Skocz do zawartości

[5000-7000] Pomoc w wyborze między modelami Crossowymi.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, przeczytałem wszystkie tematy z tego i poprzedniego roku, ale dalej nie potrafię dokonać w wyboru jaki swój pierwszy rower kupić. Wiem tylko tyle, że rower Crossowy będzie najlepszym wyborem do moich obecnych preferencji, jednak wybór dalej nie jest dla mnie zbyt łatwy. Wytypowałem chyba cztery rowery:

1. Giant Roam 0

2. Giant Roam 1

3. Polygon Heist X7

4. Canyon Pathlite 7

 

Nie wiem też czy 2x 10 1x11 czy 1x12... Mieszkam na Dolnym Śląśku w okolicach jest sporo przewyższeń no i lubię pojeździć po utwardzanych polnych drogach.

Nie wiem też w czym jest gorszy suport na kwadrat w Roamie 0 od Hollowtecha w Roamie 1. 

Ogólnie chcę wydać pieniądze na rower, który w tej półce cenowej będzie jak najbardziej zbliżony do ideału i posłuży mi kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałbym jeszcze Merida Crossway 700 i Radon scart light 9.0 ( jako jedyny na 3x10)

suport na kwadrat odczujesz jak masz sporą wagę i dużo pary w nogach. Wtedy jakieś awarie mogą wystąpić natomiast w normalnych warunkach niekoniecznie przez wiele km

Pytanie czy chcesz jeździć szybko czy wolno, czy potrzebujesz bardziej miękkich ( górskich podjazdów)  czy twardych przełożeń ( zjazdów z wysokimi predkościami). 

Najbardziej uniwersalny jest napęd 2x10. Natomiast 1x12 jest spoko jeśli zależy Ci na miękkich przełożeniach i średniej prędkości rzędu 25-30kmh. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suport zintegrowany jest lżejszy i sztywniejszy niż taki na kwadrat. Moim zdaniem Giant zabił tą specyfikacją Roama 0, dopłaca się w zasadzie za karbonową sztycę i trochę lepsze hamulce.

Wybór pomiędzy pozostałymi modelami to kwestia napędu ( 2x10 w Roamie, bardzo uniwersalny zakres) oraz pozycji, Heist powinien mieć najbardziej sportową. Osprzętowo Canyon wygrywa, ale będzie miał najdroższy w eksploatacji napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Szczefan napisał:

Dodałbym jeszcze Merida Crossway 700 i Radon scart light 9.0 ( jako jedyny na 3x10)

suport na kwadrat odczujesz jak masz sporą wagę i dużo pary w nogach. Wtedy jakieś awarie mogą wystąpić natomiast w normalnych warunkach niekoniecznie przez wiele km

Pytanie czy chcesz jeździć szybko czy wolno, czy potrzebujesz bardziej miękkich ( górskich podjazdów)  czy twardych przełożeń ( zjazdów z wysokimi predkościami). 

Najbardziej uniwersalny jest napęd 2x10. Natomiast 1x12 jest spoko jeśli zależy Ci na miękkich przełożeniach i średniej prędkości rzędu 25-30kmh. 
 

Teraz to mi dodałeś kolejny rower do większego pola niezdecydowania 😅

Jeśli to Wy byście stali przed wyborem, który z nich byście zdecydowanie wybrali? 

Obecnie to ja będę jezdzić rekreacyjnie oraz turystycznie, chcę zrzucić trochę brzucha, ale z biegiem czasu kto wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Xcmer napisał:

Teraz to mi dodałeś kolejny rower do większego pola niezdecydowania 😅

Jeśli to Wy byście stali przed wyborem, który z nich byście zdecydowanie wybrali? 

Obecnie to ja będę jezdzić rekreacyjnie oraz turystycznie, chcę zrzucić trochę brzucha, ale z biegiem czasu kto wie

Rower nie jest jakiś idealny na mięśnie brzucha, szczególnie w wariancie crossowym 😉

Co do tego jaki rower. Trzymałbym się jednak 2x10, najlepiej powietrzny amor, waga poniżej 13,5kg ( tyle waży roam 1 z recenzji), zewnętrzne łożyska. 

