szybszy Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Cześć, przesiadam się z kół 26" (50-559) na 28" i chciałbym pozostać w ok szerokości 47-50. Tym samym uzyskać kompromis: maks. obwód / opory powietrza / komfort / ciężar / opory toczenia / waga / przeznaczenie / cena / możliwość montażu w wielu ramach / odporność na przebicie, choć może w końcu zdecyduję się na bez dętki. Do tej pory jeździłem na przeróżnych, ale zazwyczaj Kenda: SB8 i budżetowa 892. Założenia: - kostka po bokach opony - bieżnik (coś jak jak Tufo Thundero, Pirelli Cinturato - piękne !) musi być z wyraźną kostką (całoroczne!, deszcz, ale unikam błota, 10 % przebiegu tylko jak sucho to pola, łaki i z 5 % szutry; ewidentnie zmniejsza się ryzyko przebicia po prostu wszelkie kolce mają możliwość omsknięcia się a i sama grubość opony jest dużo większa niż przy slicku.. to tak z perspektywy 25 lat ) - bez znaczenia drut / zwijana - cena tak do 150 pln / szt - 90 % miasto i drogi twarde - prędkości przelotowe 20-25 km/h na odcinkach do 150 km - prędkości przelotowe 27-30 km/h na odcinkach do 20 km - ciśnienia 2.0 - 2.8 bar - ważę ok 64 kg, jeśli jadę w trasę to maks. do dodatkowo ok 3-6 kg bagażu (tylko bikepacking, żadnych ciężkich sakiew) - bez napinek i jazdy na czas, liczy się TYLKO przyjemność i kolejne km - rower typu cross, z większym prześwitem w widełkach Z ciekawej witryny wybrałem polecane modele ze zużyciem energii w ok 18-25 W przy ciśnieniu ok 2.1-2.4 bar. Cross / gravel: www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews?maxweight=664&mints=37&maxts=51&as=47-622&as=48-622&as=50-622&min=12&max=33&minpr=20&mingripmin=52&mingrip=52&minknobc=-0.1&minknobe=-0.1 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-r-pro www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-r-pro-50 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-rx-pro-40 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/tufo-gravel-thundero-48 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/tufo-gravel-thundero-hd-44 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/tufo-gravel-thundero-beige-48 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-overland www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/pirelli-gravel-h-50 MTB: www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews?maxweight=841&mints=49&maxts=60&as=29x2.00&as=29x2.10&min=10&max=42&minpr=20&mingripmin=53&mingrip=53&minknobc=0.4&minknobe=0.4 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-mezcal-tnt-2017 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-racing-ralph-liteskin-addix-speed-2017 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-rocket-ron-super-race www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-racesport-2014 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-mezcal-tnt-g2-2019 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-performance-shieldwall www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-barzo-tnt-g2-2019 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-x-king-racesport-2015 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-mezcal-2017 Uprzedzając wpisy o trudności montażu, proszę się upewnić czy opona była montowana we właściwy sposób, to znaczy jej stopka po przeciwnej stronie, od której była używana łyżka była zagłębiona w rowku obręczy i tym samym nie w okolicy wentyla ! Osobiście używam do tego dwóch ścisków stolarskich i nie ma większych problemów z tymi dętkowymi. Bardzo często widzę, że ludziska o tym zapominają i klną, że nie da się zamontować. Z kolei bez dętki mają podobno niższe tolerancje.. zatem może faktycznie jest trudniej ? Co polecacie i jakie są Wasze doświadczenia ? Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 18 minut temu Mod Team Napisano 18 minut temu Rocket Ron to opona na przód i w teren. Tu gość pokazuje jak sposobem zakładać oporne bezdętki (niektórzy łamią łyżki...) - chyba najlepszy filmik jaki widziałem : Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.