Pasjonat123 Napisano 20 Czerwca Napisano 20 Czerwca Cześć, od ponad roku trenuję na (bardzo) starej szosie w sezonie, a zimą jeżdżę w domu na trenażerze. Myślę, że to dobry moment na nowy rower, bo czuję, że obecny mocno mnie ogranicza. Formę mam już całkiem niezłą (300 km w 11 godzin to żaden problem), a w najbliższym czasie planuję zapisać się do klubu kolarskiego i może jakieś zawody w niedalekiej przyszłości. Rozważam zakup szosy do około 3500 zł. Wiem, że to niewiele jak na rower aero do ścigania, ale taki mam budżet. Znalazłem kilka modeli – co o nich sądzicie? PS: Szukałem tylko nowych lub używanych od firm oferujących gwarancję lub rękojmię, bo już kiedyś przekonałem się, jak bardzo to się przydaje. Mój wzrost: 183 cm Waga: 57 kg 1-https://szybkierowery.pl/produkt/centurion-hyperdrive-ultegra/ 2-https://szybkierowery.pl/produkt/centurion-gigadrive-carbon-ultegra/# 3-https://www.decathlon.pl/p/mp/romet/rower-szosowy-romet-huragan-4-2024/_/R-p-94b074f2-f829-4660-b04d-4c994d404638?mc=94b074f2-f829-4660-b04d-4c994d404638_c27.c9&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-gen_f-cv_o-roas_xx-marki-mp-css&gad_source=1&gad_campaignid=21334480060&gbraid=0AAAAADqDdffS2G8OshyFQSwLiWECRrxh6&gclid=Cj0KCQjwjdTCBhCLARIsAEu8bpK6PtYu1Dx4sEkmlXcyCEhDf8m29stwm-VbJY-Lz9qf2q7AQsie27oaAvmFEALw_wcB Wiem, że osprzęt i waga Rometa nie najlepsza Z góry dzięki! Cytuj
nossy Napisano 21 Czerwca Napisano 21 Czerwca (edytowane) Fajnie , że pasja się rozwija. Wzrost i podana waga wskazują mi bardziej na górala niż sprintera. Do wyścigów najlepiej wejść w napęd min. 2x11 czyli coś na s.105, ultegra...ale spoko sam zaczynałem ściganie na szosie od starej grupy tiagra 2x9 i na tym zrobiłem najlepsze swoje czasy na Okraj. Ten Romet nie jest zły mimo grupy 2x10, ale ma słabe hamulce tarczowe mechaniczne , no i ta waga...po drugiej stronie masz karbonowego centruriona od sprawdzonego sprzedawcy na dobrej grupie ultegra-geometria raczej coś pomiędzy oklepanymi hasłami race , a endurance. Jeśli nie boisz się wejść w używany sprzęt od prywatnego sprzedawcy to poszukaj gianta tcr'a z lat 2017-2019. Świetna rama, lekki, duży potencjał wyścigowy. Parę sezonów na nim zaliczyłem, dalej dobrze służy koledze. Coś takiego: https://m.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-2-rozmiar-l-CID767-ID15hOI6.html p.s. Jeśli chcesz się ścigać to zwróć uwagę na przełożenia...większość ww. sprzętów na dość miękkie jak na standardy wyścigowe. Czyli na przodzie 50/34....sam się na tym kiedyś ścigałem, ale na płaskim i w górach to było za mało żeby utrzymać się w peletonie przed sprintem , czy w górach na zjazdach. 52/36 jest już lepszym rozwiązaniem z kaseta 11/30...pytanie jeszcze w jaki teren chcesz się zapuszczać, jaki profil tras i jakie wyscigi Ciebie interesują. Oczywiście nie należy odrzucać dobrego roweru z takimi przełożeniami, jak zabraknie to zmienisz blat plus mniejsza koronkę i tyle. Edytowane 21 Czerwca przez nossy Cytuj
Pasjonat123 Napisano Sobota o 09:40 Autor Napisano Sobota o 09:40 Dzięki za odpowiedź, jeżdżę głównie po płaskim terenie (okolice warszawy) więc nie jest to teren górski no i na początek wyścigi raczej też po płaskim terenie. Znalazłem jeszcze Cube'a https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-ultegra-r8000-cube-centurion-dt-dwiss-CID767-ID14oJGU.html?isPreviewActive=1&sliderIndex=1 na ultegrze i z gwarancją. Tylko, że te używki są trochę poobijane jak się przypatrzeć, myślisz, że lepiej wejść w Rometa 4 na tiagrze nowego? Cytuj
