Skocz do zawartości

[2000-3000zł] szosa


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Bardzo proszę o poradę. Chcę kupić pierwszą szosę w swoim życiu. Do tej pory wszędzie jeździłem na 15-letnim crossowym.  

Chcę jeździć 2-3x w tygodniu - bez ambicji treningowych a już tym bardziej wyścigowych. Biegam, ćwiczę siłowo i w końcu przyszedł czas na szosę. 

Początkowo myślałem, że wystarczy mi Huragan 1 ale potem pomyślałem, że warto trochę dopłacić do lepszego sprzętu - tylko czy realnie odczuję jaką różnicę? Czy jest sens dopłacić do 3,200 i kupić np. VENTO DSC 4.0 KRX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3200 za paździesz na napędzie z Aliexpress? Żartujesz? W podobnych pieniądzach możesz mieć szoskę na 105. https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-sle-105-2024/

Ogólnie Sensa ma naprawdę fajne budżetowe szosy do tego niezbyt agresywna geometria także tym bardziej dobry wybór na pierwszy tego typu rower. Jeśli chodzi o nowe to raczej nie ma konkurencji.

 

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żartuję, nie znam się 😁

Czy ta Sensa a np. Huragan 3 to będzie realnie duża różnica jakości? 

Pytam, bo nie będę robił na nim setek kilometrów tygodniowo 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Deter napisał:

Rozumiem, że Vento odpada.

A czy taki amator odczuje realną, dużą różnicę pomiędzy proponowaną Sensą a Huraganem 1 na np. 100-km przejażdżce? 🙂

Nie wiem co poczujesz, ale kupno Sensy na 105 za takie pieniądze to naprawdę dobra propozycja. Zupełnie innej klasy hamulce, dużo lepsza zmiana biegów.

Dużo osób Ci to powie, a ja tylko potwierdzę, bo też robiłem błąd "trochę taniej". Odżałuj, kup droższy i będziesz zadowolony na długi czas.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również podepnę się pod wątek. Też rozważam zakup Sensa Romanga SLE 105. Zastanawiam się jaka rama będzie dla mnie odpowiednia. Mam ok 178-180 cm wzrostu, a więc jestem na granicy M i L (granicą jest tu 181 cm). Co będzie lepszym wyborem? 
Będzie to rower głównie do jazdy rekreacyjnej, nie zamierzam startować w zawodach.

Wg opisu producenta:
a) Wzrost 168-181 cm - 55/M
b) Wzrost 181-192 cm - 58/L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Greg1 napisał:

Dokładnie, jak koledzy piszą, Sora nie umywa się do 105

 

18 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Nie wiem co poczujesz, ale kupno Sensy na 105 za takie pieniądze to naprawdę dobra propozycja. Zupełnie innej klasy hamulce, dużo lepsza zmiana biegów.

Dużo osób Ci to powie, a ja tylko potwierdzę, bo też robiłem błąd "trochę taniej". Odżałuj, kup droższy i będziesz zadowolony na długi czas.

 

Troszke na wyrost, że 105 deklasuje Sorę. 

Sensa nie montuje pełnej grupy, hamulce są poza grupowe, więc nie będą lepsze od tych co jest w Sorze, podobnie jak korba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Zastanawiam się, czy w praktyce będzie miało dla mnie znaczenie czy Sora, Tiagra cz 105 na 2-3 wyjścia w tyg. na rower po 20-60 km, czasami może coś dłuższego pod setkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. sora vs 105 to 4 przełożenia więcej, bardziej płynna jazda, mniejsze przeskoki pomiędzy sąsiednimi przełożeniami

2. 105 to lepsza precyzja pracy

3. 105 to większa możliwość upgrade i o wiele większa dostępność kompatybilnych części

4. 105 będzie łatwiej sprzedać

5. w przypadku sensy dopłata jest naprawdę niewielka

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Deter napisał:

No właśnie. Zastanawiam się, czy w praktyce będzie miało dla mnie znaczenie czy Sora, Tiagra cz 105 na 2-3 wyjścia w tyg. na rower po 20-60 km, czasami może coś dłuższego pod setkę. 

Sora to już sensowna grupa dla poczatkujących. Warto zwrócić uwagę czy producent montuje cała grupę, czy tylko jej część.  Potrzebne jest podejście do konkretnego roweru jaki się chce zakupić. Moim zdaniem spokojnie ci wystarczy. 

1. 4 więcej przełożeń, ale kasety i łańcuchy droższe. 

2. Praca 105 jest lepsza, ale nie na zasadzie klękajcie narody, względem takiej Sory. 

3. W teori istnieje możliwość upgrade mechanicznej 105, tylko nikt tego nie robi. 

4. Sora też się sprzedaje. jak sprzęt będzie w dobrym ładnym stanie to się sprzeda, porysowana podrapana 105 też się nie sprzeda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ex. użytkownik s.105 i obecny uzytkownik sory i ultegry to przy dopłacie 500-700zł wolałbym kupić rower na 105. Na płaskim tego 2x9 nie odczuwam, ale w terenie pagórkowatym, górach wolałbym 2x11. Praca manetek jest oki, nie jest to jakaś przepaść między sorą, a 105 jeśli chodzi o tył, natomiast przód często w sorach chodzi bardzo ciężko. Taka jej bolączka. U mnie też tak jest. Więc zmiana z małej na dużą jest ciężka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...