Skocz do zawartości

[Kierownica i korba] Demontaż roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, postanowiłam zdemontować rower z lat 90 i złożyć go na nowych komponentach. Mam problem z korbą. Po wyjęciu zaślepki i odkręceniu nakrętki zostają mi gwintowane śruby. Nie mogę ich ruszyć. Mam ściągacz do korby, ale nic nie pasuje. Podobnie z kierownicą. Nie do ruszenia ☺️ Chciałam ją wymontować wraz z rurą sterową. (Stery klasyczne). Śruby nie puszczają. WD-40, olej penetrująco - odrdzewiający i młotek zawiodły. Help! Kończą mi się pomysły jak to ugryźć 😁

Pozdrawiam 

korba.pdf

Kierownica 

kierownica .pdf

Nakrętka i posiadany klucz do ściągania korby

Screenshot_20230810-210856-777.png

nakrętka .pdf

Edytowane przez Asinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się ze sobą zespawało elektrochemicznie. Ciężko będzie to ruszyć. Suport i tak musisz nowy więc najłatwiej byłoby to zdjąć flexem. Jednak musisz się liczyć z tym, że wykręcenie suportu z ramy może być już niemożliwe (bez zniszczenia gwintu).

Jeśli chodzi o kierownicę to po odkręceniu postawić rower do góry kołami i do rury sterowej zalać WD40. Na drugi dzień prać młotkiem w mostek.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Asinek napisał:

Po wyjęciu zaślepki i odkręceniu nakrętki zostają mi gwintowane śruby. Nie mogę ich ruszyć.

Square bottom bracket with round threaded end? - Bike Forums

Są dwa rodzaje osi na kwadrat: ze zintegrowanym gwintem zewnętrznym (te z lewej, tam korbę mocuje się nakrętką), i z gwintem wewnętrznym (tu korbę mocuje się śrubą). Ty masz te pierwsze.

Po odkręceniu nakrętek (co się już udało), aby założyć ściągacz musisz wykręcić maksymalnie jego wewnętrzną część (śrubę wypychającą), a zewnętrzną część wkręcić do wyraźnego oporu. Oczywiście wcześniej trzeba zaplikować dużo środka penetrującego, a same gwinty ściągacza warto posmarować smarem stałym. Powinno się udać, choć może będzie potrzebna pomoc silnej, męskiej ręki.

Do wykręcenia misek suportu starego typu potrzebne są odpowiednie klucze (36 z prawej i pazurkowy z lewej). Lewą kontrę można też przecinakiem i młotkiem, jeśli i tak do wyrzucenia. 

Jeśli suport jest typu BSA (angielski), to prawą miskę odkręcasz w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), a lewą w lewo. We włoskim obie w lewo. 

Ze wspornikiem kierownicy też powinno się udać, chyba że jest aluminiowy a widelec stalowy. Wtedy może być konieczne obcięcie mostka i nacięcie wzdłużne od wewnątrz.

 

Edytowane przez marvelo
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...