Greg1 Napisano Sobota o 10:09 Napisano Sobota o 10:09 Ten z tego ostatniego linku to też Centurion a nie Cube - prawie go kupiłem wiosną, wg. sprzedawcy, w odróżnieniu od tych Centurionów z poprzednich linków z szybkierowery.pl, ten jest na nowszej Ultegrze r8000 a tamte są na r6800, trzeba by było to zweryfikować. Cube w nazwie jest wymieniony, żeby więcej kliknięć było - a nuż się ktoś skusi 😁 Cytuj
nossy Napisano Sobota o 11:51 Napisano Sobota o 11:51 @Pasjonat123....jestem zwolennikiem karbonu, jest sztywny tam gdzie ma być sztywny i amortyzuje tam gdzie ma to robić, jest bardziej responsywny więc mając swoje doświadczenie szukałbym używanego karbonu. I w pierwszej kolejności byłyby to giant tcr, giant propel. Jeśli nie te to wszedłbym w coś używanego ze sprawdzonego sklepu tak jak ten centurion. W większości to rowery z wypożyczalni po dużych przeglądach. Ścigałem się na alu i na karbonie...wolę karbon jeśli mowa pod jazdę nastowioną na trening i starty szczególnie po płaskim. Oczywiście co nowe to nowe, ale z alu wolałbym już dołożyć do polygona strattosa. Jeśli boisz się używanego karbonu to wyboru nie masz i zostaje Tobie ten Romet albo jakaś Sensa Romagna, Modena. Tu w tych pieniądzach dostaniesz już tarcze hydro, shimano tiagra lub 105, rama typowo endurance. Czy da się na tym ścigać, pewnie że tak....ale karbonem nigdy nie będzie. Waga ok. 10kg vs 7.5-8kg , rower który jedzie vs rower który spod tyłka ucieka w przypadku takiego tcra. Jeśli byś mnie spytał o rower do nabijania km, posmakowania szosy to bym powiedział kup sobie aluminiowe Sense, ale jak chcesz zacząć trenować i się ścigać to trochę zmienia postać rzeczy. Cytuj
Pasjonat123 Napisano Sobota o 18:46 Autor Napisano Sobota o 18:46 @nossy popatrzyłem i chyba jestem przekonany z tym karbonem, tylko, że boje się kupić full karbon od prywatnego sprzedawcy bo się aż tak nie znam aby ocenić czy faktycznie rower jest warty ceny. Znalazłem dwa rowery szosowe, oba od firm więc z gwarancją, ale jest mały haczyk bo prawdopodobnie są one z wypożyczalni i w tym przypadku carbon może być trochę ryzykowny. jeden ma full Carbon rama I widelec tylko, że ze starą ultegrą, waga =8,5kg. :https://www.olx.pl/d/oferta/pelny-vat-carbon-rozmiary-58-60-62-centurion-ultegra-dt-bezkonkurencyj-CID767-IDW99sw.html?reason=observed_ad a drugi carbon widelec i rama hydromormowana aluminiowa, ale nowsza ultegra, waga=8,6kg: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-centurion-hyperdrive-shimano-ultegra-r8000-fv23-CID767-IDWbvAJ.html?reason=observed_ad Co sądzisz, który będzie lepszy? Jeśli w ogóle są warte swojej ceny. Z góry dzięki Cytuj
Mihau_ Napisano Sobota o 19:02 Napisano Sobota o 19:02 Ożeszzz nawet nie wiedziałem że tak cenowo to spadło Bierz karbon. Ultegra 6800 i 8000 są ze sobą w pełni kompatybilne a jedyną wartością dodaną jest trochę mocniejsza sprężyna w tylnej przerzutce 1 Cytuj
Pasjonat123 Napisano Sobota o 19:08 Autor Napisano Sobota o 19:08 @Mihau_ dzięki za odpowiedz, pomimo tego, że prawdopodobnie jest z wypożyczalni myślisz że powinienem pójść w full carbon? bo trochę się naczytałem o wewnętrznych pęknięciach ramy, ale może przesadzam. Cytuj
nossy Napisano Sobota o 21:34 Napisano Sobota o 21:34 2 godziny temu, Pasjonat123 napisał: @Mihau_ dzięki za odpowiedz, pomimo tego, że prawdopodobnie jest z wypożyczalni myślisz że powinienem pójść w full carbon? bo trochę się naczytałem o wewnętrznych pęknięciach ramy, ale może przesadzam. To nie mtb tylko szosa, jaką masz pewność że używane alu nie ma mikropęknięć? Mój ojciec ma same wędki z włókna węglowego niektóre mają paręnaście lat i do dzisiaj ciągną całkiem nieźle okazy, żadna mu jeszcze nie pękła. Zawsze jednak jakaś wada może się przydarzyć. Cytuj
