Skocz do zawartości
  • 0

Zmiana na Di2


Gość Krzych

Pytanie

Gość Krzych

To pewnie dla Was głupie pytanie, ale czy są jakieś ograniczenia jeżeli chodzi o zmianę napędu z mechanicznego na Di2 ?

Obecnie mam zamontowany mix grx 600 z grx 400 i chodzi mi po głowie zmiana na grx di2 właśnie. ale nie wiem czy to jest że tak powiem 'plug & play'  czy rama nie musi być jakoś odpowiednio pod Di2 przygotowana ?

Za pewne nie ma tego problemu z Sramem gdzie baterie siedzą bezpośrednio na przerzutkach ale jakoś wolę Shimano.

Będę zobowiązany za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Mod Team

Generalnie powinieneś mieć w ramie odpowiednie mocowania, przelotki do przeciągnięcia kabli a dodatkowo gdzieś trzeba upchnąć baterię. Jeśli Twoj rower nie występuje w wersji Di2 to przypuszczam, że nie będzie to łatwe zadanie do wykonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Krzych

Dzięki, czyli pewnie nie będzie to łatwe bo nie widzę żeby ten model występował w sprzedaży z Di2.

A czy dobrze sądzę że z Sram AXS będzie łatwiej z uwagi na to że jest całkiem bezprzewodowy i bateria jest montowana bezpośrednio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

XD

Skoro linki do mechanicznej grupy są poprowadzone w ramie to przewody chyba też się zmieszczą

Cytat

A czy dobrze sądzę że z Sram AXS będzie łatwiej z uwagi na to że jest całkiem bezprzewodowy i bateria jest montowana bezpośrednio ?

Jeśli chodzi o wygodę montażu to jest majstersztyk

 

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W AXS  jest super pod względem montażu - nic nie potrzebujesz . Przykręcasz, kalibrujesz  i finał. W Di2 do pełni szczęścia potrzeba jeszcze korby z pomiarem mocy oraz ramy przystosowanej do okablowania , pochowania zasilania i innych "bzdetów".  W Sramowskim AXS  jedynie masa przerzutki "zabija" - prawie pół kilo na tylnym kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Krzych

Dziękuję za informację, napisałem na razie do producenta odnośnie instalowania Di2, zobaczę co mi odpiszę. 

Srama w wersji mechanicznej miałem kiedyś i pomimo że dział ok, to jednak nie do końca mi przypadł do gustu dlatego celowałem bardziej w Shimano.

Sama waga osprzętu ma dla mnie drugorzędne znaczenie, ale w zasadzie warto mieć ją na uwadze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
  • Mod Team
13 godzin temu, pecio napisał:

W Sramowskim AXS  jedynie masa przerzutki "zabija" - prawie pół kilo na tylnym kole.

Nie do końca. Przykładowo przerzutka X01 AXS z osłoną baterii waży 398g, więc około 100g więcej niż tradycyjna wersja. Ponadto wersje na szosę/gravel są lżejsze. W związku z powyższym do 500g jeszcze daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
W dniu 8.07.2023 o 12:30, bogus napisał:

Jeśli Twoj rower nie występuje w wersji Di2 to przypuszczam, że nie będzie to łatwe zadanie do wykonania.

Szkoda, że nie słyszałem o tym montując Di2 do LOOK'a z rocznika 2015 😁.

2 godziny temu, Gość Krzych napisał:

Dziękuję za informację, napisałem na razie do producenta odnośnie instalowania Di2, zobaczę co mi odpiszę. 

Średnio ogarnięty mechanik bez problemu zainstaluje Di2 do każdego współczesnego roweru. Co najwyżej rozdzielnik będzie przyczepiony pod mostkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Cytat

Średnio ogarnięty mechanik bez problemu zainstaluje Di2 do każdego współczesnego roweru. Co najwyżej rozdzielnik będzie przyczepiony pod mostkiem.

a baterie jak chcesz poprowadzic w rowerze nie przystosowanym pod di2? oczywiscie rzeźbić można i nawet można wrzucić w sakwe jak i wiercić w ramie ale chyba nie tędy droga...

  • Zmieszany 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
51 minut temu, Rafał87 napisał:

a baterie jak chcesz poprowadzic w rowerze nie przystosowanym pod di2? 

Zgodnie z zasadami wcisnąć do sztycy ? Owinąć gumą i wcisnąć w rurę podsiodłową ? Nie szukaj problemów na siłę, to nie reaktor jądrowy żeby się z tym jakoś specjalnie certolić.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Krzych

Dostałem odp. od producenta "Frame is not compatible with the DI2 groupsets." czyli zostaje kombinowanie lub faktycznie Sram, dziękuję wszystkim.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No ale na czym polega ów brak kompatybilności? Masz wewnętrzne prowadzenie linek? Wtyczka nie przejdzie? No to wiertełko 5mm, dosłownie dwie sekundy wkrętarką żeby powiększyć otwór, po robocie.

To nie jest wiercenie nowego otworu w ramie tylko rozwiercenie tej blokady o którą ma się oprzeć pancerz. Tak zrobiłem u siebie kiedyś. Jedyną wadą tego rozwiązania jest to, że gdybyś chciał wrócić do linek to musisz wykonać sobie tulejkę / adapter działający przeciwnie czyli z mała dziurką na linke i większą na umieszczenie tam pancerza.

Di2 to jest generalnie rozum i godność człowieka :) Mój zestaw działa już z 5 lat tak samo doskonale jak na początku. Bateria nadal trzyma długo. Nic w sumie regulować nie trzeba. Żadna linka się nie postrzępiła i nie urwała, nic się syfem nie zatkało. Kuloodporne. Po prostu działa.

AXS mam w innym rowerze dopiero rok, ale poza tym, że ciężkie i bateria trzyma krótko oraz klamki bardziej bulwiaste - to też nie mam uwag. Ale to dopiero rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A nie jest? :D Pamiętam, że jak wymieniałem linkowe Shimano na Di2 to zyskałem na wadze. Jak wymieniałem linkowego Srama na AXS to rower przytył i to chyba ze 150 czy 200g - a to tylko kilka części. Fakt, mam zestaw Mullet czyli z przerzutką MTB, która jest naprawdę ciężka. GX Eagle waży 443g bez baterii. Bateria 24g. Ponad 450g przerzutki to nie przelewki, a klamkomanetki hydro też lekkością nie grzeszą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Spoko, ja nie pamiętam już dokładnie o ile (notuję wagi wszystkiego, ale dawniej posiadane części nadpisałem nowymi) i nie analizowałem całych grup. W dodatku jedną mam na hamulce obręczowe w szosie a drugą hydro w gravelu ulepie, w szosie 2x11 a w gravelu 1x12. W obu przypadkach hamulce, kaseta, korba, generalnie wszystko co mogło podczas wymiany zostało stare. Więc  moje spostrzeżenie dotyczyło tylko tego, że w szosie po wymianie niezbędnych elementów na elektroniczne szosa nieznacznie schudła, a gravel znacznie przytył.

Ale to już offtop. A chodzi o to, że jedyną trudnością w montażu di2 z kablami może być zmieszczenie baterii w jakiejś baaaaardzo fikuśnej ramie. Poza tym montaż jest naprawdę banalnie prosty w porównaniu do linek (bo musisz tylko zmieścić te kable, jak się ułożą to wszystko jedno w sumie) a jedyne o co należy zadbać to o to, żeby wtyczki przeszły przez otwory po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...