Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Na początku dzięki za pomoc przy kupnie roweru dla syna. Zakupiona Orbea Onna 27 20, młody zachwycony, śmiga aż miło. I teraz tata musi kupić bo słabo wygląda na starym trupie 🙂. Coś wygodnego i żeby od czasu do czasu zrobić jakąś trasę ok. 50-60 km. Myślę o gravelu z prostą kierownicą.. Ma to sens? Wpadły mi w oko dwa Mariny - DSX FS i zwykły DSX. Ktoś miał do czynienia z tymi modelami? Nie znam się na tych geometriach i nie wiem jak z pozycją na tych rowerach. Ewentualnie coś podobnego możecie polecić? Będę wdzięczny za rady. 

Napisano

Jest u nas kilku Marino-maniaków więc na pewno coś powiedzą o tych rowerach. Generalnie jest to rower bardzo polecany ale osobiście bym odpuścił wersję FS. Marin DX to wręcz taki trochę mtb ze sztywnym widelcem, z napędem mtb i miejscem na bardzo szerokie opony mtb. Ja ze swojej strony mogę polecić coś trochę "lżejszego", czyli Cube Nulane Pro - wg mnie kwintesencja roweru typu "grawel z prostą kierownicą". Ma sztywne osie, hydrauliczne hamulce, karbonowy widelec, miejsce na opony 42-45 mm, napęd 2x10 (do niedawna grawelowy GRX 2x10, od tego roku Cues 2x10). Mam jedo poprzednika czyli Cube SL Road i do takich uniwersalnych zastosowań (bez ciężkiego terenu oczywiście) jest super - jak jeszcze nie miałem "normalnego" grawela to jeździłem nim wszędzie, po mieście, po asfaltach, szutrach, trasy po kilkadziesiąt kilometrów nie były problemem. Teraz dalej dzielnie mi służy i jest moim commuterem 

  • +1 pomógł 1
Napisano

W cenie w okolicach 1 tys. euro ten Nulane Pro jest bardzo mocnym kandydatem

https://www.bike-discount.de/en/cube-nulane-pro-fireorange-n-black

Jak ma być taniej, to nawet wersja Nulane One jest ciekawa, bo różni się tylko napędem (1x9 Cues zamiast 2x10 Cues)

https://www.bike-discount.de/en/cube-nulane-one-mineralgrey-n-black

Od wczoraj dzięki forum jestem jeszcze fanem Rose Blend (mocowanie stopki, he..., he...)

https://www.rosebikes.pl/bikes/road/endurance/blend?sf=1

ale to baranek i niestety drożej (1,2 tys euro za 2x10 na Tiagrze i 1,4 tys. euro za 2x10 na GRX).

 

Napisano (edytowane)

W Nulane też jest dedykowane miejsce na stopkę i dedykowana stopka - fabrycznie montują tylko w wersji FE, czyli takiej z błotnikami, bagażnikiem i oświetleniem. Swoją drogą to też niezła opcja do ozważenia, co prawda wersja Nulane Pro FE w Polsce jest już minimalnie powyżej budżetu ale w Niemczech jest znacznie tańsza - link.

Ja w swoim SL Road dokupiłem dedykowaną stopkę

Edytowane przez Greg1
Napisano

@Greg1 Też o tym myślałem. Jak pytający potrzebuje błotniaków czy bagażnika, to wersja FE jest nie tylko warta rozważenia, le wręcz jedynym sensownym wyjściem. Generalnie jestem zwolennikiem stosowania rozwiązań oferowanych przez producenta, a nie później dopasowywania jakichś uniwersalnych błotników, bagażników. Te firmowe zazwyczaj lepiej wyglądają. Dokupienie ich osobno od Cube'a to jest wydatek 50-60 EUR, a wersja FE kosztuje tylko 100 EUR więcej niż golas, a dostaje się oświetlenie z dynama... no i tę stopkę 🙂. Więc jak najbardziej się kalkuluje. 

A zakup z Polski to można rozważyć jedynie, jak by się znalazło wyjątkową okazję. Bo to, co mi wyskakuje, jest tak 300 zł (dla Pro) i 400 zł (dla Pro FE) droższe niż w tym B-D. A i dostępność rozmiarów nie jest najlepsza...

Tak zresztą sobie myślę, czy te Nulane Pro nie podrożeją w tym Dojczlandzie, bo za 1 tys. euro naprawdę ciężko znaleźć rower z karbonowym widelcem, sztywnymi osiami, sensownym napędem i hydraulicznymi hamulcami, w dodatku jakiejś rozpoznawalnej marki...

Napisano (edytowane)

To ja o DSX. Mam dsx1 a żona ma dsx2. Bardzo fajny rower. Używam po mieście i na wycieczki w tym leśne i szutrowe. Najdłuższa miała ponad 120km.
Na oponach 40c szybki a na 2.1” (bo wchodzą bez proszenia) dzielny. Też sztywne osie, karbonowe widły itd. Model 2 ma nie tylko 12 biegów, ale też lżejsze koła. Niestety kaseta 12s to nie Shimano i praca jest gorsza niż HG+. Fabryczne opony to niestety druciaki, ale przynajmniej przyczepne. Nie wiem czy ma jakieś obiektywne przewagi nad Cube. Ja napęd 1x preferuję i DSX przyjmie szersze gumy.  Kolor wolę Cube. 

Edytowane przez Wojcio
Napisano (edytowane)

No fajny ten Cube. Kolor jest tylko ten pomarańczowy? I chyba łatwiej będzie z przymiarką. Bo tego Marina nie mogę znaleźć u mnie w okolicy. Chociaż Marin wizualnie bardziej mi się podoba. A do takiego użytkowania jak pisałem ma znaczenie czy napęd będzie 1x12 czy 2x10? Gdzieś tam wyczytałem że 1x12 szybciej się zużywa łańcuch i że to bardziej w góry taki napęd... 

Edytowane przez Baxdad
Napisano (edytowane)
W dniu 24.04.2025 o 20:37, Wojcio napisał:

To ja o DSX. ...
Na oponach 40c szybki a na 2.1” (bo wchodzą bez proszenia) dzielny.
...

A możesz napisać jaka opona 2.1 bez proszenia weszła, jaką ma faktyczną szerokość i czy masz przy tym błotniki?

Edytowane przez michalab
Napisano

VITTORIA Terreno Zero XC 2.1. Jeśli dobrze pamiętam to 52mm. Błotnik mam AssSaver, więc on nigdy nie będzie zawadzał. Mam nieoryginalne koła - Fulcrum, są o 2mm szersze niż fabryczne Marina, więc opona inaczej się ułoży. Ale to nie było na wcisk. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...