Szymon_B Napisano Poniedziałek o 11:50 Napisano Poniedziałek o 11:50 (edytowane) Posiadam rower Giant Rapid 4. Rower trochę wiekowy, bo z około 2013 roku. Muszę wymienić -klamkomanetki -chwyty na kierownice -pancerze hamulca i przerzutki wraz z linkami, końcówkami -zestaw kół z oponami, dętkami, fartuchem, kasetą -łańcuch +spinka -przerzutka przód ogólnie naprawa wyjdzie coś koło 2 000 zł. Czy warto? Czy w tej cenie da się kupić podobnej klasy rower? Rama raczej zadbana. Znalazłem specyfikację: parametry specyfikacja Edytowane Poniedziałek o 11:52 przez Szymon_B zmiana treści Cytuj
Greg1 Napisano Poniedziałek o 12:06 Napisano Poniedziałek o 12:06 Osobiście uważam, że to jest fajny materiał na commutera, rower typu fitness, idealny do miasta. Jako starsza konstrukcja też nie będzie narażona tak bardzo na amatorów cudzej własności. Pytanie jakie trzeba sobie zadać to jaki napęd chciałbyś tam włożyć? Części nowe, zdemontowane z nowych rowerów można kupić dużo taniej niż w sklepie na olx. Koła też kupisz za 2-4 stówy, nie potrzebujesz w nim jakichś karbonowych stożków. Chińskie podróby gripów ESI Chunky kosztują kilka złotych. Jakby co to mam w garażu prawie kompletny (korba, kaseta, przerzutka przednia i tylna, łańcuch, prawa manetka, bez lewej manetki) napęd Shimano Claris 2x8 z przebiegiem jakichś 500-1000 km, który mogę opchnąć. Ale ja osobiście poszedłbym w jakiś napęd 1x9, Cues albo coś w tym stylu, może też być korba z Aliexpress i przerzutka tylna jakieś Alivio Cytuj
StrayRider Napisano Poniedziałek o 16:34 Napisano Poniedziałek o 16:34 Jak ma być budżetowo, to: 1.klamkomanetki co z nimi nie tak, że do wymiany? 2.pancerze hamulca i przerzutki wraz z linkami, końcówkami -w tych przerzutkach to nie ma co się popsuć, jak nie została uderzona mocno mechanicznie to wyczyścić i będzie działać ; -wymienić linki i pancerze; 3.korba; też nie musi być zła, ewentualnie do wymiany wkład; 4.koło przód rozebrać, nasmarować, sprawdzić bicie; zardzewiałe mogą być nyple szprych, i ewentualnie wżery/stan misek piasty; 5.koło tył; -zakupić używkę(z kasetą lub bez Każde z powyższych(oprócz tylnego koła) po rozebraniu można ocenić czy się jeszcze nada, lub czy trzeba wymienić. Jakby wydać 2000zł, jak ktoś chce to można, ale racjonalnie w takim wypadku lepiej kupić coś nowego. Cytuj
Szymon_B Napisano 21 godzin temu Autor Napisano 21 godzin temu Chciałbym raczej nim po szosie polatać i przywrócić go do stanu "jak z fabryki". Napęd 3x8 raczej zostawię. Na tą chwilę rower jest w sklepie Giant i czekam na wycenę naprawy. W klamkomanetkach nie mam śrub kontrujących do regulacji linki. Zębatki zjechane już jak zęby rekina (jak to Pan w serwisie ujął), łańcuch przyrdzewiał. Koła niestety też do wymiany, nie ma co tam ratować. Cytuj
Greg1 Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Tylko, że w sklepie Gianta to Ci zaoferują części i ceny jak ze "sklepu Gianta", przede wszystkim nowe, z półki, z cenami jak za nowe. Jakbyś sobie poskładał części sam, upolował coś na przecenie, coś na olx, to zapłacisz za te części połowę ceny. Wiadomo, że niektóre jak łańcuch czy kasetę raczej trzeba nowe ale resztę już niekoniecznie. Można z demontaż z nowego. Ja tak sobie przez zimę uzbierałem prawie kompletną Tiagrę, tylko łańcuch i kasetę kupiłem nowe. Koła też z demontażu z nowego roweru kupisz na olx o wiele taniej niż w "sklepie Gianta". Jak będziesz miał już części to popytasz w kilku serwisach ile by chcieli za złożenie wszystkiego do kupy i wybierzesz najlepszy Cytuj
