Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pytanie do osób co mają doświadczenie z elektrycznymi rowerami enduro. Jak to jest z tą wagą, jedni mówią, że nie ma znaczenie bo środek ciężkości jest nisko inni znowu twierdzą że jedyna opcja to lekkie eMTB SL.

Mam 194cm wzrostu i ważę 115kg, czy w takim razie powinienem szukać jak najlżejszego roweru SL czy raczej iść w full power eMTB o wadze 26kg? 

Miałem okazję pojeździć na parkingu rowerem Focus SAM2 6.9 170/160 skoku 29/27.5. Niestety nie ma opcji zabrać tego na single, ale przynajmniej na parkingu wydawało się że tej masy aż tak nie czuć. Ogólnie rower prowadził się świetnie, do tego mullet więc sprawiał wrażenie dość zwinnego. Lekki SL zapewne będzie lepszy w bike parkach, ale znowu obawiam się że na dłuższych wypadach po górskich szlakach przy mojej wadzę mogę mieć problemy z baterią. 

Waszym zdaniem który rower jest bardziej uniwersalny?

 

Napisano

Rowery , silniki SL są dla tych którzy generalnie chcą jeździć bez prądu, a wspomagać się tylko na trudnych stromych podjazdach . I to wspomaganie nie jest bardzo duże. Porównaj moment obrotowy ( Nm) normalnych silników i SL . Baterie też nie są duże.  Chyba że ostatnio coś się zmieniło.

Na enduro się nie znam ale faktem jest, że na zwykłym MTB jakoś żwawiej pokonuję zjazdy i zakręty niż na e . Z drugiej strony na dobrej nawierzchni i łatwej trasie , np na asfalcie, ciężki e jedzie w dół  jak przyklejony .

Napisano

Ogólnie to na początku na oku miałem takiego Focusa https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/focus-jam--sl-9.9-29-deore-xt-m8100-2023-elektryczny-rower-gorski/140911031/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=143383081&country=pl&gad_source=1&gad_campaignid=16810934341&gbraid=0AAAAADqtrtE8QYZRHnI7M4K5HCWyqTnzs&gclid=CjwKCAjw_pDBBhBMEiwAmY02NtgUPDagly06ySDfFf5ZWT9EBJuDiwYst8hk-QruKyQSV9JKyMWfdBoCbvsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Tylko że silnik Fazua no i na stronie jest chyba błąd bo bateria powinna być 430 Wh. Producent podaje wagę ponad 19kg czyli kilka kg więcej niż mój obecny rower.

Tylko mam wątpliwości bo na ebike decyduje się głównie dlatego że mam coraz mniej czasu na poranne wypady na MTB a jak mi się jeszcze bardziej powiększy rodzina to te okienka na jazdę będą jeszcze krótsze. Dlatego chciałbym jednak pojeździć więcej w krótszym czasie. Do tego jeszcze zaoszczędzić na wyciągach.

W salonie widziałem taki model https://www.bike-discount.de/en/focus-sam2-6.9-3?number=20157795-40419818&__delivery=30&__currency=1&gad_source=1&gad_campaignid=2043254636&gbraid=0AAAAADnpmkBTIQMElBUAFOUK33_rc5oC6&gclid=CjwKCAjw_pDBBhBMEiwAmY02NoR_QYoV58JrElXD9qv-V0b_I1Urfr-yOReduq3_zIW3dbeyDfyOghoCGFUQAvD_BwE wyszedłby 3 tyś drożej niż ten Jam. Pojeździłem nim trochę i w sumie na płaskim wagi faktycznie nie czuć mimo że rower waży 27kg z baterią 800, ale ja sam lekki nie jestem. Silnik petarda dla mnie jak przedtem musiałem korbić ciężkim enduro w rozmiarze XL pod górę to na elektryku już na wspomaganiu najniższym mam wrażenie że rower lata. 

Nie wiem, mam trochę obawy, że później się okażę, że rower jest zbyt masywny i ociężały... ale z drugiej strony do tego mogę nawet przyczepkę dla dziecka podpiąć w górach.

Ktoś coś doradzi? Jakieś inne opcje?

 

Napisano

Poszukał bym czegoś "prostszego" na Shimano, Boschu i jednak lżejszego oraz bez kabli w sterach. Jakiś Radon, Mondraker albo nawet do takiej Santy dołożyć bo już widzę na Boschach są. 

