mmoorroo Napisano 3 Listopada 2024 Napisano 3 Listopada 2024 (edytowane) W dniu 5.10.2024 o 15:45, niebieskiczerwony napisał: No i jak ten mostek? Jaki ma skok? Używam XLC od długiego czasu. Spoko produkt - lekki, bezproblemowy, bezserwisowy, ale wolałbym coś o nieco większym skoku. Nie skrzypi w czasie jazdy? Serwisujesz go jakoś? Działa na chwycie na klamkomanetkach? Czy tylko na dolnym chwycie? Edytowane 3 Listopada 2024 przez mmoorroo Cytuj
niebieskiczerwony Napisano 3 Listopada 2024 Napisano 3 Listopada 2024 (edytowane) @mmoorroo Nie skrzypi, nie serwisuję, przejechałem jakieś 20 kkm. Używam na klamkomanetkach. Edytowane 3 Listopada 2024 przez niebieskiczerwony 1 Cytuj
mocart Napisano 3 Listopada 2024 Napisano 3 Listopada 2024 W dniu 2.11.2024 o 09:07, Rub1n napisał: Również przetestowałem ten mostek w gravelu i robi robotę Za tę cenę moim zdaniem jak najbardziej warto. Około 1,5 - 2cm skoku w osi pionowej. W zależności jaką twardą sprężynę zastosujesz to siła ugięcia jest inna. W zestawie 4 sprężyny o różnych twardościach. Można łatwo i szybko wymieniać. Plus do redshhifta jest taki że kierownica nie przekręca się "nurkując" tylko pracuje w osi pionowej. Mi odpowiada na chwilę obecną ta czerwona. Zastanawiam się czy można gdzieś dokupić te sprężyny w razie czego ale jakoś nie udało mi się nigdzie na ali znaleźć zamienników. Wiec chyba jak któraś padnie będzie trzeba kupować cały mostek ponownie za 200PLN. To trochę lipa że chinczyk nie sprzedaje zamienników. Jak ktoś coś znajdzie to niech się nadpisze. Po sezonie mogę dodać, że porobiłem troszkę odcinków dłuższych i czuję się jak z moim starym amortyzatorem. Miałem sprężynówkę wiec nie było to dobrej jakości wiec z mojej perspektywy nie wiem może co to jakość jakiegoś rockshocka ale u mnie nawet po stówce w terenie nic nie odczuwam. Wiec dla mnie rozwiązanie jest idealne. Cytuj
mocart Napisano 19 Czerwca Napisano 19 Czerwca no to wrzucę mały update po roku. Wszystko działa git ale zamówiłem sprężyny zamienne żeby mieć w dalszej podróży zamiennik i co ..... sprężyny mam tylko śruba blokująca sprężyny po roku się tak zapiekła że ni jak jej odkręcić. lipa , to jest kiepskie w tej konstrukcji. jakby co sprężyny zamienne na ali są wymiar do szukania 18x9x40 ale nie wiem jakby co jak to teraz wymienić Cytuj
Brombosz Napisano 21 Czerwca Autor Napisano 21 Czerwca @mocart Spróbuj złapać mostek z czyjąś/jakąś pomocą i go dociśnij, przytrzymując w dole aż do zluzowania śruby. Pierwszym podejrzeniem jak dla mnie byłaby sprężyna, która może mieć jakąś ostrą krawędź i po długim czasie użytkowania, albo zapierać o zadrapany inny element. Z jakiegoś powodu w instrukcji jest o wkładaniu i wyciąganiu sprężyn z jednoczesnym unoszeniem i opuszczaniem całości skoku. Strzelam, że jak to jest na gotowo skręcone, to i sprężynka pracuje różnie ponaciągana i nierówno dociśnięta. Gdyby nie wystarczyło, to śrubę poluzuj (jakościowo dobrym) zwykłym kluczem imbusowym. Tylko nie rób tego dociągając stopniowo klucz, tylko osadź go dobrze w gnieździe i mocno dociśnij, luzując to jednym, dynamicznym, mocnym ruchem. Zakładam, że na gwincie był fabrycznie jakiś środek zabezpieczający, bo to w końcu element który pracuje, więc warto spróbować tej metody gdzieś pomiędzy zwykłymi próbami kluczem, a obrobieniem gniazda w główce. Często się udaje, bo chodzi najczęściej o zerwanie zaschniętego preparatu zabezpieczającego gwint śruby, tuż przed tym jak podda się ona gdzie indziej. Przy zwyczajnym zapieczeniu się śruby też można próbować. Szczególnie przydatna technika na drobne gwinty szerokich nakrętek, sworzni, korków, kapsli itp... Stosuję często na trudnych do złapania, tłustych elementach, gdzie powolne dozowanie mojej siły na klucz jest mocno utrudnione i często nieefektywne. Wtedy taka jedna, albo dwie próby szarpnięcia dobrą wajchą, często ratują sytuację. Dyskomfort jest tylko taki, że to wymaga trochę wiary i zawsze podbite jest frustracją, że jak się nie uda, to będzie tylko trudniej. PS. No i rzuć linkiem do tych osobno dostępnych sprężyn. Pora to kupić jako komplet, bo ten mostek teraz tylko 130zł kosztuje. Cytuj
