Skocz do zawartości

[amortyzator] Jakość pracy w zależności od tłumika i sprężyny w amortyzatorze przód i tył


Rekomendowane odpowiedzi

W widelcach sprawa jest dość prosta jeździłem na Rock Shox Revelation z tłumikiem Motion Control, praca widelca podczas szybkiej jazdy na "rąbance" była daleka od ideału. Potem jeździłem na Suntourach Durolux i Auron RC2, była wyraźna poprawa, ale jak raz przejechałem się na jakimś chyba Lyriku (tutaj nie pamiętam czy było to powietrze czy sprezyna), to ten widelec miażdżył praca wszystkie poprzednie.

Pytanie czy ktoś miał też porównanie czy np taki Rock Shox Pike albo podobny na najlepszym aktualnie tłumiku charger będzie wyraźnie lepiej spisywał się od takich suntourow na tłumikach rc2? (Już nie chodzi mi o tą mityczną czułość która jak wiadomo na sprężynie stalowej jest dużo wyższa, tylko o jakość pracy podczas szybkiej jazdy po takiej przysłowiowej rąbance czyli dużoo kamieni).

Raczej wolałbym zostać przy powietrzu, chyba że jednak to sprężyna stalowa robi całą robotę?

 

I następna kwestia tylnego amortyzatora, też wiem że sprężyna stalowa miażdży tutaj jakością pracy sprężyny powietrzne (jechałem raz na sprężynowy i nie ma tu dyskusji), ale jeśli zdecyduje się na powietrze to co warto wybrać? Czy tańsze dampery np suntoura będą spisywać się dużo gorzej od jakiegoś foxa czy rock shoxa? 

Co dają dampery z tym dodatkowym zbiornikiem, z reguły chyba mają dodatkowa regulacje liniowości pracy i odporności na dobicie? Czy jeśli nie zależy nam na dodatkowej możliwości regulacji to można sobie takie bardziej rozbudowane dampery darować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg paru tematów tu nowy charger 3 upośledza czułość widelca.

Co do sprzężyny vs powietrze  z tyłu - jeśli odczułeś różnicę spręzyny na korzyść to nic się tu nie da polemizować. 

Dodatkowy zbiornik jest obecnie stosowany dużo cześciej, jego główne zadanie to poprawiać pracę dampera gdy tenże się zagrzeje - a w konsekwencji/ wyniku tego grzeje się olej. W układzie dampera tego typu jest tego oleju więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam, że Suntoury z tłumikiem RC2 są bardzo podatne na tunning, przy czym dosyć wrażliwe na brak regularnych serwisów. Mam Aurona TA-RC2 z 2017r i zadbany służy mi już bez awarii siódmy rok. Jak ktoś wie czego potrzebuje, to może sobie tak bebechy widelca dostosować do swoich potrzeb, że żaden Charger temu nie dorówna. Jak dla mnie i tego co tam po swojemu jeżdżę, to nawet BOS Deville wypadł słabiej od mojego podłubanego Aurona. Co prawda zajęło mi jakieś dwa lata, aby dowiedzieć się czego tak naprawdę potrzebuję i odpowiednio sobie to przerobić/ustawić, ale nie żałuję. Przydatne doświadczenie. 

No i jako amator, wolę chyba takiego Suntoura niż Foxa za worek pieniędzy. Efektu "wow" brak, a ewentualne rysy i zadrapania mniej w oczy bolą. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam aurona w tej chwili w którym parę modów zrobiłem, ale też nie ma się co tak zachwycać moim zdaniem jakością pracy.

Mnie właściwie zastanawia taka przepaść na korzyść sprężyny stalowej (Bo testowałem), wiem że chodzi o to że przy stali nie ma tych dodatkowych oporów które generuje duża liczba uszczelnień w komorze powietrznej, ale mój auron też reaguje bardzo fajnie na te najmniejsze nierówności (nie trzeba praktycznie żadnego oporu żeby zaczął pracować), ale i tak jego praca na "rąbance" jest dość tępa, natomiast stal radzi sobie w takich warunkach bez porównania lepiej. 

Dlatego też zastanawiałem się czy to nie jest bardziej kwestia jakości zastosowanego tłumienia olejowego, bo niby dlaczego rodzaj zastosowanej sprężyny miałby robić aż taką różnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Brombosz napisał:

Ja dodam, że Suntoury z tłumikiem RC2 są bardzo podatne na tunning, przy czym dosyć wrażliwe na brak regularnych serwisów. Mam Aurona TA-RC2 z 2017r i zadbany służy mi już bez awarii siódmy rok. Jak ktoś wie czego potrzebuje, to może sobie tak bebechy widelca dostosować do swoich potrzeb, że żaden Charger temu nie dorówna. Jak dla mnie i tego co tam po swojemu jeżdżę, to nawet BOS Deville wypadł słabiej od mojego podłubanego Aurona. Co prawda zajęło mi jakieś dwa lata, aby dowiedzieć się czego tak naprawdę potrzebuję i odpowiednio sobie to przerobić/ustawić, ale nie żałuję. Przydatne doświadczenie. 

No i jako amator, wolę chyba takiego Suntoura niż Foxa za worek pieniędzy. Efektu "wow" brak, a ewentualne rysy i zadrapania mniej w oczy bolą. :) 

Możesz  zrobić temat o tym,  skoro te zabiegi wplynely na jakość pracy   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tobo To jak poprawić fabrykę Suntoura najlepiej by wytłumaczył nam wszystkim kolega @ACTIVIA. Ja mogę co najwyżej wymienić w osobnym temacie, co takiego i po co, wydłubałem przy swoim Auronie z przed 7 lat. ;) Ale spoko... Kiedyś, przy okazji się napisze.

Tylko taki "setup" jak mój, nie jest dla każdego. Ubrany w teren ważę jakieś 100-103kg bez roweru, więc to co chciałem poprawić, jest raczej odwrotnością tego, co by poprawił przykładowy szczypior 55-65kg. W tamtą stronę jest chyba trudniej o konkretny efekt i odpowiedni zakres wszystkich regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Porownalem pracę widelca suntour auron rc2 z lyrikiem z tłumikiem charger z 2019. Oba widelce regularnie serwisowane. Podczas zjazdu z Mogielicy do Jurokowa. Auron pracuje co najmniej tak samo dobrze jak ten Rock Shox (podczas szybkiego zjazdu po kamolcach), w Auronie z modów z tego co pamiętam wymieniałem olej w tłumiku na motorex 2.5w i zalewalem dolne lagi motorexem 15w po 15ml. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...