Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie moi drodzy,

Po starym temacie, buszowaniu  po tematach wyklarowal mi  względnie wybor roweru, z kilkoma disclaimerami, w ktorych licze na Wasza pomoc.

Krotko o przewidywanym zastosowaniu:

-80 procent asfalt/gravel. 

- aktualnie na ciezkim starym mtb hardtail robie w usrednieniu 100km tygodniowo, wiec spodziewalbym sie jakis 150 km next year na nowym rowerze. Daje to w okolicach 5 tysiecy kilometrów rocznie.

 

1. Wybor budzetowy. Wstepnie zakladalem wydanie 5-6 tysiecy. Myslalem o geometrii raczej neutralnej czyli nie czysto rekreacyjna Ale tez bez cisnienia na ultra sportowa. Patrzac na aspekt wizualnie, wygral ostatecznie w tym zakresie Rose Blend Gravel. Co prawda  za te same pieniadze moglbym miec esker 6.0 na 2x12 zamiast 2x10, ale trudno.

Tutaj sie pojawiaja dwa pytanka

- rozmiar. Strona pokazuje wymiary w formie wzrostowej. Mam 182 co daje gorne widelki M (178-184). Przekrok  85 cm. Mka czy Lka bedzie lepsza? Tudziez na coś wplynie ciut za maly albo ciut za duzy rower?

- cena . Z zakupem mi sie nie spieszylo bo chcialem sie upewnić ze zajawka mi sie utrzyma po przeprowadzce. Jako ze 4 miesiac ladnie jeżdżę moge juz ryzykowac zakup. Czy jest sens z Rose czekac na koncowke sezonu I jakies promocje czy tez jedyne co zyskam to rbak możliwości jeżdżenie w tym roku I potencjalny brak rozmiarow?

2. No i teraz punkt drugi. Zgodnie z zasada forum specjalistycznego. "Jesli myslisz ze masz budzet odpowiedni to pamiętaj, ze kazdy tydzien spedzany na forum bedzie wymagal zwiekszyc go o 10%". No wiec naczytalem sie ze grx400 to jednak entry level a system 2x10 to troche bidny skoro sa 11 I 12. Ze przeskok z ramy alu na karbon jest super etc. Etc.  No i teraz trudne pytanie. Oczywiscie jak wloze 8-10 tysiecy zamiast 5-6 to bede mial lepszy rower. Oczywiscie czy warto to subiektywna opinia, ale... czy warto :p? Nie bede scigal sie na mistrzostwach tour de sosnowiec. Kilometrów trochę bede robil  2-3 razy w tygodniu po 30-70km. Jesli komfort lub wytrzymalosc bedzie odczuwalna to przemysle. Jesli zyskam 1km/h to chyba nie warto...

 

Dziekuje z gory jesli ktos odpowie na moje rozterki :)

 

 

Napisano
Cytat

- rozmiar. Strona pokazuje wymiary w formie wzrostowej. Mam 182 co daje gorne widelki M (178-184). Przekrok  85 cm. Mka czy Lka bedzie lepsza? Tudziez na coś wplynie ciut za maly albo ciut za duzy rower?

L będzie za duży. 

Cytat

- cena . Z zakupem mi sie nie spieszylo bo chcialem sie upewnić ze zajawka mi sie utrzyma po przeprowadzce. Jako ze 4 miesiac ladnie jeżdżę moge juz ryzykowac zakup. Czy jest sens z Rose czekac na koncowke sezonu I jakies promocje czy tez jedyne co zyskam to rbak możliwości jeżdżenie w tym roku I potencjalny brak rozmiarow?

W rose nie ma promocji, są tylko wyprzedaże kiedy dany model wypada z oferty, blend jest stosunkowo świeżym modelem. 

Cytat

2. No i teraz punkt drugi. Zgodnie z zasada forum specjalistycznego. "Jesli myslisz ze masz budzet odpowiedni to pamiętaj, ze kazdy tydzien spedzany na forum bedzie wymagal zwiekszyc go o 10%". No wiec naczytalem sie ze grx400 to jednak entry level a system 2x10 to troche bidny skoro sa 11 I 12. Ze przeskok z ramy alu na karbon jest super etc. Etc.  No i teraz trudne pytanie. Oczywiscie jak wloze 8-10 tysiecy zamiast 5-6 to bede mial lepszy rower. Oczywiscie czy warto to subiektywna opinia, ale... czy warto :p? Nie bede scigal sie na mistrzostwach tour de sosnowiec. Kilometrów trochę bede robil  2-3 razy w tygodniu po 30-70km. Jesli komfort lub wytrzymalosc bedzie odczuwalna to przemysle. Jesli zyskam 1km/h to chyba nie warto...