przemorski Napisano 21 Czerwca Napisano 21 Czerwca (edytowane) Podbijam temat. Rzuć linka do zapasowych sprężyn. Napisz też ile ważysz bo jest to przydatne w kontekście wyboru czerwonej sprężyny. Edytowane 21 Czerwca przez przemorski Cytuj
przemorski Napisano 22 Czerwca Napisano 22 Czerwca Właśnie wczoraj przyszedł do mnie z Chin mostek amortyzowany Meroca (waga pomierzona samego mostka ze sprężyną 465gram). Mam za sobą około 36km jazdy na dwóch sprężynach (najpierw 12km na niebieskiej, 12km na czerwonej i znowu 12km na niebieskiej) dlatego myślę, że to dobry moment na podzielenie się pierwszymi wrażeniami. Mam 70kg, jechałem na oponach 1.5 (40mm) Schwalbe Marathon Efficiency z dętkami Conti Extra Light i ciśnieniem 3.2 bara zarówno z przodu jak i z tyłu. Posiadam też amortyzowaną sztycę Cane Creek Eesilk o skoku 2cm i elsatomerze Medium. Na przejażdżkę wybrałem się bez "pampersa". Pierwsze wrażenia co do niebieskiej sprężyny to bardzo dobrze ona tłumi niewielkie nierówności takie jak kostka, żwir, nierówny asfalt. Naprawdę czuć różnicę względem sztywnego mostka. Nie mam poczucia jakbym miał mniejszy kontakt z rowerem lub gorszą sterowność, nic z tych rzeczy. Niestety minusem jest to, że trochę często dobija. Samo dobijanie nie jest głośne i mi osobiście nie przeszkadza ale wspominam o tym bo dla kogoś może to być istotne. Czerwona sprężyna moim zdaniem przy wadze 70kg zupełnie nie sprawdza się jazdy po kostce czy też niezbyt równej nawierzchni szutrowej lub leśnej. Jest ona zbyt twarda i reaguje dopiero przy większych nierównościach jak np. zjazd z obniżonego krawężnika lub przejechanie przez grubszy korzeń. W takich momentach fajnie zdejmuje "krawędzie" wstrząsów ale minusem jest to, że na długich trasach ręce będą wyraźnie mocniej zmęczone niż przy niebieskiej sprężynie. Przybliżona grubość poszczególnych sprężyn zmierzona suwmiarką to: żółta - 1,8mm; niebieska - 2,2; czerwona - 2,5mm; zielona - 2,8. Myślę, że dłuższą recenzję napiszę za parę miesięcy jak już przejadę z nim więcej kilometrów. Tymczasem obecnie jedynie przeszkadza mi jego waga, prawie 300gram więcej niż tradycyjny mostek ale i tak dużo mniej niż najlżejszy amortyzator. Szkoda też, że nie ma opcji krótszej niż 90mm. 1 Cytuj
mocart Napisano 26 Czerwca Napisano 26 Czerwca (edytowane) @Brombosz ja zamówiłem tu i czekam teraz na inposta zamówiłem wersję : https://pl.aliexpress.com/item/1005008854309780.html Edytowane 26 Czerwca przez mocart 1 Cytuj
mocart Napisano 1 Lipca Napisano 1 Lipca @przemorski @Brombosz przyszły, są ciut dłuższe niż oryginałki ale pasują. Ciężko mi ustalić twardość jest podobna, ale wydaje mi się że są minimalnie grubsze na zwojach. Może ta niebieska będzie ciut mocniejsza od ogrinału i bedzie wtedy git. tak czy siak, jako wymienniki, działają 1 Cytuj
Brombosz Napisano Czwartek o 16:03 Autor Napisano Czwartek o 16:03 Dzięki za info. Mam wrażenie, że taki mostek, który będzie miał jeszcze regulowane tłumienie kompresji i odbicia, to tylko kwestia czasu. Wtedy twardość sprężyn będzie bardziej uniwersalna. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.