Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, szukam nowego roweru tak jak w opisie, do jazdy po miasteczku i polnych drogach. Byłby to czwarty rower w mojej stajni xD. Mam gravela na dłuższe wycieczki, mam szosę na szybkie przejazdzki i mam starą stalową damkę na dojazdy do pracy i zakupy z koszykami itd ;). Zastanawiam się nad czwartym ;). Myślę nad rowerem bez amortyzacji, pokroju Marina Muirwoods'a czyli bez amortyzacji. Na pewno chciałbym założyć jakieś błotniki aby nie być schlapany od góry do dołu, sakwa czy na kierownicę czy pod siodło z narzędziami i bidon albo termokubek. Szosa i gravel mają założone pedały spd. Tutaj chciałbym zwykłe platformy. Bez amortyzacji bo ważę ok 110kg, a wcześniej jeździłem Rometem Orkanem z amortyzatorem sprężynowym z blokadą. i Na szutrowych drogach nie czułem różnicy podczs jazdy z zblokowanym amortyzatorem lub działającym. Zapraszam do dyskusji, pomocy.

Napisano

Czyli jakiś fitness, zwany też grawelem z prostą kierownicą. Marin Muirwoods to dobry kierunek. Popatrz jeszcze na Marin DSX 2, Cube Nulane ONE, Kellys Soot 20. Cube występują w wersji FE czyli Fully Equipped, czyli z błotnikami, oświetleniem, bagażnikiem i stopką czyli wszystkimi niepotrzebnymi "zwiększaczami wagi" 😁

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jak temat otwarty do dyskusji :) , to ...
Jak długie mają to być przejażdżki, ile czasu?
Pozycja raczej nie ma znaczeniu przy jeździe na szosie i gravelu, ale do jazdy po mieście, lepiej wygodniej mieć bardziej wyprostowaną sylwetkę. 

Mając już rower: szosowy, gravel i na dojazdy do pracy, to nie lepiej, aby nowy rower na lokalne przejażdżki miał już błotniki i cały dodatkowy osprzęt?
np.
Giant Anytour CSSpecialized Sirrus 3.0

Napisano (edytowane)

Przejażdżki różne od dosłownie dookoła miasta tylko niestety po dziurawych ścieżkach rowerowych, dystans różny od 20 km powiedzmy po 50km takie spokojne 2/3 godzinne przejażdżki. Myślałem bardziej o jakimś rowerze gdzie można by grubsza oponę wsadzić. Chociaż ten Giant wygląda dosyć ciekawie.

Edytowane przez marcusromanus
  • Mod Team
Napisano

Nie ma sensu dublować typu roweru (i mówię to jako posiadacz kilku rowerów XC ;)), więc pomyśl o rekreacyjnym typie MTB, czyli z niezbyt długą górną rurą, ale wyższą główką ramy (np. Cube, Merida). Przyzwoity amortyzator powietrzny powinien pomóc - ustawia się go pod daną masę. Całość z dodatkowym osprzętem nie będzie lekka, ale chyba niska masa nie jest w tym przypadku priorytetem. 

  • +1 pomógł 1
Napisano
6 godzin temu, StrayRider napisał:

Mając już rower: szosowy, gravel i na dojazdy do pracy, to nie lepiej, aby nowy rower na lokalne przejażdżki miał już błotniki i cały dodatkowy osprzęt?
np.
Giant Anytour CSSpecialized Sirrus 3.0

Proponoeanie tych dwóch rowerów w tej cenie to jakieś nieporozumienie, z tym osprzętem i przedpotopowymi rozwiązaniami technicznymi nue powinny one kosztować więcej niż 2k zł, płaci się chyba tylko za napis na ramie a dostaje w zamian rowery z aluminiowymi widelcami, osiami qr. O napędzie 1x8 w Giancie nawet nie wspomnę...

