Skocz do zawartości

[korba] Shimano FC-RS400 50-34T - czy da się wymienić w niej tarczę 50 na coś mniejszego?


maniana007

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/tiagra-4600/FC-RS400.html

Trochę niekomfortowo mi się jeździ na pięćdziesiątce, nie mam za wiele okazji do wrzucenia 50T i najwyższych biegów z tyłu (9, 10) jednocześnie. Zębatki 9 i 10 są właściwie tylko ozdobą bo na 34T nie będę masakrował łańcucha. No i ten przeskok tarcz... 34-50, przy zmianie w górę lub w dół trzeba nieustannie reagować tylną przerzutką aby zminimalizować ten 16-zębowy skok. Ta "dziura" jest koszmarna na co dzień.

Czy da się znaleźć do tej korby coś na 44, 46 lub 48 zębów w rozsądnej cenie max 200 złotych? Bo zakładam, że tarcze są wymienne.

Korba shimano fc-rs400 - 2x10 - 50-34.jpg

Napisano

Dzięki, trochę tego jest. Z dostępnością pewnie różnie ale w teorii są. Ciekawe, że tak można sobie kupować różne sram-y, truvativ-y i inne miche-y i wkręcać do shimano.  W sumie to tylko wygrawerowana nazwa/producent. Aby śrubki się zgadzały...

34T jest spoko a nawet chyba za miękko, w żadnym wypadku nie zejdę niżej. Jeśli miałbym kombinować z całą korbą to już raczej w kierunku 36-46 o ile takie coś istnieje. Już przy 34T + 2,3 z tyłu się tak szybko młynkuje, że aż dziwnie to wygląda. Problemem jest tylko 50T i ten 16-zębowy przeskok.

A czy takie zejście z 50T na 44/46T na jednej tarczy wiąże się z jakimiś dodatkowymi przeróbkami/regulacjami? Czy tylko plug&play?

Napisano
6 godzin temu, graveloiksctrailowka napisał:

Ja bym zaraz zmienił też 34t na mniejszą, sorry chyba cała korba by musiała pójść. Może by podeszło np 40 28 z mtb? 

 w takim wypadku 40 cały czas a 28 podjazdy

34t to najmniejsza jaka wejdzie na wspomnianą korbę.

Korba MTB nie będzie zgodna z szosową przerzutką.

Napisano
6 godzin temu, maniana007 napisał:

Jeśli miałbym kombinować z całą korbą to już raczej w kierunku 36-46 o ile takie coś istnieje.

No przecież Ci koledzy linkowali korbę FC-CX50 z tarczami 46-36T

6 godzin temu, maniana007 napisał:

A czy takie zejście z 50T na 44/46T na jednej tarczy wiąże się z jakimiś dodatkowymi przeróbkami/regulacjami? Czy tylko plug&play?

Będziesz musiał delikatnie obniżyć przednią przerzutkę tak aby było te 3-5mm odstępu do największej tarczy

Napisano

Koledze od 28T odpisałem z grzeczności. Wymiany korby nie biorę na teraz pod uwagę i się takowymi w ogóle nie interesowałem. Ot, napisałem czego w ostateczności bym szukał i w jakim kierunku podążał. Teraz już wiem, że 36-46T to dość typowe combo, co nie zmienia faktu, że na 99% będzie podmianka samej pięćdziesiątki na coś praktyczniejszego. Popytam u siebie w mieście, może mają na miejscu taką 46T Shimano FC-CX50.

Napisano
8 godzin temu, maniana007 napisał:

A czy takie zejście z 50T na 44/46T

Samo obniżenie przerzutki jak to napisał kolega dwie linijki wyżej może niezawsze dać zadowalające efekty pracy przedniej przerzutki. Jeżeli zdecydujesz się na układ zębatek w korbie 36/46 to jest dostępna przerzutka skonstruowana do takiego układu Shimano FD-CX70

Napisano

W korbie ma być po zmianie dużej tarczy układ 34/46T (nie 36/46). Liczyłem, że cztery zęby w dół nie sprawią większych problemów., stąd moje pytanie. Z tego co widzę, trochę gimnastyki jednak będzie. Dziś w rowerowym (tarczy 46T FC-CX50 oczywiście nie mieli) koleś mi przebąkiwał jeszcze o skróceniu łańcucha, że niby będzie zwisał. I że najlepiej przy wymianie tarczy odkręcić całą korbę. No i oczywiście obniżenie przerzutki z przodu.

Napisano

graveloiksctrailowk, napisałem Ci, że 1 -3 są już dość miękkie w kontekście Twojej propozycji zejścia jeszcze niżej na małym blacie z 34 na 28 (piaty post) co nie wchodzi w rachubę  bo 34 zostaje. Zgadza się, w górach nie jeżdżę ale i w mieście znajdą się podjazdy do wykorzystania tych 1-3 z tyłu i dlatego te 34 jest ok. Ja chcę tylko zmniejszyć ilość zębów na dużym blacie z 50 na około 46-47 aby było ciut lżej na 9-10 z tyłu i aby te biegi zaczęły być używane częściej niż 1-2 razy w roku. Dziś sobie pojeździłem dość szybko "pozamiejsko" bez miejskich przeszkód w postaci świateł, krawężników, skrzyżowań i kręcenie 50T + 11, 13 na prostej drodze nie jest już dla mnie.  Dla jasności mam teraz 50-34 przód + 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34 tył (wszystko tiagra).

Piszecie o jednym blacie z przodu z Narrow Wide? Przecież to chyba będzie tysiąc przeróbek, zakupów i majsterkowania.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...