Skocz do zawartości

[Do max 14 tys.] Uniwersalny elektryczny hardtail


Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, chudzinki napisał:

Zwykle największy problem jest w dolnym trójkącie od strony podsiodłówki. Wątpię żebyś zmieścił więcej niż jest napisane. A błotniki żeby spełniały swoją funkcję to na 99% musiałbyś wymienić.

@XC100S, za 300 zł powietrznego to chyba się nie kupi?

Skoro rower nie jest jednak za duży, to może faktycznie warto najpierw pokusić się o te modyfikacje Treka. Miejsca na szersza oponę i błotnik trochę tam jeszcze jest.
Co do amortyzatora to może dopiero po wymianie opon, i zmierzeniu widelca żeby właśnie nie zmienić jakoś znacznie geometrii. No ciekawy wątek się z tego robi... 😁

55.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, JWO napisał:

Blotnik, i odbicie ramy w nim.

Tak, dokładnie! 😃

4 godziny temu, marcesco napisał:

Zacznij od zdjęcia lub wideo z pozycją w trakcie jazdy, bo jak dla mnie to siodełko jest mocno za nisko. Dobre zwijane opony na mleku zmienią tu naprawdę dużo.

Sprawdzę jeszcze te ustawienia siodełka - cofnę lekko do tyłu i podniosę do góry. Jakiś konkretny model opon polecasz? Może takie 42mm z trochę bardziej agresywnym bieżnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, DjDario napisał:
22 godziny temu, JWO napisał:

Blotnik, i odbicie ramy w nim.

Tak, dokładnie! 😃

A myślałem, że to jakiś uchwyt z prawej strony do którego przykręcony jest błotnik...

W takim razie miejsca jest sporo.

Jak zdecydujesz się na amortyzator to dobrze wszystko pomierz żebyś nie zrobił z tego jakiegoś potworka 😀.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za pomoc 👍 Plan na początek jest taki - zmiana opony na 1,75" i jeśli będzie trzeba (a raczej tak) to również błotników. Chyba fajnie spasują takie aluminiowe SKS https://allegro.pl/oferta/bltoniki-sks-bluemels-trekking-edge-al-28-szer-56-10618457961  Pojeżdżę trochę i zobaczę jaki jest efekt. Jak będzie coś lepiej, to dalsze modyfikacje raczej odpuszczę i prędzej zmienię rower, a jak będzie choć trochę lepiej to Trek zostanie ze mną na dłużej 😁
Przy mojej wadze 70 kg, jakie najniższe ciśnienie będzie można zastosować przy tych oponach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, DjDario napisał:

Plan na początek jest taki - zmiana opony na 1,75"

Rozdrabnianie... Kup jedną sztukę dwucalową - nic nie stracisz, a zyskasz na komforcie i przyczepności. Załóż na początek na tył i zobaczysz jak z miejscem. Jakby przypadkiem było krucho z błotnikiem to dasz ją na przód, a na tył wtedy kupisz węższą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ze "wsparcia" Treka odpisał mi na maila: "Nie ma możliwości założenia widelca amortyzowanego do tego roweru. Założenie widelca zmieniłoby geometrię ramy. Jest to klasyfikowane jako modyfikacja ramy i unieważnia gwarancję. Maksymalny rozmiar opon to 700 x 40 mm z błotnikami, 700 x 50 mm bez błotników". Natomiast w instrukcji i na stronie  piszą "700 x 45mm z błotnikami i 700x50mm bez błotników". Tak więc wybór 1,75" zgodnie z podpowiedzią @XC100S powinien być ok i takie dziś zamówiłem 😃👍 Zobaczymy jak to wyjdzie, zawsze można kupić kolejne 😁 PS. Bliźniaczy Trek DualSport+ na tej samej ramie ma fabryczne oponki 50mm (bez błotników).

Edytowane przez DjDario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za info. Przez weekend założę te nowe oponki bo dziś już przyszły. Fajnie wyglądają i pewnie założę też takie do roweru od żony. 
Z widelcem chętnie bym pomajstrował, ale brak mi w tym doświadczenia, więc pewnie bym coś spieprzył, a w lokalnych sklepach rowerowych nie chcą się tego podjąć tylko radzą abym kupił u nich nowy rower... 😁 
Na Pepperku piszą w komentarzach, że w podobnym Trek DualSport 2, RS JUDY  "będzie pasował ale podniesie kierownicę o 3cm, tak więc lekko zmieni się geometria roweru, plus koło przednie pójdzie albo 5 albo 9mm do przodu". Oraz  Są dwa amortyzatory powietrzne, które nie zmienią geometrii, bo są dedykowane do rowerów crossowych:  ROCK SHOX Paragon Gold RL - lekki 1.8kg, bez regulacji rebound, wysokość 48cm, więc jak Suntour, skok 65.  Suntour NCX-E AIR-LO - podobne parametry. 

No ja tego samodzielnie nie ogarnę, więc na razie zmieniam oponki, a jak znajdę kogoś w okolicy, kto przerobi mi amorek, to może spróbuję i tego. Coś czuję, że wtedy już całkiem o zakupie nowego roweru mógłbym zapomnieć i Trek cieszyłby mnie w pełni 🥰

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...