To co masz w okolicy zobaczyć, przymierzyć ramę, chwilę po sklepie pojeździć i podjąć decyzję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Mihau_ napisał:

Dla mnie uosobieniem definicji roweru crossowego jest roam 1, niczego mu nie brakuje, po prostu bardzo dobry cross gdzie nic nie trzeba zmieniać 

 

35 minut temu, Szczefan napisał:

Rower nie jest jakiś idealny na mięśnie brzucha, szczególnie w wariancie crossowym 😉

Co do tego jaki rower. Trzymałbym się jednak 2x10, najlepiej powietrzny amor, waga poniżej 13,5kg ( tyle waży roam 1 z recenzji), zewnętrzne łożyska. 

To co masz w okolicy zobaczyć, przymierzyć ramę, chwilę po sklepie pojeździć i podjąć decyzję. 

No i padło na Roam 1, nie ma co wymyślać. Tetaz tylko pytanie czy brać 2024 czy w mojej okolicy z 2019 z dodatkowym osprzętem za 2500zł będzie lepszym wyborem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Mihau_ napisał:

Dla mnie uosobieniem definicji roweru crossowego jest roam 1, niczego mu nie brakuje, po prostu bardzo dobry cross gdzie nic nie trzeba zmieniać 

Hej, powiedz mi proszę czy da radę wymienić ten suport kwadratowy w roamie 0 na Hollowtech? Cenowo teraz oba modele 0 jak i 1 są po 4700 i znowu mam zamieszanie w głowie. 

Pan ze sklepu rowerowego poleca mi model 0 a ja nie jestem na 100% przekonany który wziąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Xcmer napisał:

czy da radę wymienić ten suport kwadratowy w roamie 0 na Hollowtech?

Bez problemu, jak wyżej kolega pisze. Kupujesz wkład suportu za kilak dyszek a do tego korba, żeby nie było grupowa 

Mechanizm korbowy SHIMANO Cues FC-U6000 - CentrumRowerowe.pl (wprawdzie 2 ząbki mniej 40 zamiast 42 T)

- nie wiem czego nie dali tego w fabrycznej specyfikacji i parę minut pracy. 

Tylko że tym suportem bym się najmniej przejmował, pojeździsz na kwadracie i zobaczysz że to nie takie straszne. Może wytrzyma, a jak nie to wymienić zawsze zdążysz. 

Dla mnie akurat Roam1 jest teraz idealnym crossem dzięki napędowi 1x (gdybym potrzebował rower tego typu), ale ja od zawsze jeżdżę na takich napędach i innych nie chcę ;). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, NerfMe napisał:

Można zmienić suport, wiąże się to ze zmianą także korby. Jak są w tej samej cenie to może warto rozważyć 0 plus ewentualna zmiana korby, jeżeli preferujesz napęd 1x. Aczkolwiek myślę że w górzystym terenie 2x10 będzie bardziej uniwersalne.

@Artur85 to jak Panowie radzicie, który model będzie przyszłościowo lepszy z tych dwóch jeśli oba są teraz za 4700 bo naprawdę nie wiem co wybrać. Roam 0 czy Roam 1. 

Bardzo duża jest różnica między 1x11 a 2x10 w tych rowerach? 

Nie jeździłem na żadnym napędzie, nie wiem jak cenowo wyjdzie konserwacja roczna w obu rowerach... No mam niesamowity mętlik w głowie teraz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak będziesz jeździł, nawet na forum masz zwolenników napędu 2x a nawet 3x oraz tych, dla 1x jest odpowiedni. 

Ja ostatnio w swoim starym MTB wywaliłem przednią przerzutkę, wstawiłem korbę 36z ze starą kasetą 11-36, w przyszłości pewnie zmienię na taką z większym zakresem. W skrajnych przypadkach - strome podjazdy, oraz zjazdy gdzie można by dokręcić - brakuje przełożeń. Natomiast w najczęściej używanym przeze mnie zakresie jest ok.

