Skocz do zawartości

[Suport] Smarowanie suportu


gienek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, w takiej ręcznie napisanej dodatkowej instrukcji do nowego roweru trekkingowego mam napisane, aby smarować wkład suportu poprzez wlewanie łyżki stołowej oleju, może być zwykły silnikowy do rury podsiodłowej po wyciągnięciu sztycy z siodełkiem. Czy rzeczywiście takie smarowanie jest potrzebne? Robicie to w ten sposób? Jeśli tak to co jaki czas/ilość km i jaki olej byłby najlepszy?

Napisano

Po pierwsze jaki masz suport albo jaki  model roweru. Jak to podasz będzie wtedy wszystko wiadomo i napiszę jak postępować z suportem. Choć po tej instrukcji i łyżce oleju do sztycy to podejrzewam ,że rower to "pekińczyk".😉

Napisano

Smarowanie suportu łyżką oleju przez rurę podsiodłową xD

To chyba musi być jakiś twór z 1940 roku albo Azjatycka myśl technologiczna. 

Napisano

E tam, pewnie były przypadki błyskawicznej korozji mufy suportu co skutkowało jego wypadaniem więc ktoś wpadł na pomysł jak temu zaradzić 😵

Kiedyś jak się kupiło dużego czy małego Fiata to bezpośrednio po odebraniu z salonu jechało się do specjalisty, który nakładał środek konserwujący wewnątrz i na podwozie w przeciwnym razie 2-3 lata i dziury w podwoziu....

Napisano

Nie wiem czy takie tajemnicze. Strzelam że chodzi o koszt i ewentualnie elastyczność stali. A że samochód ciężki? Kogo to dzisiaj obchodzi.

Napisano
3 godziny temu, RabbitHood napisał:

W dalszym ciągu możesz u mechanika gumą posmarować podwozie w nowych samochodach - z jakiś tajemniczych powodów tam nadal używają stali.

No tak stal ale blachy ocynkowane i odpowiednio zabezpieczone…

Napisano

Czyli z tego co czytam raczej nie praktykuje się tego sposobu :) No mnie też wydawał się trochę dziwny, ale nie jestem specem od spraw technicznych.

W dniu 4.08.2023 o 06:30, pecio napisał:

Po pierwsze jaki masz suport albo jaki  model roweru. Jak to podasz będzie wtedy wszystko wiadomo i napiszę jak postępować z suportem. Choć po tej instrukcji i łyżce oleju do sztycy to podejrzewam ,że rower to "pekińczyk".😉

Rower to Lazaro Expedition T3 a suport z tego co widzę w specyfikacji NECO na łożyskach maszynowych. 

Napisano

Jak masz suport na maszynach to w łożyskach jest smar stały i lanie oliwy do suportu nic kompletnie nie da ...... ba  nawet sobie możesz pogorszyć bo sztyca dostanie smarowania  i może się obsuwać w dół. Łożyska są obliczone w suporcie na określoną żywotność i potem albo serwis ( czyszczenie i nowy smar) albo wymiana. Jak robisz standardowe przebiegi  w miarę przyzwoitych warunkach to minie "kupa" czasu zanim będziesz tam zaglądać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...