Skocz do zawartości
  • 0

Full Trail, czy warto obniżać kierownicę?


Gość Damian

Pytanie

Witam,

Posiadam rower trailowy SCOTT Spark 930 XL. Jestem z Krakowa więc śmigam nim głównie po Lasku Wolskim, Zakrzówku i na wyjazdach po popularnych górskich singlach. W MTB jestem świeży dotąd jeździłem głównie szosą.

Rowerem jeździ mi się bardzo dobrze, ale jeszcze lepiej się zjeżdża. To co mi trochę doskwiera to wyprostowana pozycja, jestem jednak przyzwyczajony to pochylonej pozycji z szosy. 

Tak, więc żeby usprawnić trochę jazdę po płaskim i podjazdy chciałem wymienić mostek na ten ujemny ze Sparka RC i kierownicę wymienić z 760mm na 740mm (mam 192cm wzrostu).

Tylko szczerze nie wiem czy to ma sens i na ile to zmieni na lepsze a ile na gorsze. Niechciałbym też mocno pogorszyć komfortu na zjazdach i zwiększać ryzyka na OTB.

Ktoś może mi pomóc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Chociaż wypadłem z prawdziwego MTB lata temu to powiem tak. Widzę, że to taki "all-rounder" czyli mtb do wszystkiego. XC z niego nie zrobisz - ale nie widzę jakiś większych problemów z eksperymentowaniem z mostkiem (jaką długość ma mieć ten nowy?) by dopasować go do własnych potrzeb. Zawsze możesz wrócić do starego jeśli będzie ci się jeździło zbyt nerwowo. A co do zjazdów - to dzisiaj jest to bajka - dropperem natychmiastowo zmieniasz swoją pozycję na rowerze i nawet ostro techniczne górki da się zjechać bez stresów.

Edytowane przez RabbitHood
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A nie masz tam przypadkiem mostka ze wzniosem który można obrócić ? Jak nie mostek to nie majątek i warto poeksperymentować. Generalnie większość zawodników używa mostków z ujemnym kontem ale im bardziej chodzi o efektywność podjeżdżania i dociążenie przodu na stromych podjazdach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Długość ma 70mm, taką samą jak mostek domyślny, różnica jest taka że ten zwykły wznosi się bardziej do góry a ten mostek RC jest bardziej na płasko.

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/syncros-xc-1.5-31.8-mm-trzon/139677134/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=19061938&country=pl&gclid=Cj0KCQjwoeemBhCfARIsADR2QCsgMFFOp4788JoNhEEE09zApaaBOWSAeYAiHiuA9AK0FCkNz5bEwR8aAoPhEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Akurat mogę go dostać używany w dobrej cenie. Niestety jak to u SCOTTa bywa nie da się zrobić negatywu na mostku.

XC z niego robić nie planuje, bardziej celuje w jakieś down country. To co chciałbym zrobić to pewne kwestie z XC zaadoptować tzn. większa szybkość na prostych i lepsze podjazdy. 

Wydaje mi się że niżej osadzona kierownica powinna lepiej dociążyć przednie koło w zakrętach plus na podjazdach powinno być łatwiej utrzymać przednie koło na ziemi.

 

Jeszcze mam pytanie bo domyślnie rower wyjechał na oponach Schwalbe Wicked Will 2.4". Trzymają dobrze, ale jednak pewne opory stawiają. Nie mam porównania z innymi oponami, ale gdybym wymienił je na coś szybszego np. Pirelli Scorpion 2.4" to mocno pogorszy mi się trakcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Aptekarskie problemy. Chcesz zmieniać, to zmień. Zawsze możesz wrócić do poprzedniej konfiguracji. Żaden z nas nie wie jak 'Tobie' się będzie jeździć.

5 minut temu, Gość Damian napisał:

Jeszcze mam pytanie bo domyślnie rower wyjechał na oponach Schwalbe Wicked Will 2.4". Trzymają dobrze, ale jednak pewne opory stawiają. Nie mam porównania z innymi oponami, ale gdybym wymienił je na coś szybszego np. Pirelli Scorpion 2.4" to mocno pogorszy mi się trakcja?

Około 7% ( +- 2%). Poza tym jeżeli WW to dla Ciebie "ma opory" to módl się, coby Ci jakiś psikus Assegaiów nie zapodał na jakiejś enduro mieszance. Wtedy się przekonasz co to są opory toczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Hmm no dobra pozostaje spróbować. Obawiałem się tylko czy przez zmianę mostka nie zmienię mocno geometrii roweru. Najwyżej będę stratny kilka dych.

Mam jeszcze pytanie, w jaki sposób pokonujecie przeszkody, wystające korzenie kamienie na podjazdach? Ja mam problem bo ciągle uderzam pedałami o przeszkody. Na zjazdach albo na prostej nie ma problemu bo pedały ustawiam równolegle i przelatuje, ale na podjazdach muszę pedałować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Siłom i gondościom osobistom :P

Serio - pracujesz ciałem wpychając rower w krytyczne sekcje, korzystasz z zawieszenia, podciągasz kierownicę etc. Generalnie - zad z siodła trzeba zdjąć, pedały odpowiednio ustawiać itd. Kilka podstawowych filmików z GMBN nawet da Ci pogląd o co chodzi.

EDIT. Chodzi oczywiście o GMBN

Edytowane przez uzurpator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kierownicy nie kupuj nowej. Jeśli chcesz z 760 na 740 zmienić, to na początek przesuń gripy po tym 1 cm do środka i pojeździj w nowym ustawieniu. Jak będzie ok, to końcówki kierownicy utnij maszynką do cięcia rur. Jeśli nie masz takiej, to w byle Castoramie można kupić za nieduże pieniądze - coś tego typu: https://www.castorama.pl/obcinak-do-rur-3-30-mm/5059340003573_CAPL.prd). Już kilka kierownic aluminiowych tak sobie skróciłam i działa to bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...