Skocz do zawartości

[8000-13000zł] Full xc, konkretna geometria


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, powoli przymierzam się do roweru xc/traila. Teren po którym bym się poruszał to głównie płaskopolska, a konkretniej puszcza Kampinowska i inne mniejsze lasy np. Las Bielański czy Bemowski, przy czym zaznaczam że jeśli mogę, to lubię się pakować w jakieś mniej eksplorowane dróżki, czytaj wszystkie nierówności, kamienie, krzaki, korzenie są moje ;). Do betonu i szutrów premium mam gravela. A teraz kryteria którymi chciałbym się kierować. 
- Rama o wygodnej, wręcz dziadkowej geometrii. Nie ścigam się, nie mierzę każdej sekundy, chciałbym mieć jak najwygodniejszą pozycję za kierownicą (oczywiście jak na rower górski).

- Nie muszę mieć dużego skoku, 100-120mm to dla mnie świat i ludzie. W zasadzie to chyba można powiedzieć że szukam geometrii bardziej trailowej ze skokiem i masą roweru xc ;).

A i jeszcze jedno, bardzo spodobał mi się Cannondale scalpel. Dość droga firma, ale dla laika wygląda to tak że próbują się czymś wyróżnić: zestaw naprawczy wbudowany w ramę, zintegrowany czujnik w przednim kole, no i oczywiście autorski lefty. Warto w ogóle rozważać tą firmę? Lefty wyróżnia się czymś na tle foxa czy rockshoxa? Czy to taki iPhone, że płacisz ekstra za markę i tyle? 
 

serdecznie pozdrawiam i dziękuję za pomoc :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy to taki iPhone, że płacisz ekstra za markę i tyle? 

Dokładnie tak. Niby troszkę wagi zdejmiesz takim leftym, ale to wrażliwe na brak serwisu, wymaga specjalnej piasty, wiotkie jest jak wędka i zużywa się przez to szybciej... Szpanować tylko można, że się ma i było drogie. ;)

Może z takich?

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-9/3275.html?dwvar_3275_pv_rahmenfarbe=SR

No i takie cięższe, ale za to stalowe.

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-pine-mountain-2-2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@delfin150 pyta o fulla na co wskazuje tytuł tematu, a proponujesz mu sztywniaki, chociaż sam podał hardtaila jako propozycję.

Rower trailowy z reguły powinien mieć wygodniejszą geometrię.

Co do Cannondale myślę, że można wybrać coś lepszego podanym budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Brombosz Canyon ma fajny stosunek jakości do ceny, myślałem o neuronie (szukam fulla) ale tam jest ok. 140mm. Nie wiem czy to nie jest w moim przypadku przerost formy nad treścią i dodatkowa waga. 

@bogus Precyzując miałem na myśli scalpela fulla nie scalpela ht (obydwie wersje mają w nazwie scalpel).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trail będzie miał wyższy stack ale (o ile kupisz jakiś nowoczesny) bardziej pionową rurę podsiodłową względem nowoczesnych i starszych XC, co wcale wygodne na płaskie nie jest. Poprawia za to pozycję przy podjeżdzaniu. 

Edytowane przez Rumcajs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower typu downcountry, raczej nie trail.

Canyon Lux Trail,   Scalpel ale na SID (i najlepiej 2024, bo to całkiem nowa konstrukcja - ale budzet przekracza 2x;), KTM Scarp Master, NS Bike Synonym, Rose Thrill Hill, może nawet Kross Earth (ale tu mam mieszane uczucia, bo to Kross jednak)
Rowerów takiego typu szukałbym na Kampinos i okolice - na lasy płaskopolski progresywna geo Ci jest na nic i bardziej przeszkadza chyba nawet, bo na rowerze siedzisz jak na taborecie.

Ale to tylko moja opinia :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też rozważyć po prostu typowy rower XC i nieco wyprostować pozycję odwracając/wymieniając mostek i ew. kierownicę. Trendy w świecie MTB są takie, że to wszystko idzie w kierunku zjazdowych czołgów których zalet raczej w okolicy nie wykorzystasz. 

Downcountry to w założeniu też nie jest "trochę wygodniejsze XC", tylko właśnie XC z bardziej progresywną geometrią.