W sumie rekreacyjny mtb to nie jest zły pomysł. Można by było też pozbyć się mieszczucha bo fitness vel. grawel z prostą kierownicą gi zastąpi i przy okazji obleci te wycieczki wokół komina. U mnie bynajmniej pełnił taką funkcję 

Napisano

Mieszczucha się nie pozbędę, brak prawa jazdy. Na mieszczucha biorę 5 zgrzewek wody i jadę 🤣. Praktycznie cały czas stoi pod chmurką pod blokiem. Tego trupka się nikt nie czepi. Jak już mógłbym się pozbyć szosy.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Ok, zrobiłem mała analizę rynku i wybrałem rowerki za radą kolegów rzuciły mi się rowery:

SUPERIOR XC 889

ACCENT POINT DEORE

KELLYS SPIDER 90

KROSS LEVEL 5.0

ACCENT Point sx eagle

Wykluczyłbym kellysa ze względu na osie qr bo ponoć archaizm. A co Wy moi mili byście wybrali? Czy to z kolei mi się w zadku przewraca z dobrobytu. 🤣🤣

 

Zastanawiam się nad tymi amortyzatorami bo widzęże są  założone: RST Aerial, RST Aerial 29-15 TnL, SR Suntour XCR Air Lor 100mm QR, SR Suntour XCR Air RLR DS. Możecie coś poradzić?

Edytowane przez marcusromanus
Napisano (edytowane)

Superior też ma osie qr. Tego Krossa ze sprężynowym amorem też bym odpuścił. Do listy dodaj sobie Kellysa Gate 30 (Deore 1x12, sztywne osie, powietrzny Rock Skox Recon Silver) za 3,6k zł - myślę, że najlepszy z tych wszystkich. Ewentualnie Merida Big NIne 300 Lite. W tej cenie da się też znaleźć Meridę Big Nine Limited oraz Rockridera Race 700 jak jest promocja. Podsumowując, jeśli ma być mtb to bym rozważał albo Kellysa Gate 30 albo Meridę Big Nine Limited a jeśli coś na sztywnym widle to chyba jednak Marina DSX 2

Edytowane przez Greg1
  • +1 pomógł 1
Napisano

Ta merida jest kusząca, tylko wszędzie gdzie widzę to jest rozmiar L i nogi mam za krótke xD brakuję dosłownie cm żeby nie stać z nabiałem rozsmarowanym na ramie. Ciężki orzech do zgryzienia.

Napisano (edytowane)

A ile masz wzrostu i jaki przekrok? Wagą się pochwaliłeś ale wymiarami już nie :)

I o której Meridzie piszesz? Jeśli o Limited to Kellys Gate 30 pod względem osprzętu oprócz napisu na ramie w niczym jej nie ustępuje a ma fabrycznie większą tarczę w korbie co jest korzystniejsze na latanie po płaskim po okolicznych wiochach i szutrach

Edytowane przez Greg1
Napisano (edytowane)

176cm wzrostu i przekrok 78, siadałem na meridzie znajomego, była to l i brakowało mi cm żeby stanąć, nie pytałem się jakie opony ma założone. Tak, pisałem o Meridzie Limited, a u mnie to troszkę różnie, mieszkam w Zamościu ale jezdzę czesto po Roztoczu. Kross Esker 4.0 jest na styk ;)

Edytowane przez marcusromanus
Napisano

To nawet nie patrz na L.

W dniu 14.09.2025 o 11:47, marcusromanus napisał:

Na pewno chciałbym założyć jakieś błotniki aby nie być schlapany od góry do dołu,

To weź to pod uwagę przy zakupie, bo przy MTB to będzie mniejsza lub większa kombinacja. 

Napisano
Godzinę temu, marcusromanus napisał:

176cm wzrostu i przekrok 78, siadałem na meridzie znajomego, była to l i brakowało mi cm żeby stanąć,

Jako posiadacz meridy big nine lite 300 rozmiar  i bardzo podobnych wymiarów (177.5 przekrok 78.5) potwierdzam że L odrzuciłem z tych samych powodów.

Merida Limited M jest tutaj: https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-merida-big-nine-limited-rama-17-cali-kolo-29-czarny-17668831829

przy czym cena 4700 na ten moment za ten osprzęt nie jest jakaś super promocyjna.

Big Nine 300 jest tutaj : https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-merida-big-nine-300-lite-m-17-metallic-teal-black-air-17425500325 za 3300PLN w miarę ok. Ale to dla zecydowanych na niemodny napęd 2x.

Jako posiadacz napiszę parę uwag ( potencjalnie krytycznych): Mimo dopisku lite nie są to jakieś specjalnie lekkie rowery. Geometria nie spełnia aktualnych modnych standardów. Pressfit.

 

Napisano

Sztandarowym parametrem do wstępnej oceny czy rama pasuje do (ciągle jeszcze)  obowiązującego trendu  "longer, lower slacker" będzie chyba kąt główki - tutaj jest 70 stopni co obecnie już nawet gravelom "nie przystoi.." 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...