zuraw0 Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Witam. Planuję zakup roweru MTB do jazdy rekreacyjnej po lasach i szutrach, na które zazwyczaj trzeba dojechać asfaltem lub ścieżkami rowerowymi przez kilkanaście km. Od 14 lat jeżdżę na Kross Hexagon v8 2011, koła 26 cali, rama 19 cali, która wydaje mi się za mała i przełożeniami 3x8. Wydaje mi się, że rower z jednym blatem z przodu, może nie wystarczyć na dojazdy asfaltem, czy to prawda? Nie mam doświadczenia. Często używam u siebie 3 blatu. Na rower chciałbym wydać do 4000 zł, choć im mniej tym lepiej. Zakup raczej na raty, więc preferuję polskie sklepy. Wzrost 185, waga 85kg. Wybrałem ponizsze propozycje: https://katalog.bikeworld.pl/2025/web/produkt/rowery_gorskie/xc_down_country/focus/85851/whistler_3_8 https://katalog.bikeworld.pl/2025/web/produkt/rowery_gorskie/xc_down_country/scott/89048/aspect_930_1 https://katalog.bikeworld.pl/2025/web/produkt/rowery_gorskie/xc_down_country/merida/88263/big_nine_100_25 https://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/przeglad_rynku/15259/rower_gorski_do_4000_zl https://katalog.bikeworld.pl/2025/web/produkt/rowery_gorskie/rekreacyjne_mtb/specialized/88893/rockhopper_sport_1 https://kross.pl/level-8-0-szary-srebrny-polysk?srsltid=AfmBOorw9PAorQtc-iMcWVnEL49cqdPUdO7NeKkrseQGakpGE86G3zfS Krossa można kupic obecnie za około 4300 zł, czy warto brać go pod uwagę? Cytuj
RabbitHood Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Nie ma czegoś takiego jak rower MTB uniwersalny. Nie ma czegoś takiego jak rower MTB do jazdy asfaltem. Cytuj
cervandes Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu A jednak jakoś trzeba sobie radzić jak się mieszka w mieście i leci poza miasto pohasać po lasach czy łąkach. Ja tam jestem zdania, że 1x12 to genialny napęd i na asfalt i w teren. Na asfalcie na dojazdach trzymam prawie 30km/h nawet nie używając dwóch najszybszych przełożeń (koło 29, korba 34T) także kupowanie roweru z przednią przerzutką jest dla mnie złym pomysłem. Ty się zastanów czy nie lepiej nawet gotówkowy wziąć w banku i kupić np https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-3 1 Cytuj
zuraw0 Napisano 12 godzin temu Autor Napisano 12 godzin temu Godzinę temu, RabbitHood napisał: Nie ma czegoś takiego jak rower MTB uniwersalny. Nie ma czegoś takiego jak rower MTB do jazdy asfaltem. Jeżeli to wszystko co masz do powiedzenia w temacie, to lepiej się nie odzywać 😀 Godzinę temu, cervandes napisał: A jednak jakoś trzeba sobie radzić jak się mieszka w mieście i leci poza miasto pohasać po lasach czy łąkach. Ja tam jestem zdania, że 1x12 to genialny napęd i na asfalt i w teren. Na asfalcie na dojazdach trzymam prawie 30km/h nawet nie używając dwóch najszybszych przełożeń (koło 29, korba 34T) także kupowanie roweru z przednią przerzutką jest dla mnie złym pomysłem. Ty się zastanów czy nie lepiej nawet gotówkowy wziąć w banku i kupić np https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-3 Rower wygląda ciekawie, choć marka nie jest mi znana. Czy korba 32T wystarczy, czy trzeba będzie ją wymienić? Cytuj
RabbitHood Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu 1 godzinę temu, zuraw0 napisał: lepiej się nie odzywać Ty, ale jak już kupisz tego MTB to nie wracaj za miesiąc z pytaniem co wymienić, żeby na asfalcie było szybciej. Cytuj