Ortix Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu (edytowane) 3 godziny temu, Szymon_B napisał: W klamkomanetkach nie mam śrub kontrujących do regulacji linki. Zamiast wymieniać obie klamkomanetki można też poszukać brakujące śruby. Przykłady (strony przypadkowe, minutę szukałem): https://e-bmx.pl/sruba-regulacyjna-shimano-y6n698050,id12832.html https://e-bmx.pl/sruba-regulacyjna-shimano-sm-ca50,id5687.html https://allegro.pl/oferta/sruba-regulacji-dzwigni-hamulca-czarna-m10-bk-17537394867 Serwis nie może dobrać części do naprawy? Odczytaj z klamkomanteki oznaczenie i wyszukaj TUTAJ swój model. Przykład: https://si.shimano.com/pl/pdfs/ev/ST-R221-2585/EV-ST-R221-2585.pdf Resztę cześci trzeba by obejrzeć, na przykład przerzutka przednia nie wygląda na pękniętą. Może po prostu jest za wysoko ustawiona. Każdy rower warto naprawiać, prawie każdy, powodzenia. Edytowane 17 godzin temu przez Ortix Cytuj
Szymon_B Napisano 17 godzin temu Autor Napisano 17 godzin temu Dzięki Panowie za odpowiedzi, w sklepie na razie jest robiona wycena. Jak powali mnie z nóg, to zabieram to co z roweru zostało i sam skompletuję brakujące elementy. Może i też mi pomożecie z doborem kompletnych kół przód i tył. Cytuj
marvelo Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu W dniu 8.09.2025 o 14:06, Greg1 napisał: Osobiście uważam, że to jest fajny materiał na commutera, rower typu fitness, idealny do miasta. Też tak uważam. Nie tylko do miasta, ale i na dalsze jazdy po szosie, nawet w sportowym tempie. Sam mam dwa podobne, tylko z napędami 2x8. Wydaje mi się, że ten serwis przesadza trochę ze zużyciem tej korby. Zębów rekina to ja tam jeszcze nie widzę, a na pewno nie na dużym blacie. Zresztą wszystkie chyba odkręcane i majątku nie kosztują. Przerzutka przednia, jeśli faktycznie do wymiany, to tu masz nówkę taką samą (jeśli rozmiar obejmy się zgadza): PRZERZUTKA PRZÓD SHIMANO FD-R443 9s Koła gotowe też znajdziesz w sklepie e-bmx w dobrych cenach, choćby taki przód: KOŁO 28" PRZÓD MAVIC CXP 22 + SHIMANO ULTEGRA + DT SWISS Moim zdaniem ten rower da się uruchomić za 1000 zł bez problemu. Cytuj
marvelo Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu (edytowane) 7 godzin temu, Szymon_B napisał: Zębatki zjechane już jak zęby rekina (jak to Pan w serwisie ujął), łańcuch przyrdzewiał. A ileż ten rower może mieć przebiegu, jeśli nawet jeszcze rolki przerzutki mają całkiem ładne zęby (chyba że były już wymieniane)? By zajeździć trzyrzędową korbę szosową ze stalowymi zębatkami (bo chyba takie tam są) to trzeba naprawdę zrobić kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. No, może z jakimiś bardzo kiepskimi łańcuchami typu Shimano HG40. Nowa kaseta 8-ka i przyzwoity łańcuch (np. KMC X8) to stówka, nowy suport 30 zł, szosowe opony zwijane budżetowe (np. Duro) spokojnie poniżej 100 zł za sztukę. Opona Duro Dorado 700 x 28C - sklep.rowery.pl Edytowane 13 godzin temu przez marvelo Cytuj
Electronite Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Ja tam nie widzę, żeby korba jakoś była specjalnie wyjedzona. Linki i gripy tak czy siak wymienisz co 2 sezony. To są elementy "konsumowalne". Ja rok temu komplet Aksiumów na maszynowych łożyskach za 200zł kupiłem i to z oponami. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.