Skocz do zawartości

[Opony] Semislick do gravela, głównie asfalt


Rekomendowane odpowiedzi

Rozglądam się za semislickami do Rometa Aspre 2 2023. Fabrycznie mam założone WTB Riddley 700x37c. Jeżdżę głównie po asfalcie i betonie, ale nie chcę odbierać sobie możliwości okazjonalnego zjazdu na utwardzoną ścieżkę w lesie czy w parku.

Wpadły mi w oko oponki Vittoria Terreno Zero g2.0 w rozmiarach 32c i 37c. Czy to dobry wybór? A może pójść w typowo szosowe slicki 32c?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważałem Gravelking SS+, ale podobno słabo odprowadzają wodę i zdarza im się zgubić przyczepność na mokrym. Staram się jeździć głównie w warunkach suchych, ale jednak czasem deszcz może złapać po drodze i zwracam na to uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Alien_N7 napisał:

Miałem Contact Speedy w crossie i całkowicie się z Tobą zgadzam, są bardzo dobre. Zastanawiam się jednak, czy semislick z gładkim środkiem nie da mi większych korzyści na asfalcie.

Pojeździsz trochę po asfalcie i po środku sam zrobi się slick ;) Moje już takowy mają aczkolwiek nadal działają w terenie, jedynie na mokrym ubitym podjeździe koło może buksować, ale takie rzeczy wyjeżdża się z siodła.

Godzinę temu, Alien_N7 napisał:

Rozważałem Gravelking SS+, ale podobno słabo odprowadzają wodę i zdarza im się zgubić przyczepność na mokrym. Staram się jeździć głównie w warunkach suchych, ale jednak czasem deszcz może złapać po drodze i zwracam na to uwagę.

SS jest chyba najlepszą z możliwych opcji GK. SK ślizga się na sam widok mokrego, EXT zachowywała się lepiej, natomiast na SS przejechałem gravelową DDP na szosie, gdzie właśnie tą oponę 700x32 miałem z przodu . Było mokro i nie było przykrych niespodzianek.

 

Ale...Gravelkinki bez powodu lubią łapać kapcie. Contact speed jest odporna na walenie po gruboziarnistym szutrze. Zdecydowanie dużo lepszy wybór ;) jak GK

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Alien_N7 napisał:

Rozważałem Gravelking SS+

Mam dwie sugestie. Pierwsza związana z tymi oponami. W testach wypadają słabo pod kątem oporów toczenia i takie są w realu. Dlatego warto ślepo zaufać testom na stronie BTRR i nie eksperymentować na sobie.

Druga. Zainteresuj się tymi oponami i w tym rozmiarze: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, chrismel napisał:

Mam dwie sugestie. Pierwsza związana z tymi oponami [GK SS+]. W testach wypadają słabo pod kątem oporów toczenia i takie są w realu. Dlatego warto ślepo zaufać testom na stronie BTRR i nie eksperymentować na sobie.

Masz rację, nie wygląda to najlepiej. Za to wersja bez plusa spisuje się całkiem dobrze kosztem mniejszej wytrzymałości. Może to będzie lepszy wybór?

 

2 godziny temu, chrismel napisał:

Czytałem trochę o zwykłych GP5000, podobno są bardzo podatne na uszkodzenia, szybko się zużywają i nie nadają się na jazdę poza szosą (co jest całkowicie zrozumiałe). Cena za sztukę też trochę zabójcza jak na moje amatorskie jeżdżenie. Testowałeś te All Season? Przeżyją przejazd po utwardzonej ścieżce?

 

Edit: trafiłem na filmik, gdzie facet jechał na GP5000 All Season 32 mm w warunkach zbliżonych do moich i zatkało mnie z wrażenia. Może rzeczywiście warto się połakomić na nie.

Edytowane przez Alien_N7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak All Season, ale zwykłe Conti 5000 po przejechaniu trochę po delikatnym szutrze miały sporo nacięć. Szybkie -mimo "wyrostków" na bieżniku i odporne są Conti Terra Speed, niestety na asfalcie dosyć  prędko się zużywają. 

Na opisane warunki Tufo Speedero czy nawet Thundero HD 36 mm nie byłyby chyba złym wyborem...

Edytowane przez Chociemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Alien_N7 napisał:

Czytałem trochę o zwykłych GP5000, podobno są bardzo podatne na uszkodzenia

Jeżdżę aktualnie na nich w rozmiarze 32C i faktycznie łapią nacięcia na szutrze. Z drugiej strony pomimo nich nic się z nimi nie dzieje. Jednak z perspektywy czasu oceniam że do mojego stylu jazdy czyli głównie szosa plus łączniki szutrowe optymalne będą te które zaproponowałem. Sam ich jeszcze nie przetestowałem dlatego napisałem żebyś się zainteresował a nie że polecam. U mnie już komplet leży i czeka aż GP5000 się skończą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...