Napisano

@Tyfon79 Do kabli w sterach już przywykłem, nie pierwszy rower z tym rozwiązaniem. Ogólnie to korzystam z serwisów więc to ich problem. A Santa Cruz z tego co wiem została chyba kupiona przez Focusa, zresztą ten model 2025 SAM2 jest wzorowany na Santa.

@XC100S Ten Radon Render 10.0 HD wygląda obłędnie. Wspominałeś 5Gen Bosha ten ma chyba 4 a focus na 5Gen. I jeszcze pytanie czy te rowery można dostać w Polsce? Czy tylko wysyłka? Chciałbym rower kupić w leasingu żeby to łatwiej rozliczyć, więc to może mieć znaczenie. No i serwis na miejscu to też duża zaleta.

Fajnie też żeby była opcja mulleta, jeżdżę na dużych ramach XL i mullet sprawia że te rowery są bardziej zwinne. 

Ogólnie jakie jest wasze zdanie o marce Focus?

I jeszcze pytanie, z takim elektrykiem można rozumiem zapomnieć o wyciągu? Chodzi mi głównie o czarną górę, tam jest podjazd ale kawałek trzeba rower wypchać po kamieniach. A tak to raczej wolałbym unikać wyciągów.

Napisano (edytowane)

Raczej elektryki powstały w celach unikania wyciągów, większej "swobody" na dzikusach więc o ile nie ma gdzieś ścianek na 30% to wszędzie się wjedzie. No i w wielu miejscach na wyciąg nie wsiądziesz z elektrykiem. Co do reszty z tym kredytowaniem to chyba musisz być zdany na nasze podwórko gdzie przy takim zakupie wydymają cię bez mydła solidnie. Nie po to kupuje się za granicą wysyłkowo często za śmieszną kasę by jeszcze bawili się w takie akcje. Tym bardziej sprzęt do BP a nie jakąś szosę by do klienta dojechać. 

Edytowane przez Tyfon79
Napisano (edytowane)

@Tyfon79 czemu "wydymają bez mydła"? :). Tego focusa mogę mieć za 28 tyś. to mniej niż zamawiając na bikediscount.

Co do wyciągów to nie mam z tym problemu. Pytałem konkretnie o czarną górę bo wiem że tam raczej ciężko dostać się z korby. 

Jest jeszcze opcja na Focusa Jam2. Mniej skoku, mniej agresywna geometria, ale na full 29. Obecnie w analogu mam 160/150 i raczej nie chcę niczego z mniejszym skokiem.

Patrzyłem na SCOTTa Patrona, ale tam za cenę 30 tyś to dostaję rower na RockShock Domain i deore... Specialized również ceny z kosmosu. Canyon ten sam problem co Radon czyli wysyłka. Jest jeszcze Pivot ale ceny również mniej atrakcyjne.

Edytowane przez dejmienoKr
Napisano
3 godziny temu, dejmienoKr napisał:

@Tyfon79 Do kabli w sterach już przywykłem, nie pierwszy rower z tym rozwiązaniem. Ogólnie to korzystam z serwisów więc to ich problem. A Santa Cruz z tego co wiem została chyba kupiona przez Focusa, zresztą ten model 2025 SAM2 jest wzorowany na Santa.

@XC100S Ten Radon Render 10.0 HD wygląda obłędnie. Wspominałeś 5Gen Bosha ten ma chyba 4 a focus na 5Gen. I jeszcze pytanie czy te rowery można dostać w Polsce? Czy tylko wysyłka? Chciałbym rower kupić w leasingu żeby to łatwiej rozliczyć, więc to może mieć znaczenie. No i serwis na miejscu to też duża zaleta.

Fajnie też żeby była opcja mulleta, jeżdżę na dużych ramach XL i mullet sprawia że te rowery są bardziej zwinne. 

Ogólnie jakie jest wasze zdanie o marce Focus?

I jeszcze pytanie, z takim elektrykiem można rozumiem zapomnieć o wyciągu? Chodzi mi głównie o czarną górę, tam jest podjazd ale kawałek trzeba rower wypchać po kamieniach. A tak to raczej wolałbym unikać wyciągów.

W Bielsku Focusów jeździ mnóstwo. Dzień bez rowerzysty na Focusie to dzień stracony. Więc wydaje mi się, że gdyby coś było z nimi nie tak to by się o tym słyszało. Sam nie jeździłem, ale wyglądają te rowery na fajne.