Scott Spark (w wersji bez dopiska RC) to niby taka lekka trailówka z pogranicza XC. Tzn. kilka lat temu taki rower to byłby trail pełną gębą, ale czasy się zmieniają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź Trance'a 29:

https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-29-2-2024

Skok zawieszenia 130 mm/120 mm dobrze się sprawdzi w bardziej plaskim terenie, a pozycja będzie wygodniejsza niż na ścigaczu XC. 

 

Jeśli jesteś na tyle wysoki, to tu masz przecenionego Ripleya AF w rozmiarze L:

https://bikedepot.pl/pl/p/Ibis-Ripley-AF-SRAM-NGX/328

Geometria i rozmiary:

https://www.ibiscycles.com/bikes/ripley-af

Edytowane przez Galvatron
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja - patrzyłbym na geo (niezbyt wypłaszczona głowka ramy, niezbyt stromy kąt podsiodłówki), a nie na to co marketing napisze :)

Moze jeszcze Orbea Oiz jakas, ale nie wiem, czy to juz nie jest zbyt "sportowy" model - za to mozna dostać stacjonarnie i sie przymierzyć po prostu do niego. Albo nowe Meridy (nie znam modeli)

Co do amortyzacji - foxy są fajne, ale drogie w serwisowaniu (i krotkie interwały serwisowe), a nie wiem, czy w lesie Ci potrzebne 2 tłumienia np
Osobiscie bym poszedl w RS (koniecznie z blokadą), trwały napęd (wszystko powyżej Deore), lekkie opony (ja jezdze np na Vittoria Barzo i są super i w lesie i w górach - jezdze tripy, nie po singlach), zastanowiłbym sie czy dropper potrzebny, jak nie jezdzisz po górach (ja np używam droppera tylko w gorach, gdzie indziej po prostu dla mnie nie ma to sensu - nawet na ślaskich singlach, bo za łatwy teren) 

Albo dowolny full XC, jak poprzednik napisał, i wymienic kokpit na krótki mostek i lekko-giętą kierownice i masz fulla downcountry ;)

Jest tez zawsze Specialized Epic EVO, ale to chyba tylko używki w tym budzecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki za propozycję, jak będę jeździł po sklepach to zwrócę uwagę na wymienione przez was modele :). Najlepszy stosunek osprzętu do ceny występuje chyba w Rose’ach. W moim budżecie jest thrill hill 3, który jest na pełnym xt, SIDzie i w karbonie. Musiałbym tylko jeszcze ogarnąć czy nie będę leżał na nim za bardzo. Chciałbym się jeszcze zapytać czy ktoś z was miał do czynienia z rowerami Rose? Jakiej jakości są ramy? Jak z gwarancją? 
 

Edit: @Rumcajs. Dlaczego bardziej pionowa pozycja rury podsiodłowej ma być mniej wygodna na płaskim? Czy to nie jest tak że im bardziej pionowo, tym bardziej nasza sylwetka jest wyprostowana? 

Edytowane przez delfin150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nope, powszechnie wiadome jest, że najbardziej ergonomiczny kąt podsiodłowy to okolice 73,5 stopnia. Trailówki mają okolice 77,5 aby podczas podjeżdżania, gdy rower jest nachylony mieć kąt zbliżony do właśnie 73 stopni. Oczywiście mowa o nowoczesnych trailówkach projektowanych pod kątem: podjazd - zjazd, fun. Nie pod kręcenie się po płaskim terenie, tych zostaje coraz mniej na rynku, najczęściej są to przestarzałe konstrukcje które nie otrzymały jeszcze nowej generacji ram (choć akurat w tym wypadku jest to na plus). Rowery downcountry są bardziej nastawione na płaski teren, nie mają aż takich kątów ale zazwyczaj mają niski stack - to się da jeszcze naprawić mostkiem dodatnim i kierownicą ze wzniosem. 

Odnośnie jeszcze tego kąta, tak potocznie mówiąc, im bardziej stromy tym (jadąc po płaskim) masz korbę bardziej do tyłu pod tyłkiem co nie jest ergonomiczne na dłuższą trasę. Z jakiegoś powodu w szosach rządzi kąt 73 stopnie a nie 78 ;)

Edytowane przez Rumcajs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...