marcusromanus Napisano Niedziela o 09:47 Napisano Niedziela o 09:47 Cześć, szukam nowego roweru tak jak w opisie, do jazdy po miasteczku i polnych drogach. Byłby to czwarty rower w mojej stajni xD. Mam gravela na dłuższe wycieczki, mam szosę na szybkie przejazdzki i mam starą stalową damkę na dojazdy do pracy i zakupy z koszykami itd ;). Zastanawiam się nad czwartym ;). Myślę nad rowerem bez amortyzacji, pokroju Marina Muirwoods'a czyli bez amortyzacji. Na pewno chciałbym założyć jakieś błotniki aby nie być schlapany od góry do dołu, sakwa czy na kierownicę czy pod siodło z narzędziami i bidon albo termokubek. Szosa i gravel mają założone pedały spd. Tutaj chciałbym zwykłe platformy. Bez amortyzacji bo ważę ok 110kg, a wcześniej jeździłem Rometem Orkanem z amortyzatorem sprężynowym z blokadą. i Na szutrowych drogach nie czułem różnicy podczs jazdy z zblokowanym amortyzatorem lub działającym. Zapraszam do dyskusji, pomocy. Cytuj
Greg1 Napisano Niedziela o 09:54 Napisano Niedziela o 09:54 Czyli jakiś fitness, zwany też grawelem z prostą kierownicą. Marin Muirwoods to dobry kierunek. Popatrz jeszcze na Marin DSX 2, Cube Nulane ONE, Kellys Soot 20. Cube występują w wersji FE czyli Fully Equipped, czyli z błotnikami, oświetleniem, bagażnikiem i stopką czyli wszystkimi niepotrzebnymi "zwiększaczami wagi" 😁 1 Cytuj
marcusromanus Napisano Niedziela o 10:13 Autor Napisano Niedziela o 10:13 dzięki za poradę ;), Powoli dopada mnie starość, nie chce mi się zdejmować sakw z bagażnika . Cytuj
StrayRider Napisano Niedziela o 14:52 Napisano Niedziela o 14:52 Jak temat otwarty do dyskusji , to ... Jak długie mają to być przejażdżki, ile czasu? Pozycja raczej nie ma znaczeniu przy jeździe na szosie i gravelu, ale do jazdy po mieście, lepiej wygodniej mieć bardziej wyprostowaną sylwetkę. Mając już rower: szosowy, gravel i na dojazdy do pracy, to nie lepiej, aby nowy rower na lokalne przejażdżki miał już błotniki i cały dodatkowy osprzęt? np. Giant Anytour CS, Specialized Sirrus 3.0 Cytuj
marcusromanus Napisano Niedziela o 15:45 Autor Napisano Niedziela o 15:45 (edytowane) Przejażdżki różne od dosłownie dookoła miasta tylko niestety po dziurawych ścieżkach rowerowych, dystans różny od 20 km powiedzmy po 50km takie spokojne 2/3 godzinne przejażdżki. Myślałem bardziej o jakimś rowerze gdzie można by grubsza oponę wsadzić. Chociaż ten Giant wygląda dosyć ciekawie. Edytowane Niedziela o 16:08 przez marcusromanus Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Niedziela o 16:45 Mod Team Napisano Niedziela o 16:45 Nie ma sensu dublować typu roweru (i mówię to jako posiadacz kilku rowerów XC ), więc pomyśl o rekreacyjnym typie MTB, czyli z niezbyt długą górną rurą, ale wyższą główką ramy (np. Cube, Merida). Przyzwoity amortyzator powietrzny powinien pomóc - ustawia się go pod daną masę. Całość z dodatkowym osprzętem nie będzie lekka, ale chyba niska masa nie jest w tym przypadku priorytetem. 1 Cytuj
Greg1 Napisano Niedziela o 21:03 Napisano Niedziela o 21:03 6 godzin temu, StrayRider napisał: Mając już rower: szosowy, gravel i na dojazdy do pracy, to nie lepiej, aby nowy rower na lokalne przejażdżki miał już błotniki i cały dodatkowy osprzęt? np. Giant Anytour CS, Specialized Sirrus 3.0 Proponoeanie tych dwóch rowerów w tej cenie to jakieś nieporozumienie, z tym osprzętem i przedpotopowymi rozwiązaniami technicznymi nue powinny one kosztować więcej niż 2k zł, płaci się chyba tylko za napis na ramie a dostaje w zamian rowery z aluminiowymi widelcami, osiami qr. O napędzie 1x8 w Giancie nawet nie wspomnę... W sumie rekreacyjny mtb to nie jest zły pomysł. Można by było też pozbyć się mieszczucha bo fitness vel. grawel z prostą kierownicą gi zastąpi i przy okazji obleci te wycieczki wokół komina. U mnie bynajmniej pełnił taką funkcję Cytuj