W trailówce w góry mam 1x12 i absolutnie bym go nie zmienił na nic innego.

Roam 0 jest o tyle ciekawy, że jest prawie kilogram lżejszy od 1, po zmianie korby na taką ze zintegrowaną osią różnica powinna się powiększyć. Jak pisałem wyżej: przy tej samej cenie i jak Ci napęd pasuje warto rozważyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Xcmer napisał:

@Artur85 to jak Panowie radzicie, który model będzie przyszłościowo lepszy z tych dwóch jeśli oba są teraz za 4700 bo naprawdę nie wiem co wybrać. Roam 0 czy Roam 1. 

Bardzo duża jest różnica między 1x11 a 2x10 w tych rowerach? 

Nie jeździłem na żadnym napędzie, nie wiem jak cenowo wyjdzie konserwacja roczna w obu rowerach... No mam niesamowity mętlik w głowie teraz 

Przyszłościowy? Łatwa modernizacja czy szybka późniejsza odsprzedaż? Generalnie te dwa punkty są spełnione przez te dwa modele. 

Co do napędu to uważam, że ten jednorzędowy jest raczej dla rowerów górskich do jazdy głównie pod strome wzniesienia a mniej pod zjazdy czy nawet całkowicie płaskie powierzchnie.

Pod górę mamy wiele przełożeń, po płaskim już średnio, z góry zjazd robi się młynkiem chomikowym w nogach albo poddajemy się grawitacji. 

Pytanie czemu Roama 0 sprzedają w cenie 1 skoro jest taki dobry? Zobacz na ceny katalogowe. Chyba sprzedaż coś nie idzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczciwie trzeba napisać, że napęd 2x z reguły będzie miał przewagę, tak jest też w tym przypadku, zakres przełożeń jest szerszy po obu stronach. Dostępne jest twardsze przełożenie, czyli np. mocniej dokręcisz jadąc z górki, oraz po drugiej stronie będzie lżej pod strome górki. Jednak różnice nie są jakieś kosmiczne i poza pojedynczymi przypadkami raczej nie będzie robiło to różnicy, chyba że masz naprawdę strome podjazdy tam gdzie jeździsz. Przy napędzie 2x masz też więcej kombinacji przełożeń  i różnicę pomiędzy nimi są mniejsze więc więc nie będzie takich przeskoków, jednak jak wcześniej przy normalnej amatorskiej jeździe po prostu dopasujesz sobie kadencję do aktualnego biegu. 

To niezaprzeczalne zalety tego napędu i nie ma co ukrywać że jest to przewaga 2x nad 1x, jednak poza tym 2x jest bardziej upierdliwy, musisz wachlować jedną i drugą przerzutką, dochodzi kolejny element do regulacji, czyszczenie jest trochę bardziej kłopotliwe, więcej przewodów,  druga manetka itd. Po prostu kolejne elementy które mogą się zużyć albo uszkodzić.

Napęd 1x jest bardziej ułomny jednak wygodniejszy i prostszy w obsłudze a przy świadomym dobraniu korby i kasety nie będzie ograniczał użytkownika. No i wg mnie ładniej wygląda, ale to najmniej istotna różnica ;). Ten konkretny w Roam 0 to korba 42 i kaseta 11-45, korba 40T była by chyba lepsza kosztem odrobinę mniejszej prędkości było by lżejsze przełożenie (choć to już zależy od preferencji i warunków jazdy). 

Edytowane przez Artur85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gravele z 1xx wybierają bardziej świadomi rowerzyści, bo taki napęd chcą. Do dynamicznej jazdy w trybie raz teren, raz asfalt napęd 1xx  lepiej sie sprawuje, tam gdzie jest wiecej asfaltu wybierany jest napęd z 2rz korbą. 

Co do gianta. Na jednym napędzie i drugim da się jeździć. 2rz ma większy zakres.

