Skocz do zawartości

[korba] Shimano FC-RS400 50-34T - czy da się wymienić w niej tarczę 50 na coś mniejszego?


maniana007

Rekomendowane odpowiedzi

https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/tiagra-4600/FC-RS400.html

Trochę niekomfortowo mi się jeździ na pięćdziesiątce, nie mam za wiele okazji do wrzucenia 50T i najwyższych biegów z tyłu (9, 10) jednocześnie. Zębatki 9 i 10 są właściwie tylko ozdobą bo na 34T nie będę masakrował łańcucha. No i ten przeskok tarcz... 34-50, przy zmianie w górę lub w dół trzeba nieustannie reagować tylną przerzutką aby zminimalizować ten 16-zębowy skok. Ta "dziura" jest koszmarna na co dzień.

Czy da się znaleźć do tej korby coś na 44, 46 lub 48 zębów w rozsądnej cenie max 200 złotych? Bo zakładam, że tarcze są wymienne.

Korba shimano fc-rs400 - 2x10 - 50-34.jpg

Edytowane przez maniana007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, trochę tego jest. Z dostępnością pewnie różnie ale w teorii są. Ciekawe, że tak można sobie kupować różne sram-y, truvativ-y i inne miche-y i wkręcać do shimano.  W sumie to tylko wygrawerowana nazwa/producent. Aby śrubki się zgadzały...

34T jest spoko a nawet chyba za miękko, w żadnym wypadku nie zejdę niżej. Jeśli miałbym kombinować z całą korbą to już raczej w kierunku 36-46 o ile takie coś istnieje. Już przy 34T + 2,3 z tyłu się tak szybko młynkuje, że aż dziwnie to wygląda. Problemem jest tylko 50T i ten 16-zębowy przeskok.

A czy takie zejście z 50T na 44/46T na jednej tarczy wiąże się z jakimiś dodatkowymi przeróbkami/regulacjami? Czy tylko plug&play?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, graveloiksctrailowka napisał:

Ja bym zaraz zmienił też 34t na mniejszą, sorry chyba cała korba by musiała pójść. Może by podeszło np 40 28 z mtb? 

 w takim wypadku 40 cały czas a 28 podjazdy

34t to najmniejsza jaka wejdzie na wspomnianą korbę.

Korba MTB nie będzie zgodna z szosową przerzutką.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, maniana007 napisał:

Jeśli miałbym kombinować z całą korbą to już raczej w kierunku 36-46 o ile takie coś istnieje.

No przecież Ci koledzy linkowali korbę FC-CX50 z tarczami 46-36T

6 godzin temu, maniana007 napisał:

A czy takie zejście z 50T na 44/46T na jednej tarczy wiąże się z jakimiś dodatkowymi przeróbkami/regulacjami? Czy tylko plug&play?

Będziesz musiał delikatnie obniżyć przednią przerzutkę tak aby było te 3-5mm odstępu do największej tarczy

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze od 28T odpisałem z grzeczności. Wymiany korby nie biorę na teraz pod uwagę i się takowymi w ogóle nie interesowałem. Ot, napisałem czego w ostateczności bym szukał i w jakim kierunku podążał. Teraz już wiem, że 36-46T to dość typowe combo, co nie zmienia faktu, że na 99% będzie podmianka samej pięćdziesiątki na coś praktyczniejszego. Popytam u siebie w mieście, może mają na miejscu taką 46T Shimano FC-CX50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, maniana007 napisał:

A czy takie zejście z 50T na 44/46T

Samo obniżenie przerzutki jak to napisał kolega dwie linijki wyżej może niezawsze dać zadowalające efekty pracy przedniej przerzutki. Jeżeli zdecydujesz się na układ zębatek w korbie 36/46 to jest dostępna przerzutka skonstruowana do takiego układu Shimano FD-CX70

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W korbie ma być po zmianie dużej tarczy układ 34/46T (nie 36/46). Liczyłem, że cztery zęby w dół nie sprawią większych problemów., stąd moje pytanie. Z tego co widzę, trochę gimnastyki jednak będzie. Dziś w rowerowym (tarczy 46T FC-CX50 oczywiście nie mieli) koleś mi przebąkiwał jeszcze o skróceniu łańcucha, że niby będzie zwisał. I że najlepiej przy wymianie tarczy odkręcić całą korbę. No i oczywiście obniżenie przerzutki z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

graveloiksctrailowk, napisałem Ci, że 1 -3 są już dość miękkie w kontekście Twojej propozycji zejścia jeszcze niżej na małym blacie z 34 na 28 (piaty post) co nie wchodzi w rachubę  bo 34 zostaje. Zgadza się, w górach nie jeżdżę ale i w mieście znajdą się podjazdy do wykorzystania tych 1-3 z tyłu i dlatego te 34 jest ok. Ja chcę tylko zmniejszyć ilość zębów na dużym blacie z 50 na około 46-47 aby było ciut lżej na 9-10 z tyłu i aby te biegi zaczęły być używane częściej niż 1-2 razy w roku. Dziś sobie pojeździłem dość szybko "pozamiejsko" bez miejskich przeszkód w postaci świateł, krawężników, skrzyżowań i kręcenie 50T + 11, 13 na prostej drodze nie jest już dla mnie.  Dla jasności mam teraz 50-34 przód + 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34 tył (wszystko tiagra).

Piszecie o jednym blacie z przodu z Narrow Wide? Przecież to chyba będzie tysiąc przeróbek, zakupów i majsterkowania.

 

Edytowane przez maniana007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...