Miro1970 Napisano 18 Kwietnia Napisano 18 Kwietnia (edytowane) Poskładany. Wersja RAW - surowa.🙃 Bo te koła na 90% pójdą do zimówki, a wlecą ciut szersze obręcze z piastami DT. Obawiam się, że opony dałem za wąskie... Kiera pójdzie trochę w dół, sterówka do przycięcia (już jest skrócona, fabrycznie miała jakoś 35 cm...), napęd, zobaczę, czy zostanie w tym kształcie. W tej chwili jest: Piasty Novatec 791, 792. Obręcze DT GR 531. Opony Vittoria Terreno Zero 47 - realnie tylko niecałe 46 na obręczach 24 z dętkami. Napęd cały SLX M7000. Tylko tarcza Garbaruk 36 zębów. Pedały XLC magnezowe. Hamulce Sram TLM, tarcze Centerline Srama. Kiera, rogi, siodło Sqlab. Chwyty ESI Plush. Mostek, podkładki BBB. Sztyca alu Easton. No i parę innych gratów Opony slicki i semi slicki spokojnie wejdą z prawilnym prześwitem do widelca 52 mm, do ramy 54 mm, po wykręceniu dolnej śruby na błotnik - wg moich pomiarów. Z bieżnikiem ok. 48 - Surly daje limit 47. Waga z pedałami, bez koszyków, dzwonka, rogów, uchwytów nawigacji oraz lampki, za to ze zwykłymi dętkami Conti 160 g - 11.95 +- 25 gramów. Sam frameset z całą rurą sterową ważył +- 4.1 kg (wcześniej w innym temacie napisałem, że 4.2. - waga miała humory hehe). Aktualny przebieg - 2 km.😎 Edytowane 18 Kwietnia przez Miro1970 2 Cytuj
szczupak56 Napisano 18 Kwietnia Napisano 18 Kwietnia Cześć, wcześniej przerabiałeś Marina. Co było powodem zmiany ramy? Cytuj
Miro1970 Napisano 18 Kwietnia Autor Napisano 18 Kwietnia (edytowane) @szczupak56Koła i sporo gratów w tym Surly pochodzi właśnie z Marina. Dlaczego? Znacznie lepsza rama i z większą ilością mocowań (robię coraz dłuższe wycieczki) i choć cała stalowa, to niewiele cięższa od ramy Marina. Wygląd, kolor. Wytrzymałość ramy pod ewentualne trasy z bagażem. Geometria. Krótsze widełki i baza oraz inny offset widelca i troszkę ostrzejszy kąt główki - to w teorii powinno dać nieco większą uniwersalność (asfalt, szutry, leśne drogi it'd.) oraz odpowiednie proporcje zwinności/stabilności - wyjdzie w praniu. Przy tym coraz więcej jeżdżę i jakoś tak pozycja mi się trochę pochyliła hehe, a na Marinie Kentfieldzie jest za prosto. Edytowane 18 Kwietnia przez Miro1970 Cytuj
rambolbambol Napisano 19 Kwietnia Napisano 19 Kwietnia Przemawia do mnie koncepcja takiego roweru jak twój. Wspaniały wszędowjazd. 1 Cytuj
RabbitHood Napisano 19 Kwietnia Napisano 19 Kwietnia (edytowane) No tak to jest, jak człowiek kupuje rower nie pod siebie i później lepi potworka. Nawet nie chcę sobie wyobrażać, jak tym czymś się kieruje. Mam nadzieję, że OP ma dużo szczęścia na drodze. Edytowane 19 Kwietnia przez RabbitHood 1 Cytuj
Miro1970 Napisano 19 Kwietnia Autor Napisano 19 Kwietnia (edytowane) Bardziej wszędołazem byłby z szerszymi oponami. Zaćmiło mnie i nie zauważyłem, że Terreno Zerro są też w rozmiarze 50... Może i tak na nich się skończy. Dodam, że rama wytrzymuje ponoć 170 kg, stery wyhaczyłem FSA Orbit X w bdb cenie. Surly podaje maks blat z osią 135 34t. 36t Garbaruka wchodzi z zapasem, co prawda jest odsunięta od ramy 1.2 mm bardziej niż oryginalna SLX 34t, ale ma wyraźnie dłuższe zęby. @RabbitHood, nie rozśmieszaj mnie. Rama ma mnóstwo ważnych parametrów, kąty, jakość, mocowania, wygląd, materiał, długość rurek it'd. Byłbym osłem, gdybym z powodu niskiej główki i słabawej prezencji przodu zrezygnował z ramy spełniającej wiele moich wymagań wymiarowych i innych. Już jestem za stary na trzymanie się kolein myślenia. 🤣 @RabbitHood Kieruje się tak, jak trzeba. Mostek ma realny wysięg 90 mm, czyli idealnie pod kąt główki 71. Nie ma w niesportowej jeździe istotnego znaczenia w prowadzeniu roweru, czy kierownica jest na danej wysokości dzięki wyższej główce czy wyższemu mostkowi. Odrób lekcje z podstaw.🙃 Oczywiście bez końca podkładek nie można dawać, ja trochę ich wyrzucę, przesadziłem, ale zawsze wolę protestować przed ostatecznym skróceniem rury, bo to jest krok nieodwracalny. Edytowane 19 Kwietnia przez Miro1970 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.