Jak ktoś woli obsługiwać napęd tylko jedna manetką niech wybierze 1xx, za wygodę zapłaci wyższymi kosztami napędu. kaseta do 1xx to około 300zł, do 2rz 200zł. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wolek napisał:

Taka dygresja, zobaczcie jakiej wielkości przednie blaty mają Gravele z napędem 1x. Sprzedają się i jest jakoś mało narzekania. 

Napęd 1x jest dla dwóch grup ludzi

1. Dla koni, którym dziury w kasecie nie przeszkadzają bo sobie mogą przepchnąć korzystając z poasiadanej mocy 

2. Dla totalnych laików, którym wszystko jedno czy będą jechać 19kmh czy 21kmh

 

Dla całej reszty, która ma jakieś tam minimalnie sportowe ambicje, chce jechać jak najszybciej i jak najbardziej płynnie (szczególnie po asfalcie) a watów brakuje najsensowniejszym rozwiązaniem jest napęd 2x, gdzie kaseta jest po prostu ciaśniejsza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Szczefan napisał:

 

@Szczefan @Artur85 @Mihau_ @clavdivs

 

Byłem w salonie Gianta dzisiaj, po rozmowie z tamtejszym doradcą, skłaniał się bardziej do zaoferowania właśnie Roama 0 z napędem 1x11. Tłumaczył mi, że te przełożenia są praktycznie zbliżone do tych 2x10 a idzie za tym wygoda jazdy, prostota czyszczenia czy konserwacji, a wymiana nie jest jakoś drastycznie droższa od napędu 2x10. 

Polecał też ten rower bo nie jest droższy a ma po pierwsze lepsze hamulce, karbonową sztycę, co tez lekko amortyzuje no i przyszłościowo korbę można wymienić. Mówił też z doświadczenia, że sam by już nie wrócił na 2xx bo wygoda użytkowania napędu 1xx jest zbyt duża.

No można powiedzieć mnie przekonał, chociaż nie wiem do końca ile w tym naciągania a ile prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tłumaczył mi, że te przełożenia są praktycznie zbliżone do tych 2x10

Zbliżony jest co najwyżej zakres przełożeń, ratio najwyższych i najniższych a cały "myk" polega na tym, że na tej samej rozpiętości przełożeń w roam 0 masz ich 11 a w roam 1 20.

Masz dwa samochody, obydwa z prędkością maksymalną 200kmh. Jeden ma skrzynię 5 biegową a drugi 8 biegową, w którym bardziej optymalnie dobierzesz przełożenie do danej prędkości? 

Cytat

Polecał też ten rower bo nie jest droższy a ma po pierwsze lepsze hamulce, 

Hamulce w 1 kosztują 200 a w 0 300

Cytat

karbonową sztycę, co tez lekko amortyzuje 

200

Cytat

no i przyszłościowo korbę można wymienić.

-300 

Więc na jedno wychodzi finansowo 

 

Cytat

Mówił też z doświadczenia, że sam by już nie wrócił na 2xx bo wygoda użytkowania napędu 1xx jest zbyt duża.

Chłop ma swoje doświadczenia, ja mam swoje, Mietek ma swoje a Józek swoje, nie muszą być ze sobą zbieżne 

 

 

Wybór pomiędzy tymi rowerami ogranicza się do układu napędu więc wymyśl czy chcesz 1x czy 2x i nie słuchaj głupot o hamulcach i sztycy, nie to jest istotne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś o jazdę próbną na tych rowerach, kilka kółek wokół sklepu Ci pozwolą zrobić. Powachluj sobie przerzutkami i będziesz miał jakiś realny ogląd na ewentualne różnice.

Co do prostoty czyszczenia napędu 1x to w 100 procentach się zgadzam. Co do wygody jazdy to się nie zgodzę bo jak kolega wyżej napisał możesz precyzyjniej dobrać odpowiedni bieg w napędzie 2x

Edytowane przez NerfMe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...