Skocz do zawartości

[do 12k] szosa/gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim :) 
Szukam dla siebie nowego roweru, jeżdżę obecnie na starej szosie, a na bikepackingowe wycieczki zabieram swoje nieco młodsze choć również leciwe mtb. 
Poszukuję kompromisu, z zastrzeżeniem, że 95% mojej jazdy to asfalt na szosie właśnie i to jest to co lubię najbardziej. Czasami kiedy jadę na szosie nawigacja wyprowadzi mnie w pole i wtedy zawracam. Słyszałem, że niekiedy wystarczą porządne opony ale w obecnej szosie nie zmieści się nic szerokiego. Pomyślałem o gravelu ponieważ obiło mi się o uszy, że oferują one więcej otworów dla sakw/toreb, a skoro od czasu do czasu mogłyby mi się przydać to chętnie rozważę gravelowe opcje. Jeśli chodzi o interesujące mnie drogi to poza asfaltem jakaś kostka, jakieś szutry, ale raczej bez skrajnie wymagających przygód. Żadnych wielkich korzeni, głazów, lawy. Dlatego jeśli gravel to bardziej wchodzący w klimat szosy.
Rower ten miałby zastąpić oba ponieważ musiałbym się pozbyć mtb (brak miejsca ale szosa zostaje ze względu na sentyment).
Niesamowicie podoba mi się Trek Checkpoint SL 5 ale po pierwsze jest dla mnie za drogi, a po drugie słyszałem, że cena jest nieadekwatna do osprzętu.
Słyszałem też co nieco o Loca Bikes, ale wciąż nieco za mało. Może ktoś ma jakieś doświadczenie z ich gravelami?

Przyjmę każdą poradę :) 
z góry dziękuję wszystkim za pochylenie się nad tematem i ewentualną sugestię.
Pozdrawiam!

Edytowane przez raleigh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Niesamowicie podoba mi się Trek Checkpoint SL 5 ale po pierwsze jest dla mnie za drogi, a po drugie słyszałem, że cena jest nieadekwatna do osprzętu.

A ja zacząłbym raczej od tego po co ci gravel i to z progresywną geometrią do jazdy po asfalcie 

 

Dobrze sprawdzi ci się szosa z oponami pokroju 32c. Ewentualnie popatrz na to https://superiorbikes.com/pl-pl/bikes/product/x-road-team-elite-se/887

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo interesujące rowery. Zarówno jeden jak i drugi w karbonie i na konkretnym osprzęcie. Wiedziałem, że warto tu zasięgnąć porady 😁 
Zauważyłem, że Rose ma więcej możliwości montażu do bikepackingu co przemawiałoby na korzyść w moim przypadku.
Jestem ciekawy czy znajdą się inne, konkurencyjne propozycje.
PS ma ktoś tego Rose w Wielkopolsce żeby wpaść i rzucić okiem? :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kolejne propozycje! Czy jest coś co stanowi o wyższości Ridleya nad Rose? Podzespoły, zdaje się, że podobne natomiast cena rzeczywiście wyższa.
Co do Cannondale to jakoś do mnie nie przemawia ta geometria.
Co powiecie o tym Trek Domane? 
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/domane/domane-al/domane-al-5-disc/p/33086/?colorCode=grey_red
Rama alu w prawdzie ale może jednak. Shimano 105, słyszałem, że lepsze na szosę. Ładne te Treki robią i trudno jest mi nie zahaczyć o ich ofertę. Potrzebny głos rozsądku ASAP! 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

wybrałeś coś już? Miałeś okazję zobaczyć na żywo Backroada? Podepnę się trochę pod temat bo mam podobny budżet i wymagania.

Na przyszły sezon wymieniam moją wysłużoną szosę Giant Contend SL 1 i szukam dokładnie tego co Ty - gravela, głównie na asfalt, ale pewnie też pośmigam po szutrach i dokupię drugą parę kół typowo szosowych 28c więc szukam czegoś uniwersalnego.

Obecne faworyty to:

-Rose Backroad na GRX600 2x11

https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx600-2696922?product_shape=*blue+haze

-Canyon Grizl CF SL 7 na GRX RX810 (ten się wydaje trochę toporny, ale widziałem na żywo na zawodach i wygląda obłędnie)

https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-7/3244.html?dwvar_3244_pv_rahmenfarbe=YE#productDetailModalTriggerGridContainer

-Superior X-Road Team Elite SE na 105 2x11

https://superiorbikes.com/pl-pl/bikes/product/x-road-team-elite-se/887

-Canyon Endurance CF 7 na 105 2x11

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7/2735.html?dwvar_2735_pv_rahmenfarbe=R076_P02

 

Ktoś doradzi, który z tych będzie najlepszy? Albo którego skreślić na starcie? Mieszkam w małopolsce i obecna 105-tka daje radę nawet na większych podjazdach więc nie muszę mieć lżejszych przełożeń. Z drugim kompletem kół powinienem mieć możliwość na robienie treningów + amatorskie zawody gravelowe, może w przyszłości szosowe

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grizl jest bardziej skręcony w stronę mtb, przyjmuje opony do 50 mm i jeszcze jest miejsce na błotniki, moim zdaniem nietrafiony wybór, reszta spoko ✌️

Gorzej z dostępnością.

