem. I to co widzę to po pierwsze że wcale tak dużo ludzi po tych górach nie jeździ, ilekroć jestem na szlaku to nie widzę praktycznie w ogóle ludzi na rowerach. Zwalam to na karb faktu, ze jeżdżę tam zwykle w październiku, a kto w październiku jeździ rowerem i to w dodatku w górach? Druga sprawa, to ze jak już ktoś się pojawi to zwykle są to osoby albo na elektrykach i wtedy są to oczywiście elektryki FS z wypożyczalni, albo na FS analogowych, tyle ze bardziej enduro do zjeżdżania w bike parkach, gdzie rowerzysta jest wywożony samochodem z przyczepą na górę żeby mógł sobie pozjeżdżać w dol Takich co to jadą pod górę na tych wspaniałych FS-ach z progresywną geometrią to za wielu nie widziałem. A odwiedziłem w kilku ostatnich latach i Góry Sowie i Turbacz i single Glaciensis, Izery itp. I już widzę świeżego nabywcę FS-a za 20 koła jak leci ze swoim rowerem na trudne technicznie trasy XCO/XCM, no bez jaj. Ja nie mówię że opcja FS jest zła, tylko raczej jestem przeciwnikiem tezy że w góry to tylko na FS z progresywną geo i skokiem 120mm, bo to wierutna bzdura. Cytuj
Xzc Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) Akurat mieszkam w beskidzie sądecki i w górach w październiku jestem jeszcze ok 2 x w tygodniu, naprawdę na przestrzeni lat bardzo sporadycznie zdarza mi się spotkać kogoś na HT, oczywiście mówie o jakichś szlakach, bo na jakichś szutrówkach czy koło schronisk gdzie da sie asfaltem dojechać to jeszcze jeżdżą, choć oczywiście zdecydowana większość to elektryczne fulle, a mówie to z perspektywy analogowej enurówki/AM i tak tym rowerem generalnie podjeżdżam, oczywiście zdarzają się miejsca gdzie tego nie da się zrobić, nie jest może ten podjazd też najprzyjemniejszą rzeczą jaka istnieje, ale mam porównanie do HT, którym jeździłem i absolutnie nie widzę, żadnego miejsca, w którym wolałbym go mieć zamiast fulla, oczywiście jeśli mówimy o jeździe w terenie a nie jakimś plątaniu się po szutrówkach. Autor wątku ma jakieś swoje sprecyzowane preferencje i mniej więcej orientuje się w temacie tym samym, jakaś kłótnia o wyższości FS na HT może nie ma tak negatywnych skutków, ale w przypadku osoby, która dopiero zaczyna jazdę, pisane mocno sprzecznych informacji naprawdę może być szkodliwe, sam wiem po sobie. 6 lat temu zaczynając jazdę na rowerze, chciałem kupić szosę, radziłem się kolegi, który sporo jeździł (tak mi się wydawało) i dostałem radę, aby kupić rower crossowy i to najlepiej authora bo to najlepsza marka xD problem był taki, że to był jedyny rower z jakim miał styczność poza jakąś tanią szosą, która ciągle się psuła i strasznie mi przez to odradzał szosę. Poradziłem sie na forum, poczytałem wiele recenzji i uznałem, musze kupić szosę karbonową z ultegrą bo tak ludzie piszą i dziś z doświadczenia wiem, że ten napęd relanie nie ma aż tak wielkiego znaczenia jak to ludzie piszą, czy to 105 czy ultegra czy dura ace, działać to będzie bardzo dobrze. Drugi przykład z przed miesiąca, spotkałem gościa jadącego w tym samym kierunku na dość archaicznym HT jeszcze na kołach 26 i cały czas twierdził, że jest to lepszy sprzęt niż mój full, usilnie próbując przekonać mnie, że jego 2 tłoczkowe slx są lepszym wyborem niż moje 4 tłoczkowe MT5. Jeśli koło to tylko 26 a jak napęd to tylko 3 blat (swoją droga dość mocno zajechany bo miał spore problemy z zmianą przedniej tarczy) i moglibyśmy tak dyskutować nad wyższością jednej technologii nad drugą, gdyby nie sytuacja, w której miał zacząć się dosyć techniczny zjazd, owy Pan zaproponował abyśmy go objechali bokiem bo po co mamy się tam męczyć, a właśnie ja jeżdżę po górach dla tych zjazdów. Tak więc dobrze mieć świadomość do czego tego roweru będziemy używać a nie ślepo chwalić swoje rozwiązanie często wynikające z braku użytkowania czegoś innego. Podobnie właśnie jak z obecnym tematem, czy to HT czy FS tym i tym objedziesz w tych górach, z tym, że ten HT nie będzie miał żadnych zalet w stosunku do FS, pamiętam jaką męczarnią były zjazdy na HT i absolutnie ta lżejsza waga na dojazdówce nie zrekompensuje tego co daje FS w terenie i ciężko z tym dyskutować, mówię to już ze sporej praktyki a nie tylko teorii, mam również znajomego który ma HT i bardzo ciężko go wyciągnąć gdzieś na MTB, jak już to chce jeździć szutrem bo dla niego zjazdy są czymś okropnym ( oczywiście kwestia techniki) ale zakładając ten sam poziom techniki FS da o wiele więcej przyjemności z jazdy a o to chyba w tym chodzi jeśli oczywiście mówimy o jeździe terenowej. I wypowiadam się tylko z swojej perspektywy rozumiejąc wybór autora, choć gdybym był sam stał przed podobnym wyborem wybrał bym anthema, którego podsyłałem uznając po prostu, że jest to sprzęt który będzie mi lepiej pasował do mojego stylu jazdy nawet jeśli były by to płaskopolskie lasy. Ludzie czytając takie kłótnie nie mając zbyt własnego doświadczenia mogą błędnie przyjąć jakąś tezę i to jest tak naprawdę największy problem tych kłótni. Edytowane 3 godziny temu przez Xzc 3 Cytuj
Tyfon79 Napisano 33 minuty temu Napisano 33 minuty temu 7 godzin temu, KNKS napisał: Kupiłbyś sobie tego Cube do rekreacyjnej jazdy? Rower no komponentach XTR i FOX SC ? Zdecyduj się czy masz problem w komponentach czy geometrią. Odpowiem ci w ten sposób, że na pewno nie kupił bym sztywnika z maksymalnym pójściem w stronę geo progresywnego. Ogólnie temat zawędrował w dziwne rewiry zupełnie nie wiedzieć czemu skoro jak napiszę po raz kolejny są i to nie jedne propozycje dobrych marek z "spokojniejszą" geo. Ja odpadam z tematu. A co do gór to panowie ja na analogowym fullu enduro czuję się jak "dziwak" a co dopiero tutaj dywagować nad HT takim czy innym. Tak poza tym dużo sprzętu co ma dwa koła i trzeba korbić jest użytkowane na dzikich singlach a nie szlakach. Tego jeszcze do niedawna nie było na taką skalę dlatego widać w wielu miejscach większą absencję rowerową choćby w tygodniu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.