Jak się chce wydawać kasę to wypada wiedzieć na co. Nie miałeś gravela, nie znasz specyfiki jazdy, nie wiesz czy ci to podejdzie, nie ma sensu się żyłować

  • +1 pomógł 1
Napisano

Hej,

jeżdżę szósty rok gravelem podobnie jak Ty planujesz 80/20. Czasem kilkudniowe wyprawy z sakwami, a czasem 200 km jednego dnia. Mam napęd Sora/Alivio. Po tylu latach powoli dobiega żywota, ale nie planuję zmieniać na wyższą grupę w następnym sezonie. Biegi zmienia błyskawicznie, pracuje cicho. Polecam

 

 

Napisano
4 godziny temu, Liianowaty napisał:

Oczywiscie jak wloze 8-10 tysiecy zamiast 5-6 to bede mial lepszy rower. Oczywiscie czy warto to subiektywna opinia, ale... czy warto :p?

Jeszcze jest jedna opcja. Kupić za 5-6 i drugie tyle wsadzić w niego, dostosowując pod siebie. Ja tak zrobiłem 6 lat temu :) 

Sam w sobie napęd 2x12 w zasadzie nic nie wnosi do 2x10, zakres jest ten sam. 

Między swoim ht, a gravelem zyskasz właśnie jakieś 1-2 km/h, cudów się nie spodziewaj. Wrażenia są lepsze, bo to lekkie, przyśpiesza, samo jedzie, a PRy na Stravie wpadają na okrągło. Ale ani średnia, ani nawet chwilowa wcale od tego dramatycznie nie rośnie.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dziękuję wszystkim  bardzo, utwierdzacie mnie w takim razie w wyborse blenda :). 

Jedyne co mnie kusi, to wlasnie karbonowa rama, bo jednak osprzęt łatwiej wymieniac w ramach upgrade niz mowic o upgradzie w przyszlosci, wymieniajac rame :).

Natomiast chyba powstrzymam te ciche podszepty i wezmę Blenda. Portfel I zona mi podziekuja 😛

 

Napisano
Cytat

Jedyne co mnie kusi, to wlasnie karbonowa rama, bo jednak osprzęt łatwiej wymieniac w ramach upgrade niz mowic o upgradzie w przyszlosci, wymieniajac rame :).

To nie mtb, sprawdź sobie ile kosztuje osprzęt szosowy/gravelowy w detalu.

Taniej wymienić ramę na chiński karbon niż klamkomanetki....a gdzie reszta

 

Napisano

@Liianowaty....karbon jest o tyle fajny, że jest sztywny tam gdzie ma być sztywny i amortyzuje tam gdzie ma amortyzować,  pod warunkiem że producent sam ten karbon robił lub kupil dobrą ramę od chinola i pierdyknął swoją naklejkę. I tu jest problem bo ramy karbonowe z niskiej półki potrafią być ciężkie co wynika z dużej ilości kompozytu a to przekłada się na to, ze taka rama jest sztywna jak kark dzika. W szosie to jeszcze ujdzie , ale w gravelu...czasami więc może dobre alu z karbonowym widelcem i sztycą na 2x10 jako entry level może być dobrym wyborem. I piszę to jako fun karbonu...

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano

Jest też możliwość kupna używanego (o ile dopuszczasz taką możliwość), który był wyjściowo sporo droższy (grawele z racji popularności mogą jednak bardziej trzymać cenę - zgaduję, bo tego typu roweru nie szukałem). Faktem jest, że w ten sposób kupiłem MTB +/- za nieco ponad pół ceny - potestowy, po przeglądzie i wymianie niektórych części na nowe.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Rozwazalem kupno na olx. Ogolnie  generalnie nie lubie uzywek, szczegolnie ze tez nie znam sie na rowersch I nie wyczuje duzego uszkodzenia. Druga jednak strona, sprawdzajac pobieznie,  to tez roznice w cenach byly nieprzekonujące (np 3 letni rower ktorego nowke ogladalem za 9k, byl za 7).

Jeali mmam, po potencjalny dodatkowym serwisie zaoszczędzić 15 procent ceny, to jednak wole nowke :). Moze jednak gravele tak trzymaja cene, albo ja tak kiepsko szukam

Napisano

Karbon srarbon ;) Kupujesz amortyzowany mostek(Redshift lub jakiś chińczyk) i sztycę(VCLS, Redshift, Cane Creek, NCX) i masz wygodę większą niż cokolwiek innego.

Używka jest jakąś opcją, pełny serwis gravela to parę stówek, a nie tysięcy jak w fullu. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Mnie esker nie przekonuje wizualnie. Ma wyjatkowo brzydka rame. Ale faktycznie w tej cenie osprzętowe esker i superior 6.2 gr wypadaja lepiej. Wle znowuż rose wydaje sie ladniejsxy I lepiej wykonany (brak widocznych spawow na ramie chociażby)

Napisano

....tani chiński karbon potrafi ważyć tyle co dobra alu rama i będzie przy tym sztywny jak cholera. Najlepiej byłoby dotrzeć do wagi samej ramy lub ramy z widelcem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...