Thomass13 Napisano Sobota o 23:19 Napisano Sobota o 23:19 Ja tam zdecydowałem sie na rower hardtaill karbon gdzie śmigam w terenie i rama żyje. To tym bardziej szosa bedzie dobrym wyborem. Cytuj
Pasjonat123 Napisano Niedziela o 10:34 Autor Napisano Niedziela o 10:34 (edytowane) Sorry że tak Was pytam, znalazłem jeszcze 2 naprawdę osprzętowo dobre rowery myślicie że któryś ma sens? 1-https://szybkierowery.pl/produkt/cube-agree-c62-sl-carbon-ultegra-di2-roz-58/ Cube i on jest na Di 2 elektronicznym no i ta waga -7,5kg, I jeszcze sense calabria'e z wagą 8,1 wiec tez spoko ale starsza 105- https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-calabria-carbon-shimano-105-roz-55/ Kurcze już sam nie wiem, tyle tych fajnych rowerów ale każdy ma jakieś ale. Szczerze to wziąłbym tego centuriona full carbon rama , waga 8,5kg tylko że ultegra jest stara bo 6800 wiec ten rower ma juz pewnie z 12 lat + jest szansa że te 12 lat spędził w wypozyczalni. Dzięki za waszą pomoc! Edytowane Niedziela o 10:35 przez Pasjonat123 Cytuj
Greg1 Napisano Poniedziałek o 06:46 Napisano Poniedziałek o 06:46 W dniu 21.06.2025 o 11:40, Pasjonat123 napisał: Dzięki za odpowiedź, jeżdżę głównie po płaskim terenie (okolice warszawy) więc nie jest to teren górski no i na początek wyścigi raczej też po płaskim terenie. Znalazłem jeszcze Cube'a https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-ultegra-r8000-cube-centurion-dt-dwiss-CID767-ID14oJGU.html?isPreviewActive=1&sliderIndex=1 na ultegrze i z gwarancją. Tylko, że te używki są trochę poobijane jak się przypatrzeć, myślisz, że lepiej wejść w Rometa 4 na tiagrze nowego? Przecież tutaj już linkowałeś nowszego karbonowego Centuriona Gigadrive na Ultegrze r8000 od innego handlarza na olx, też firma, też gwarancja, pisze, że rowery jeździły w wypożyczalni w latach 20212, 2022, 2023 więc nie mają 10-12 lat. Zadzwoń, poproś o dokładne zdjęcia kilku egzemplarzy, wybierz. No chyba, że mieszkasz gdzieś blisko i możesz podjechać. Oni wysyłają kurierem za 80 zł albo do kilku miejsc, s którymi współpracują, typu Poznań i coś tam jeszcze. Jak będzie za bardzo poobijany to go odeślesz. Jest płatność przy odbiorze więc można się dogadać z kurierem. No i jest tańszy niż ten Hiperdive z szybkierowery.pl Cytuj
Xzc Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Wtrące może tylko od siebie, widzę, że wahasz się między mechaniką a DI2, szczerze może jestem jednym z nielicznych ale nie rozumiem zachwytu nad elektronicznym napędem i nie piszę to z perspektywy bólu dupy, że nie mam takiego bo jeżdżę na 105 di2, która kupiłem w sumie przypadkowo bo rower wyszedł mi taniej na di2 niż na mechanicznej 105, ale do rzeczy wcześniej używałem ultegry r8000 i patrząc na to z perspektywy jaki bardzo ludzie na forach się zachwycali przejściem na elektronikę poczułem zawód w praktyce, precyzja działania taka sama jak mechaniczna ultegra, no zamiast ciągnąć za linke jest przycisk, ale czy to taki gamechanger ? Spodziewałem się o wiele więcej przeskoku jakości, tak więc od siebie zdecydowanie polecałbym skupić sie na jakości ramy i geometrii bo to będzie decydowało przede wszystkim o odczuciach z jazdy i może to tylko moje zdanie ale nie ma sensu pchac się w stare napędy di2 kosztem tego, że bazę (ramę + koła) będziesz miał niższej jakości niż w przypadku roweru na mechanice. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.