Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bardzo mnie kusił ten zestaw, ale panowała tu ogólna zgoda co do tego, że wymiana na inną długą dźwignię jest bez sensu. No to zamówiłem 501...

 

2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Nie ma już legendarnych rt66, teraz to chińska kaszana. Poza tym i tak by nie pasowały do zacisków mt501, które posiadają klocki typu wide (wiec z shimano max tarcze to rt56, które i tak będą tak samo trefne jak rt10). Z pasujących tarcz innych firm, które są chociaż poprawnie obrobione i będą działały lepiej np. tektro.

Jak rozpoznać która tarcze są które? W szimanowskich jest lista zgodnych zacisków, ale np w reszcie (np Jagwire SR1) nie wiadomo jakie to jest. Dodatkowo, jedne tarcze mają 1.8mm, inne 2.0, inne 2.3...

 

 

Napisano

Nie kojarzę by ktokolwiek robił tarcze pod klocki shimano narrow po za samym shimano.
Kupując tarcze producentów trzecich do hamulców shimano z wąskim klockiem po prostu trzeba się pogodzić, że część powierzchni hamującej będzie niewykorzystana.

Napisano

Bo taki np. SRAM nie będzie robił tarcz dla shimano, ale tarcze hs2, paceline, centerline x i pewnie kilka innych pasują tylko do wąskich. 2.0mm shimano łyka ale z 2.3 będzie dzwonić w zakrętach. Tektro korzysta w przytłaczającej większości hamulców z klocków shimano wide i takie też tarcze robi.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Zamontowałem 501ki na razie na przedzie, i jeszcze na starej tarczy 160tce. Prawdę mówiąc, szału nie ma. Ryzyko postawienia roweru na przednim kole raczej niewielkie, o ile w ogóle istnieje. Musze się też przyzwyczaić do króciutkiej zabawkowej dźwigni - starą długą też obsługiwałem dwoma palcami, ale mogłem złapać "gdziekolwiek". Tutaj muszę dokładnie wypozycjonować klamkę, bo złapać trzeba prawie dokładnie w jednym tylko miejscu. Przyjdize jeszcze tarcza 180ka, ale z lenistwa i cebulowatości zamówiłem ostatecznie RT54 i choć jeszcze nie doszła to chyba już żałuję. No ale kit, gorzej nie będzie. W tej samej przesyłce zamówiłem Hope do drugiego roweru, tam będzie na wypasie ;)

Pytanko - żeby wymienić tył to muszę rozpiąć rurkę przy zacisku. No i:

1. Czy tam jest jakaś membrana, czy od razu mi się cały olej wyleje?
2. Macie jakieś patenty na przeciągnięcie przez ramę nowego przewodu wyciągając stary? Na razie planuję odtłuścić końcówkę starego, zetknąć z nowym końcówkami, połączyć taśmą klejącą i ostrożnie wyciągać stary tak, żeby jednocześnie ciągnął nowy. Jeśli będzie gładko to powinno się udać, jeśli jednak coś się przytka to będzie problem i taśma może puścić. Macie na to jakieś lepsze patenty?

Edytowane przez grissley
Napisano
  • żeby wycofać stary przewód musisz obciąć jego końcówkę
  • taśma nie utrzyma zlepionych przewodów, są na ali takie specjalne wkręty - wkręcasz takiego w stary przewód a jego drugą stronę w nowy - toto wysrzyma
  • jeśli kupisz nowy zacisk razem z przewodem to przewód będzie zaślepiony na końcu takim gumowym kondomem z uchem do przyczepienia "sznurka" i przeciągania, można wtedy starym przeciągnąć "sznurek"
  • zakupiony przewód osobno przychodzi suchy, tak samo zacisk
  • kiedy odkręcisz przewód od zacisku i od strony klamki nie będzie zaślepki (ani klamki) to olej z niego wycieknie, jeśli będzie zaślepiony i nie będziesz tym przewodem wyczyniał różnych ewolucji to nie wycieknie (kapilara)
  • z zacisku po odkręceniu przewodu olej nie wyleci jeśli przyłącze będzie w najwyższym punkcie, zawsze jednak ciut powietrza wlezie

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Zaciski 501 mam już połączone z przewodem i zalane olejem. Wystarczy przeciągnąć i podpiąć do manetki.
Documosa podrzucił mi dobry pomysł - odepnę stary przewód od zacisku i od klamki, a przez jego środek przecisnę linkę od przerzutki (przejdzie?) i zaczepię ją o "oczko" które jest na końcu zaślepionego przewodu od 501ki. Tak się powinno chyba potem dać toto razem przeciągnąć przez ramę.

Napisano

Jak masz takie same to zrób żeby byłe te same :P

Odkręcasz klamkę i zacisk , przekładasz . Przy odbrobinie uwagi nawet odpowietrzać potem nie trzeba . A unikasz całej zabawy z przeciąganiem przewodów przez ramę. 

Napisano (edytowane)

Nooo dobra, nawet to niegłupie, jeśli usa się nieporozlewać siuwaxu...  Czy coś zmienia to, że te nowe to j-kit? Jeśli nie, to wrzucę jeszcze zdjęcia zacisku i poproszę o poradę jak to się odpowietrza. Tam jest jakoś inaczej niż wszędzie gdzie indziej, a odpowietrzyć na bank będzie trzeba... 

Edytowane przez grissley
Napisano

wszystkie w miarę współczesne hamulce shimano da się skutecznie i szybko odpowietrzyć jednokierunkowo - na klamce lejek, pompujesz olej od strony zacisku. Ważne żeby zacisk był najniżej w całym układzie (uwzględniając wężona). W zacisku możesz mieć albo typowy odpowietrznik na który zakładasz rurkę albo tylko przyłącze do rurki i osobno śrubę zamykającą przepływ.

image.png.4fd52a154d8cb0b086317300c5b0d22c.png

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...