Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej.

Stoję przed dylematem wyboru opon (85%asfalt, 15%lesne dukty i szutry). Obawiam się nieco jazdy na mleku, zwłaszcza że ważę 105kg i kalkulatory pokazują mi zalecane ciśnienie w okolicach 6,5bara na tylna oponę.

W Tt jezdzilbym na TPU. Teraz mam conti grand sport 28c, w sumie są spoko ale chciałbym coś szerszego dla komfortu i pewniejszej jazdy po szutrze oraz nieco bardziej odpornego na przebicia i pocięcia przez kamyczki na leśnych ścieżkach rowerowych. Nie chcę też większych oporów toczenia.

Rozważam:

1.Vittoria corsa n.Ext 32c - brałbym, gdyby nie opinie, że zużywa się po 3/4tys. Waga 245g

2. Gp 4-season - wg opinii ma duże opory toczenia, chociaż rolling resistance pokazuje niewiele wyższe niż vittoria uważana za w miarę szybką. Waga 345g

3. Gp 5000 as tr - wyjdzie mnie ta inwestycja koło 300zl drożej zakładając dokupienie mleka i zaworów, nie wiem czy warto, z kolei jazda na dętkach zwiększy opory toczenia, które mogą być już wyższe niż w 1 i 2. Do tego max ciśnienie to 5bar, a dużo ważę i kolejna kwestia, że opony tubeless-ready nie zdejmę i nie założę raczej sam gdzieś na trasie.  Waga  chyba 385g, a więc najwięcej. 

4. Gravelking slick tr - dylematy jak w 3, tylko bez kwestii ceny. Waga 290g

 

Ktoś coś doradzi? 

Napisano

GP5000 AS ale jak wejdą to zdecydowanie 35C. Spokojnie je zdejmiesz i założysz  w warunkach polowych. Żeby nie zwiększać oporów toczenia w stosunku do tubeless musisz założyć dętki latexowe. Tylko że one wymagają pompowania codziennie. TPU jest gdzieś po środku pomiędzy latexem a butylem.

Co do ciśnienia: https://silca.cc/en-eu/pages/pro-tire-pressure-calculator Mi wychodzi przy Twojej wadze i oponie 32C około 4.2 bara. Dla 35C będzie to 3.6 bara.

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)
W dniu 30.04.2025 o 19:08, Chociemir napisał:

Przy masie 105 kg chcesz jeździć po szutrze na oponach 32 mm?

Tak :D

 

W dniu 30.04.2025 o 19:01, chrismel napisał:

GP5000 AS ale jak wejdą to zdecydowanie 35C. Spokojnie je zdejmiesz i założysz  w warunkach polowych. Żeby nie zwiększać oporów toczenia w stosunku do tubeless musisz założyć dętki latexowe. Tylko że one wymagają pompowania codziennie. TPU jest gdzieś po środku pomiędzy latexem a butylem.

Co do ciśnienia: https://silca.cc/en-eu/pages/pro-tire-pressure-calculator Mi wychodzi przy Twojej wadze i oponie 32C około 4.2 bara. Dla 35C będzie to 3.6 bara.

35 raczej nie wejdą, mam 40mm szerokości między widełkami, producent roweru zaleca max 28mm - jeszcze gdyby 35mm, rzeczywiście okazało się 35mm to może od biedy dało by się jeździć, ale raczej wolałbym nie ryzykować.

 

 

Kupiłem  ostatecznie 4-season, jestem zadowolony, idą po szutrze jak ściekłe, komfort też zauważalnie wzrósł, mimo że po zmierzeniu opony na mojej obręczy mają 31mm, a poprzednie 28c miały 30mm, więc różnica prawie żadna :)

Edytowane przez przemek_bl

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...