gienek Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 Witam, w takiej ręcznie napisanej dodatkowej instrukcji do nowego roweru trekkingowego mam napisane, aby smarować wkład suportu poprzez wlewanie łyżki stołowej oleju, może być zwykły silnikowy do rury podsiodłowej po wyciągnięciu sztycy z siodełkiem. Czy rzeczywiście takie smarowanie jest potrzebne? Robicie to w ten sposób? Jeśli tak to co jaki czas/ilość km i jaki olej byłby najlepszy?
pecio Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 Po pierwsze jaki masz suport albo jaki model roweru. Jak to podasz będzie wtedy wszystko wiadomo i napiszę jak postępować z suportem. Choć po tej instrukcji i łyżce oleju do sztycy to podejrzewam ,że rower to "pekińczyk".😉
Gość Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 Smarowanie suportu łyżką oleju przez rurę podsiodłową xD To chyba musi być jakiś twór z 1940 roku albo Azjatycka myśl technologiczna.
cervandes Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 🙆♂️ ręcznie napisanej dodatkowej instrukcji łyżką olej w rurę 🙆♂️
RabbitHood Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 Chciałbym spotkać tego, który to napisał ręcznie
Kettler Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 E tam, pewnie były przypadki błyskawicznej korozji mufy suportu co skutkowało jego wypadaniem więc ktoś wpadł na pomysł jak temu zaradzić 😵 Kiedyś jak się kupiło dużego czy małego Fiata to bezpośrednio po odebraniu z salonu jechało się do specjalisty, który nakładał środek konserwujący wewnątrz i na podwozie w przeciwnym razie 2-3 lata i dziury w podwoziu....
RabbitHood Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 W dalszym ciągu możesz u mechanika gumą posmarować podwozie w nowych samochodach - z jakiś tajemniczych powodów tam nadal używają stali.
Gość Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 Nie wiem czy takie tajemnicze. Strzelam że chodzi o koszt i ewentualnie elastyczność stali. A że samochód ciężki? Kogo to dzisiaj obchodzi.
RabbitHood Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 Oczywiście, że chodzi o koszty. Zresztą żadnemu producentowi nie będzie się opłacało stworzyć "niezniszczalnego" samochodu.
Kettler Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 3 godziny temu, RabbitHood napisał: W dalszym ciągu możesz u mechanika gumą posmarować podwozie w nowych samochodach - z jakiś tajemniczych powodów tam nadal używają stali. No tak stal ale blachy ocynkowane i odpowiednio zabezpieczone…
Greg1 Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 Eh, forum rowerowe a Wy tu zgrabnie już w jednym z pierwszych postów na tematy samochodowe zbaczacie 😁
gienek Napisano 5 Sierpnia 2023 Autor Napisano 5 Sierpnia 2023 Czyli z tego co czytam raczej nie praktykuje się tego sposobu No mnie też wydawał się trochę dziwny, ale nie jestem specem od spraw technicznych. W dniu 4.08.2023 o 06:30, pecio napisał: Po pierwsze jaki masz suport albo jaki model roweru. Jak to podasz będzie wtedy wszystko wiadomo i napiszę jak postępować z suportem. Choć po tej instrukcji i łyżce oleju do sztycy to podejrzewam ,że rower to "pekińczyk".😉 Rower to Lazaro Expedition T3 a suport z tego co widzę w specyfikacji NECO na łożyskach maszynowych.
pecio Napisano 5 Sierpnia 2023 Napisano 5 Sierpnia 2023 Jak masz suport na maszynach to w łożyskach jest smar stały i lanie oliwy do suportu nic kompletnie nie da ...... ba nawet sobie możesz pogorszyć bo sztyca dostanie smarowania i może się obsuwać w dół. Łożyska są obliczone w suporcie na określoną żywotność i potem albo serwis ( czyszczenie i nowy smar) albo wymiana. Jak robisz standardowe przebiegi w miarę przyzwoitych warunkach to minie "kupa" czasu zanim będziesz tam zaglądać.
cervandes Napisano 5 Sierpnia 2023 Napisano 5 Sierpnia 2023 Dobra, ciekawość zwyciężyła. Weź nam wrzuć skan czy fotkę tej instrukcji, błagam 🤩
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.