Xzc Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia Witam, Padła mi piasta dartmoor reel pro v2 i udało mi sie w dobrej cenie dostać dt 240 exp, z tym, że zastanawiam się czy jest to rozsądny wybór do budowania na niej kół do enduro, generalnie będzie jeżdżone w dużym syfie, czy ta piasta nie jest zbyt delikatna do takiego zastosowania ? I inna sprawa czy ona rzeczywiście jest głośna Ratchet 36t? Ten dartmoor niby miał być głośny a ledwo był słyszalny. Cytuj
KSikorski Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia Na czym polega "padnięcie" dartmoora? Rodzaj uszkodzenia pozwoli ocenić czy analogiczna sytuacja jest prawdopodobna w 240. Cytuj
Xzc Napisano 11 Sierpnia Autor Napisano 11 Sierpnia (edytowane) Zapadki się rozleciały, piasta przestała się zazębiąć, kręcą korbą do tyłu, koło również kreci sie do tyłu, zrobił się w sumie singiel speed. To nie pierwszy raz jak te zapadki pękają, z tym, że pierwszy raz że doszło aż do takiego stanu, że całkowicie przestały się zazębiać, problem jest taki, że nie są w ogóle dostępne zapadki do wymiany, stąd też po nienajlepszych doświadczeniach z tą piastą, w końcu postanowiłem ją całkowicie wymienić na coś działającego normalnie i chyba piasty DT są raczej prostsze w ewentualnej naprawie i ich żywotność powinna być lepsza. Edytowane 11 Sierpnia przez Xzc Cytuj
KSikorski Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia Jeśli to elektryk to 240 nie będzie dobrym pomysłem. Jeśli to rower mięsny to 240 sobie poradzi. Cytuj
Xzc Napisano 11 Sierpnia Autor Napisano 11 Sierpnia Analog, miałem okazję ją kupić w świetnej cenie bo 600 zł za nową wyszło z tym, że zastanawiam się czy 350 nie była by lepsza, chociaż tak jak pisałem cena była i tak porównywalna z 350 więc szkoda było by jej nie wziąć. Cytuj
Maciorra Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia 3 godziny temu, Xzc napisał: I inna sprawa czy ona rzeczywiście jest głośna Ratchet 36t? Na szczęście ratchet 36z bardzo głośny nie jest, ale jakby był cichszy to bym się nie obraził:) Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia BTW: do elektryków DT ma piasty z dopiskiem H. I od pewnego czasu poza stalowymi elementami sprzęgła doszły jeszcze korpusy większej średnicy. Cytuj
Xzc Napisano 11 Sierpnia Autor Napisano 11 Sierpnia Czyli rozumiem, że do analoga zwykła wersja 240 exp będzie ok ? Cytuj
KSikorski Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia Będzie w porządku, ale nie będzie głośna. Powyższe dotyczy generalnego MTB od XCM po enduro. Natomiast nie można powiedzieć że będzie to dobra piasta do dirtu, sakwiarstwa i tym podobnych. Cytuj
Xzc Napisano 11 Sierpnia Autor Napisano 11 Sierpnia W takim razie jakie są głośne piasty do MTB, pomijając twory typu hydra od industry nine, kolega w kołach szosowych ma 350 18 t i cyka to mega głośno, stąd też myślałem, że 240 będzie podobnie się zachowywać. Cytuj
Maciorra Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia (edytowane) W jednym rowerze mam 350 z ratchetem 18z a w drugim z 36z, nie zauważam między nimi jakiejś dużej różnicy w głośności, ale może się przyzwyczaiłem i przestałem zwracać uwagę. Można też te piasty jeszcze troszkę podgłośnić dając mniej smaru, ale szczerze nie wiem po co. Fenomen głośnych piast do mnie nie przemawia:) Jeśli podoba Ci się dźwięk 350 z ratchetem 18z, to 36z też powinno Cię zadowolić. Edytowane 11 Sierpnia przez Maciorra literówka Cytuj
KSikorski Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia Odbiór tego dźwięku jest subiektywny, wydaje się że częstotliwość jest istotniejsza od natężenia. Nie ma również żadnego znaczenia dla jazdy i użytkowania, więc w to zagadnienie nie będę się zagłębiał. Cytuj
Xzc Napisano 11 Sierpnia Autor Napisano 11 Sierpnia A jeśli idzie o trwałość, to taka 240 jest w stanie wytrzymać porównywalnie co 350 ? Serwis na ogół całego roweru raz na rok robie, ale taki konkretny, rowery u mnie nie mają lekko, bo są robione duże przebiegi i to w konkretnym terenie, no ale do tego one służą nie żeby stały w domu i wyglądały, stąd moje pytanie o trwałość pod kątem róznych warunków a mianowicie na pewno zdarzy sie sporo błota, z tego co czytałem 350 jest bardziej odporna na takie zanieczyszczenia, macie jakieś doświadczenia z praktyki ? Cytuj
marcin_ostrów Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia Bez różnicy. Poza tym zdjęcie koła i szybkie czyszczenie ratcheta to jakiś 5 min, nawet bez zdejmowanie kasety. I dt na ratchecie są głośne, wystarczy wyczyścić że smaru Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia Błota te piasty się nie boją. Warto przed założeniem koła z nową piastą ściągnąć bębenek i usmarować jego łożyska smarem na zewnątrz. Podobnie łożyska samego korpusu, szczególnie to pod bębenkiem. Wspominałem o zwiększeniu korpusu do piast do e-bike'ów bo były jakieś jednostkowe przypadki kiedy to "klasyczny" korpus próbując przenieść moment napędowy (i być może hamujący) się poddawał. 1 Cytuj
Xzc Napisano 11 Sierpnia Autor Napisano 11 Sierpnia A odbiegając już konkretnie od aspektu technicznego, tak obiektywnie do budowania kół enduro/trail dt 350 nie była by lepsza ? Na wadze mi nie zależy, sam rower obecnie waży 16 kg więc te parnaście g nie robi mi różnicy, a rozumiem, że oszczędności w wadze na 240 mogą potem gdzieś na jej pancerności się odbijać w stosunku do 350 ? Nakręciłem się na 240 bo miałem ja w dobrej cenie i na logikę wziąłem teoretycznie model wyższy w podobnej cenie co niższy, a teraz się zastanawiam czy to jednak nie był błąd. Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia IMO 350tka będzie w zupełności wystarczająca. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia 350 będzie wystarczająca , natomiast nic nie szkodzi na przeszkodzie żeby 240 zapodać. Ze 180 to już bym się wahał Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.