Xzc Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Witam, Padła mi piasta dartmoor reel pro v2 i udało mi sie w dobrej cenie dostać dt 240 exp, z tym, że zastanawiam się czy jest to rozsądny wybór do budowania na niej kół do enduro, generalnie będzie jeżdżone w dużym syfie, czy ta piasta nie jest zbyt delikatna do takiego zastosowania ? I inna sprawa czy ona rzeczywiście jest głośna Ratchet 36t? Ten dartmoor niby miał być głośny a ledwo był słyszalny. Cytuj
KSikorski Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Na czym polega "padnięcie" dartmoora? Rodzaj uszkodzenia pozwoli ocenić czy analogiczna sytuacja jest prawdopodobna w 240. Cytuj
Xzc Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu (edytowane) Zapadki się rozleciały, piasta przestała się zazębiąć, kręcą korbą do tyłu, koło również kreci sie do tyłu, zrobił się w sumie singiel speed. To nie pierwszy raz jak te zapadki pękają, z tym, że pierwszy raz że doszło aż do takiego stanu, że całkowicie przestały się zazębiać, problem jest taki, że nie są w ogóle dostępne zapadki do wymiany, stąd też po nienajlepszych doświadczeniach z tą piastą, w końcu postanowiłem ją całkowicie wymienić na coś działającego normalnie i chyba piasty DT są raczej prostsze w ewentualnej naprawie i ich żywotność powinna być lepsza. Edytowane 8 godzin temu przez Xzc Cytuj
KSikorski Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Jeśli to elektryk to 240 nie będzie dobrym pomysłem. Jeśli to rower mięsny to 240 sobie poradzi. Cytuj
Xzc Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu Analog, miałem okazję ją kupić w świetnej cenie bo 600 zł za nową wyszło z tym, że zastanawiam się czy 350 nie była by lepsza, chociaż tak jak pisałem cena była i tak porównywalna z 350 więc szkoda było by jej nie wziąć. Cytuj
Maciorra Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu 3 godziny temu, Xzc napisał: I inna sprawa czy ona rzeczywiście jest głośna Ratchet 36t? Na szczęście ratchet 36z bardzo głośny nie jest, ale jakby był cichszy to bym się nie obraził:) Cytuj
Dokumosa Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu BTW: do elektryków DT ma piasty z dopiskiem H. I od pewnego czasu poza stalowymi elementami sprzęgła doszły jeszcze korpusy większej średnicy. Cytuj
Xzc Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu Czyli rozumiem, że do analoga zwykła wersja 240 exp będzie ok ? Cytuj
KSikorski Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Będzie w porządku, ale nie będzie głośna. Powyższe dotyczy generalnego MTB od XCM po enduro. Natomiast nie można powiedzieć że będzie to dobra piasta do dirtu, sakwiarstwa i tym podobnych. Cytuj
Xzc Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu W takim razie jakie są głośne piasty do MTB, pomijając twory typu hydra od industry nine, kolega w kołach szosowych ma 350 18 t i cyka to mega głośno, stąd też myślałem, że 240 będzie podobnie się zachowywać. Cytuj
Maciorra Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu (edytowane) W jednym rowerze mam 350 z ratchetem 18z a w drugim z 36z, nie zauważam między nimi jakiejś dużej różnicy w głośności, ale może się przyzwyczaiłem i przestałem zwracać uwagę. Można też te piasty jeszcze troszkę podgłośnić dając mniej smaru, ale szczerze nie wiem po co. Fenomen głośnych piast do mnie nie przemawia:) Jeśli podoba Ci się dźwięk 350 z ratchetem 18z, to 36z też powinno Cię zadowolić. Edytowane 6 godzin temu przez Maciorra literówka Cytuj
Chociemir Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Przecież piasta DT 240 EXP jest głośna. Cytuj
KSikorski Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Odbiór tego dźwięku jest subiektywny, wydaje się że częstotliwość jest istotniejsza od natężenia. Nie ma również żadnego znaczenia dla jazdy i użytkowania, więc w to zagadnienie nie będę się zagłębiał. Cytuj
Xzc Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu A jeśli idzie o trwałość, to taka 240 jest w stanie wytrzymać porównywalnie co 350 ? Serwis na ogół całego roweru raz na rok robie, ale taki konkretny, rowery u mnie nie mają lekko, bo są robione duże przebiegi i to w konkretnym terenie, no ale do tego one służą nie żeby stały w domu i wyglądały, stąd moje pytanie o trwałość pod kątem róznych warunków a mianowicie na pewno zdarzy sie sporo błota, z tego co czytałem 350 jest bardziej odporna na takie zanieczyszczenia, macie jakieś doświadczenia z praktyki ? Cytuj
marcin_ostrów Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Bez różnicy. Poza tym zdjęcie koła i szybkie czyszczenie ratcheta to jakiś 5 min, nawet bez zdejmowanie kasety. I dt na ratchecie są głośne, wystarczy wyczyścić że smaru Cytuj
Dokumosa Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Błota te piasty się nie boją. Warto przed założeniem koła z nową piastą ściągnąć bębenek i usmarować jego łożyska smarem na zewnątrz. Podobnie łożyska samego korpusu, szczególnie to pod bębenkiem. Wspominałem o zwiększeniu korpusu do piast do e-bike'ów bo były jakieś jednostkowe przypadki kiedy to "klasyczny" korpus próbując przenieść moment napędowy (i być może hamujący) się poddawał. 1 Cytuj
Xzc Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu A odbiegając już konkretnie od aspektu technicznego, tak obiektywnie do budowania kół enduro/trail dt 350 nie była by lepsza ? Na wadze mi nie zależy, sam rower obecnie waży 16 kg więc te parnaście g nie robi mi różnicy, a rozumiem, że oszczędności w wadze na 240 mogą potem gdzieś na jej pancerności się odbijać w stosunku do 350 ? Nakręciłem się na 240 bo miałem ja w dobrej cenie i na logikę wziąłem teoretycznie model wyższy w podobnej cenie co niższy, a teraz się zastanawiam czy to jednak nie był błąd. Cytuj
Dokumosa Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu IMO 350tka będzie w zupełności wystarczająca. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu 350 będzie wystarczająca , natomiast nic nie szkodzi na przeszkodzie żeby 240 zapodać. Ze 180 to już bym się wahał Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.