marcusromanus Napisano wczoraj o 03:25 Autor Napisano wczoraj o 03:25 Mieszczucha się nie pozbędę, brak prawa jazdy. Na mieszczucha biorę 5 zgrzewek wody i jadę 🤣. Praktycznie cały czas stoi pod chmurką pod blokiem. Tego trupka się nikt nie czepi. Jak już mógłbym się pozbyć szosy. 1 Cytuj
marcusromanus Napisano 21 godzin temu Autor Napisano 21 godzin temu (edytowane) Ok, zrobiłem mała analizę rynku i wybrałem rowerki za radą kolegów rzuciły mi się rowery: SUPERIOR XC 889 ACCENT POINT DEORE KELLYS SPIDER 90 KROSS LEVEL 5.0 ACCENT Point sx eagle Wykluczyłbym kellysa ze względu na osie qr bo ponoć archaizm. A co Wy moi mili byście wybrali? Czy to z kolei mi się w zadku przewraca z dobrobytu. 🤣🤣 Zastanawiam się nad tymi amortyzatorami bo widzęże są założone: RST Aerial, RST Aerial 29-15 TnL, SR Suntour XCR Air Lor 100mm QR, SR Suntour XCR Air RLR DS. Możecie coś poradzić? Edytowane 21 godzin temu przez marcusromanus Cytuj
Greg1 Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu (edytowane) Superior też ma osie qr. Tego Krossa ze sprężynowym amorem też bym odpuścił. Do listy dodaj sobie Kellysa Gate 30 (Deore 1x12, sztywne osie, powietrzny Rock Skox Recon Silver) za 3,6k zł - myślę, że najlepszy z tych wszystkich. Ewentualnie Merida Big NIne 300 Lite. W tej cenie da się też znaleźć Meridę Big Nine Limited oraz Rockridera Race 700 jak jest promocja. Podsumowując, jeśli ma być mtb to bym rozważał albo Kellysa Gate 30 albo Meridę Big Nine Limited a jeśli coś na sztywnym widle to chyba jednak Marina DSX 2 Edytowane 13 godzin temu przez Greg1 1 Cytuj
marcusromanus Napisano 11 godzin temu Autor Napisano 11 godzin temu Ta merida jest kusząca, tylko wszędzie gdzie widzę to jest rozmiar L i nogi mam za krótke xD brakuję dosłownie cm żeby nie stać z nabiałem rozsmarowanym na ramie. Ciężki orzech do zgryzienia. Cytuj
Greg1 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu (edytowane) A ile masz wzrostu i jaki przekrok? Wagą się pochwaliłeś ale wymiarami już nie I o której Meridzie piszesz? Jeśli o Limited to Kellys Gate 30 pod względem osprzętu oprócz napisu na ramie w niczym jej nie ustępuje a ma fabrycznie większą tarczę w korbie co jest korzystniejsze na latanie po płaskim po okolicznych wiochach i szutrach Edytowane 11 godzin temu przez Greg1 Cytuj
marcusromanus Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu (edytowane) 176cm wzrostu i przekrok 78, siadałem na meridzie znajomego, była to l i brakowało mi cm żeby stanąć, nie pytałem się jakie opony ma założone. Tak, pisałem o Meridzie Limited, a u mnie to troszkę różnie, mieszkam w Zamościu ale jezdzę czesto po Roztoczu. Kross Esker 4.0 jest na styk Edytowane 10 godzin temu przez marcusromanus Cytuj
chudzinki Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu To nawet nie patrz na L. W dniu 14.09.2025 o 11:47, marcusromanus napisał: Na pewno chciałbym założyć jakieś błotniki aby nie być schlapany od góry do dołu, To weź to pod uwagę przy zakupie, bo przy MTB to będzie mniejsza lub większa kombinacja. Cytuj
wr81 Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Godzinę temu, marcusromanus napisał: 176cm wzrostu i przekrok 78, siadałem na meridzie znajomego, była to l i brakowało mi cm żeby stanąć, Jako posiadacz meridy big nine lite 300 rozmiar i bardzo podobnych wymiarów (177.5 przekrok 78.5) potwierdzam że L odrzuciłem z tych samych powodów. Merida Limited M jest tutaj: https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-merida-big-nine-limited-rama-17-cali-kolo-29-czarny-17668831829 przy czym cena 4700 na ten moment za ten osprzęt nie jest jakaś super promocyjna. Big Nine 300 jest tutaj : https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-merida-big-nine-300-lite-m-17-metallic-teal-black-air-17425500325 za 3300PLN w miarę ok. Ale to dla zecydowanych na niemodny napęd 2x. Jako posiadacz napiszę parę uwag ( potencjalnie krytycznych): Mimo dopisku lite nie są to jakieś specjalnie lekkie rowery. Geometria nie spełnia aktualnych modnych standardów. Pressfit. Cytuj