Radon ma nowe rowery na CX5 tylko one są obecnie w normalnej cenie bez zniżek więc jak szukasz takiego to trzeba przewinąć dalej na stronie i dorzucić z 1k-1,5k ojrosów.

https://www.bike-discount.de/en/radon-deft-8.0-800 - Renderów na CX5 nie znalazłem (może jeszcze nie produkują). Tutaj Deft z CX5.

Sam się rozglądam za eMTB i rozważam SL. Napisałeś, że czasu coraz mniej. Z moich doświadczeń z elektrykami to te pełne rowery są bardziej wycieczkowe niż zabawowe. Podskoczyć tym to jest wyczyn. Na krótkie przejażdżki brałbym SL'a ALE nie jeździłem jeszcze na takim bo nie ma nigdzie w wypożyczalni więc się nie mogę wypowiedzieć co do wrażeń. Bateria 400 według mnie wystarczająca w takich rowerach (ok. 1200m+ przewyższeń). Tylko to specyficzny rower na faktycznie krótki wypad (1-2h).

Napisano

Czarna Góra to nie przelewki więc nie do końca rozumiem średnie koło z tyłu ale to kwestia umiejętności wszak to nie miejscówka "zabawowa". Duże lochy mają pewne minusy w tym waga, kąty na konkretnych typach tras. Ciężej taki rower poderwać nad przeszkodą, więcej siły trzeba a co za tym idzie trzeba być wytrenowanym w tym aspekcie. Nie mniej na CG coś z kat superenduro sprawdzi się lepiej. Co do marki to mi się tam jedna rzecz nie podoba co napisałem a reszta w tym jakość zawiasu jest bardzo ok. 

Napisano (edytowane)

Bajkparki i takie jakieś fikumiku na hopach to bez wątpienia im lżej tym lepiej. No ale to nie moje klimaty totalnie. Do całodniowego szwędania się po górach zdecydowanie pełnoprawny elektryk 2x29 a nie jakieś 'malety', nawet nie tyle ze względu na moc bo SLki wcale tak mało jej nie mają, co czas jazdy/zasięg w górę. Zjazdy są bardzo stabilne. Minus to jak się trafi na wiatrołomy 😉 A te wspomniane poronione kable przez stery ( ebajka obecnie brak, ale mam to w grawelu i nie cierpię tego 'patentu' co za idiota to wymyślił !!! ) i tak są problemem właściciela, nawet jak sam tego nie serwisuje  => cena i czas usługi 😉 .

Edytowane przez DyktaTusek
Napisano

Jako że jeżdzę zamiennie na normalnym rowerze i emtb to się wypowiem.

Masa 25kg jest odczuwalna ale nie tak jak sie wydaje komuś kto nigdy nie jeździł na elektryku. Jest to tylko lekkim utrudnieniem na stronych technicznych ściankach, a oprócz tego, ja widzę plusy, lepsza trakcja, fajniej się przetacza przez wyrypę. Co do lotów, leci dalej niż zwykły ale niżej, potwierdza to każdy z moich znajomych z taką samą konfiguracją jak ja mam czyli zwykły + elektryk. Mullet czy nie to kwestia indywidualna i to do czego szuka się sprzętu, mullet pomaga niższym osobom zdecydowanie. Czarna góra to dla mnie w ogóle nie jest dobry przykład bo z moich doświadczeń jazda tam to żadna przyjemność, brakuje tam płynności i jest turbo niebezpiecznie, o czym się dobrze przekonał Bernard Kerr. Nie twierdzę, że jazda enduro ma być bezpieczna bo z zasady jest to sport z kategorii ekstremalnych ale twierdzenie "Perin c.....j" jednak znikąd się nie wzięło.

Napisano

@XYZPV ostatecznie po testach i jeździe próbnej wjechał pełnoprawny tłusty eMTB Focus SAM2. Kilka tras już pojeździłem i na ten moment jestem mega zadowolony. Przy mojej wadze ciężar roweru nie jest jakoś problematyczny. Mullet w eBike to super opcja, rower jest zwinny nawet na ciasnych singlach a ścigać się nie ścigam więc sekund nie potrzebuje urywać. 

Dobrze, że wybrałem opcje full power a nie SL. Jednak mocny silnik i duża bateria robi robotę. Rower działa jak wyciąg, jak się ma mało czasu do jazdy to super opcja. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...