Edit: rzuć okiem na Rose Reveal https://www.rosebikes.de/rose-reveal-04-105-2716192?product_shape=Matt+Carbon%2FShiny+Red

Edytowane przez marcesco
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sobie jeszcze odpowiedzieć na pytanie jakie chcesz wciskać opony bo wielu się chwali, że wejdzie 35c, ale często się okazuje że wejdzie, ale gładka bez bieżnika, a i miejsca mało na błoto itp. Jak chcesz jeździć na slickach 35c to każdy z powyższych będzie pewnie dobrym wyborem, jak chcesz wkładać coś z bieżnikiem to szukaj roweru z deklarowanym większym prześwitem np. ten Sup.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nic nie wybrałem i długo nie wybiorę :) ale robie rozeznanie żeby być przygotowanym w przyszłym sezonie na ewentualny zakup. Ten Canyon Endurace też wygląda dobrze, muszę o nim poczytać.

Cytat

Reveal wygląda świetnie! Tylko jest pozbawiony dodatkowych miejsc montażu i to dla mnie duży minus. Pod tym względem Backroad wydaje się dobrym kompromisem.  Zastanawia mnie czy warto dopłacić 500euro do GRX800. Niestety mam zbyt małe doświadczenie, jeżdżę i jeździłem jedynie na 105, nie mam porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicza różnica między Grx 600 a 800 to chyba tylko hamulce. 

Ja dopłaciłem. Czy warto...nie wiem. Hamują bardzo dobrze. Czy GRX 600 hamują gorzej, nie umiem się wypowiedzieć. 

Ogólnie różnicę powyzej 105 w zwyz Czy Grx 600 są według mnie kosmetyczne.

Miałem 105, wsadziłem ultegre. Lżejsza to fakt, delikatnie cichsza, ale biegi przerzuca tak samo.

Czy widzę różnicę między 105/ultegra, a GRX800. W moim odczuciu nie, poza rzeczą oczywista jak sprzęgło. Na pewno na wybojach lancuch jest dużo lepiej napięty co chroni go przed spadaniem, czy niekontrolowana zmiana przełożenia, jednak różnicy w precyzji zmian nie widze.

Przed zakupem grawela też rozważałem grizla ale z racji tego że zakładałem sprzedaż szosy, a mam jeszcze mtb wybór padł na Backroad. Wrzuciłem mu oponki tuffo thundero 44 i sobie chwalę.

Finalnie szosa została, zreszta tez Rose. Wole miec problem z miejscem w garazu niz problem z kolami. Ich przekladanie by mnie zabiło.:). 

Z Canyon masz jeszcze Graila. Bliżej mu do Backroad ale ta powydziwiana kiera mnie odstraszyła. Chociaż Rose też tu poleciało z sztyca typu D i dedykowanym mostkiem z wew prowadzeniem kabli.

Jak offset sztycy lub dlugosc mostka nie podpasi to ich ceny w Rose zabijają. Na mostek jest sposób. Można u nich kupić kapę sterow pod zwykły mostek, rezygnując z integracji. Ze sztyca jest lipa. Pozostaje zakup u nich z offsetem 0 lub szukanie siodelka z inaczej wygiętymi szynami 

Edytowane przez PawelW84
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.08.2023 o 13:16, Ineffable napisał:

Najpierw spójrz na daty dostępności, jeżeli w optymistycznym wariancie nie masz problemu, żeby na rower czekać do maja-września 2024 roku, to śmiało możesz o nim czytać.

Jestem gotów czekać, czas w tym przypadku jest moim sprzymierzeńcem ;) pytanie jak Canyon wypada względem Backroada
 

Cytat

To była propozycja dla kolegi, który dołączył do Twojego wątku 😉

Wiem wiem, pozwoliłem sobie tylko wyrazić swoją opinię :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz zwróciła moją uwagę - przełożenie.
W Backroadzie na grx 600 największe to 46/11, grx 800 48/11, a z kolei Endurace CF 7 to 52/11. Czy ktoś z doświadczeniem mógłby wyrazić swoją opinię na ten temat? Zdaje się, że każdy z nich poradzi sobie na podjazdach. Moje pytanie dotyczy możliwości osiąganej prędkości. Logiczne dla mnie jest, że na Canyonie, bazując na przełożeniu, prędkość maksymalna będzie największa. Wiem, że jest wiele zmiennych i jest to pewne uproszczenie, zastanawiam się po prostu czy w związku z tym Backroad na grxie 600 nie będzie odczuwalnie stratny względem średniej prędkości osiąganej na płaskim asfalcie na tle grx 800 czy właśnie Canyona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, raleigh napisał:

Wiem, że jest wiele zmiennych i jest to pewne uproszczenie, zastanawiam się po prostu czy w związku z tym Backroad na grxie 600 nie będzie odczuwalnie stratny względem średniej prędkości osiąganej na płaskim asfalcie na tle grx 800 czy właśnie Canyona. 

Ale co ma najcięższe przełożenie do średniej prędkości skoro praktycznie się z tego nie korzysta? Ooooooogromną większość czasu będziesz spędzał na środku kasety 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, czyli jednogłośnie stwierdza się, że to nie ma większego znaczenia przy średniej na płaskim asfalcie. Ewentualnie przy sprintach na segmentach. 😁
Z resztą zębatkę zawsze można wymienić. 
W zestawieniu Backroad na grxie 600 vs Canyon Endurace CF 7 na 105, którego byście wybrali? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...