LUKULUS Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu @wr81 Jakie aktualnie modne standardy geometrii masz na myśli, a jaki są już niemodne ? Cytuj
wr81 Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Sztandarowym parametrem do wstępnej oceny czy rama pasuje do (ciągle jeszcze) obowiązującego trendu "longer, lower slacker" będzie chyba kąt główki - tutaj jest 70 stopni co obecnie już nawet gravelom "nie przystoi.." Cytuj
LUKULUS Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu @wr81 . Dokładnie, biorąc pod uwagę "mody" a z drugiej strony jasno określoną potrzebę, jakiego roweru potrzebuje marcusromanus (bo ma już 3), to jak dwa bieguny. Właśnie "high & tight" byłby idealny do miasta/polną drogę. To co pisał @KrissDeValnor krótka rura, wyższa główka. W mieście dobrze koło leciutko nad krawężnik podrzucić, mieć zwrotność między przechodniami, a "niemodny" napęd x2 do miasto/polna droga też super w pakiecie, bez konieczności aborcji blatu 32T w x1 na starcie. Cytuj
Greg1 Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu 21 minut temu, LUKULUS napisał: W mieście dobrze koło leciutko nad krawężnik podrzucić, mieć zwrotność między przechodniami Autor już ma mieszczucha do jazdy po bułki czy do pracy 22 minuty temu, LUKULUS napisał: "niemodny" napęd x2 do miasto/polna droga też super w pakiecie, bez konieczności aborcji blatu 32T w x1 na starcie napęd 2xx ma taki sam zakres jak napęd 1x12 i dzięki kasetom zaczynającym się od 10T w napędach 1x12 mniej więcej takie same prędkości maksymalne co zresztą pokazywałeś w którymś z równoległych wątków Cytuj
wr81 Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Tutaj jedna uwaga, autor wątku ma już gravela na dłuższe trasy z sakwami (raczej przypuszcałbym że z napędem 2x - o ile nie 3x w four corners np.) więc raczej tutaj nie mamy poszukiwania jednego roweru do wszystkiego a raczej czegoś odmiennego od posiadanych... Przy napędzie 1x i planowanym zastosowaniu wymagana byłaby kompatybilność ramy z przednią zębatką 36 przynajmniej. Przykładowym rowerem mógłby być tutaj np, Radon Jealous. Moim zdaniem dobrze byłoby więc odpowiedzieć sobie na 2 pytania: - czy amor z przodu (powietrzny, dopasowany do masy) może być przydatny (odrzucając traumatyczne doswiadczenia ze sprężynowymi ugniataczami). - czym jest posiadany gravel - jakie przełożenia, jakie opony maksymalnie tam wchodzą. Jeżeli jest to gravel "starszego typu" - ewolucja prosto z szosy z napędem 2x lub też bike packingowy kloc w stylu four cornersa nawet z 3x to rozważyłbym wspomnianego (w pierwszej odpowiedzi) Matina DSX. Cytuj
marcusromanus Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu Dziękuję za zainteresowanie tematem. Posiadany przeze mnie gravel kross esker 4.0 r 2024 ma napędową grupę Tiagra, 2x10. Szosa to stara angielska carrera kupiona na olx za grosze i przywrócona do sprawności. Napęd sora 2x8 Mieszczuch to złomek, na dojazdy do roboty, zakupy, i transport średnich gabarytów. Takie coś a'la cargo tylko bez skrzyni. Dojazd do pracy to całe 2km 🤣😉. Zastanawiam się nad Kellysem Gate 30, marinem dsx2 oraz Accentem Pointem. Accent podoba mi się ze względu na kolor ramy na allegro jest wersja cała czarna🤣. Dlatego też na początku spodobał mi się Marin Muirwoods. Cytuj
LUKULUS Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 4 godziny temu, wr81 napisał: Przy napędzie 1x i planowanym zastosowaniu wymagana byłaby kompatybilność ramy z przednią zębatką 36 przynajmniej. Dobrze gada. Jak najbardziej wtedy brać 1x12. Szczególnie, że inne rowery masz 2xX. Bo jak nie wejdzie, to lepiej i taniej hulajnogą Bolta po mieście będzie jeździć Cytuj
marcusromanus Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu z ciekawostek znalazłem jeszcze coś takiego OLPRAN EVO 29 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.