chudzinki Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu 3 godziny temu, zuraw0 napisał: Często używam u siebie 3 blatu. 1 godzinę temu, zuraw0 napisał: Czy korba 32T wystarczy, czy trzeba będzie ją wymienić? A ten 3-ci blat to ile ma zębów? Używasz go w połączeniu z jakimi zębatkami z tyłu? Cytuj
zuraw0 Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu 13 minut temu, RabbitHood napisał: Ty, ale jak już kupisz tego MTB to nie wracaj za miesiąc z pytaniem co wymienić, żeby na asfalcie było szybciej. Ty masz tutaj jakiś etat nadwornego klepacza postów? 7 minut temu, chudzinki napisał: A ten 3-ci blat to ile ma zębów? Używasz go w połączeniu z jakimi zębatkami z tyłu? 2-gi blat ma 34 zęby, 3-ci sprawdzę dzisiaj, natomiast z tyłu najmniejsza koronka na 11 zębów. Cytuj
cervandes Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Zatem wybacz, ale potrzebujesz się podszkolić w technice jeżdżenia. Zdrowiej dla kolan i oszczędnie dla organizmu jest kręcić 90 obrotów na minutę. 32T to w mojej ocenie o włos zbyt mała korba i tak, można śmiało zwiększyć ją do 34T po zakupie zmieniając samą koronkę. A dokładnie możesz sprawdzić jak się będzie pokrywał dany napęd w starym i nowym rowerze precyzyjnie uzupełniając kalkulatorek: https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=24,34,42&RZ=11,12,14,16,18,21,24,28,32&UF=2120&TF=82&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2328 Wybrałem 9 cio rzędowe shimano 11-32 i korbę 42/34/24, koło 26" i oponę 2,25". Skończ uzupełniać jeśli chcesz i przekonaj się sam, że 1x12 z korbą 34T w 100% pokrywa Twój obecny zakres przełożeń. I pomyśl sobie, że możesz od jutra jeździć na jednym przełożeniu z przodu zawsze. O ile to mniej regulacji, obsługi, kłopotów przy czyszczeniu i tak dalej, i tak dalej. No i kosztów eksploatacji, bo w tych kasetach 1x12 od Shimano najmniejsze koronki są sprzedawane luzem. Jeśli np tak jak ja będziesz najczęściej jeździł np na 14-16-18T to kupujesz te trzy tylko zębateczki, wymieniasz i masz zreanimowaną kasetę. A Radon to bardzo dobra firma, od lat produkująca rowery. Firma ta należy do tego sklepu internetowego Bike-discount.de i produkuje rowery od połowy lat '90. 1 Cytuj
lelek2 Napisano 3 minuty temu Napisano 3 minuty temu Radon ma bardzo dobre opinie. Dostajesz super sprzet w normalnej cenie. Musisz sie liczyc z kosztami serwisu amorka. Ten wyzej podeslany model ma super opony wyscigowe. Na cross country sprawdza sie idealnie. Sam chce je zalozyc do trailowki. Bo opony to podstawa do predkosci. Reszta ma male znaczenie. Bierz smialo ten model radona i ciesz sie jazda. Zobaczysz jak sie jezdzi na dzisiejszych cross country. Przy tych oponach bedziesz spokojnie robil 30km+ / h na lesnych ubitych sciezkach a nawet po 35km/h. Nawet na tej koronce 32t mysle ze rzadko bedziesz uzywac najciezszego przelozenia W trailowce na oponach enduro na koronce 30t robie po okolo 35km/h na ciezkich segmentach, ale na tej oponie tej predkosci dlugo nie da sie utrzymac Dodam ze pelny serwis roweru to nawet do 1k , wiec trzeba brac to pod uwage. Im mniej skomplikowany amorek (jak ten) to taniej. Mysle ze w 500zl zamkniesz sie w podstawowym serwisie Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.