Skocz do zawartości

[do 4000] ścieżki leśne i ulica z dzieckiem(2 lata)


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Mihau_ napisał:

XD

Czym się różni budowa ciała kobiety od budowy ciała mężczyzny? - > Czym się różni rower zbudowany dla kobiety od roweru zbudowanego dla mężczyzny? 

 

Od kiedy stack i reach mówią, że komuś będzie na danym sprzęcie "wygodnie" albo nie? 

To powiedz mi czym. Nawet nazwa nie wskazuje aby to był rower dla kobiet.

Pewnie od zawsze. Na każdym możliwym filmie to widzę i słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nawet nazwa nie wskazuje aby to był rower dla kobiet.

Mamy 2023 rok. Chcesz żeby wielka, amerykańska korporacja pisała wprost, że jakiś produkt jest dla kobiet albo dla mężczyzn? 

Cytat

To powiedz mi czym. 

Kobiety mają inne proporcje ciala, większy przekrok w stosunku do wzrostu. W związku z tym ramy projektowane dla kobiet są krótsze a wyższe (większy stack) żeby zniwelować różnice poziomu siodła i kierownicy. 

Cytat

Pewnie od zawsze. Na każdym możliwym filmie to widzę i słyszę

Bardziej wyprostowana pozycja nie zawsze oznacza bardziej komfortową 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Artur85 napisał:

Główne różnice między nimi to widelec, koła i napęd. W tej sytuacji ja wybrałbym model 3 gen.4, pomimo posiadania sprężynowego amortyzatora jest tylko minimalnie cięższy. Masz tam świetny jednorzędowy napęd bez przedniej przerzutki (powiedz jeszcze czy nie mieszkasz w górach i po jakich trasach jeździsz) to duża wygoda, koła już 28 cali na węższej oponie więc teoretycznie odrobinę mniejsze opory toczenia, choć i tak byś tego nie wyczuła.

Model 2 gen.5 nie ma tu czym konkurować, bo widelec jest aluminiowy co jest najgorszą opcją przy sztywnym widelcu (aluminium najbardziej przenosi drgania), napęd pomimo dwóch zębatek z przodu ma tylko minimalnie większy zakres przełożeń najbardziej odczuwalny po stronie twardych przełożeń, czyli tam gdzie trzeba już mieć trochę siły w nogach i chce się osiągać jeszcze większe prędkości. Główną zaletą będzie większy komfort na tylnej osi z racji szerszej opony, a te dla jasności wcale nie będą "zamulać" bo bieżnik jest tak zaprojektowany żeby po gładkiej nawierzchni jechały gładko i szybko.

Co do różnic w stosunku do np. unibike to Trek wygrywa wagą i to zdecydowanie, te rowery są 2kg lżejsze o crossów drugiego producenta, o tym sprzedawca nie raczył wspomnieć, a to też wpływa to odczucia z jazdy i siłę potrzebną do rozpędzenia roweru.

 

Jeszcze żeby namieszać, zerknij na ten model Gianta,

https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-disc-1

tu jest widelec carbonowy, 11kg wagi, ale i pozycja chyba trochę bardziej sportowa.

Będę jeździła po asfalcie i pewnie też po ścieżkach leśnych bo mieszkam przy lesie. Najpewniej również z dzieckiem w foteliku z tyłu. No i dzięki za namieszanie;) Podoba mi się też ten Giant. Chyba pozostaje mi poszukać salonu który będzie posiadał Treki i Gianta z tych modeli i będę się przymierzać:)

Edytowane przez aneciekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Najpewniej również z dzieckiem w foteliku z tyłu

Przy Twoim wzroście celujesz raczej w mniejsze rozmiary, upewnij się mierząc rower czy fotelik na pewno będzie kompatybilny, czasami przy małych ramach może być problem. Myślę, że sprzedawca będzie wiedział, a i fotelik jakiś będzie na stanie w razie czego. Powodzenia

ps. im szersza opona tym bezpieczniej i stabilniej będzie z fotelikiem ;) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2023 o 10:36, Mihau_ napisał:

Mamy 2023 rok. Chcesz żeby wielka, amerykańska korporacja pisała wprost, że jakiś produkt jest dla kobiet albo dla mężczyzn? 

Kobiety mają inne proporcje ciala, większy przekrok w stosunku do wzrostu. W związku z tym ramy projektowane dla kobiet są krótsze a wyższe (większy stack) żeby zniwelować różnice poziomu siodła i kierownicy. 

Bardziej wyprostowana pozycja nie zawsze oznacza bardziej komfortową 

Zapytałem Treka.

Modele dla kobiet mają specjalne oznaczenie oprócz stagger posiadają dopisek damski/women i faktycznie w sklepach takie są. Mają inne malowania od wersji męskich stagger czy zwykłych fx.

Sam stagger oznacza Treka z bardziej komfortową geometrią i obniżoną rurą aby łatwiej wchodzić/schodzić z roweru.

Edytowane przez Mythek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę tego, to jest b. niebezpieczne. 

Drobna kobieta w tej sytuacji jest na przegranej pozycji. 

Rower ze 13 kilo, fotelik ze 4 kilo i dziecko z 12 kilo. 

Do tego rower się przemieszcza czyli waga wszystkiego rośnie. 

W sytuacji kryzysowej jak hamowanie, poślizg itp kobieta 55 kilo utrzyma wszystko ??? 

Dziecko jest nad kołem i trzymając rower za kierownicę i nawet mając ramę między nogami dziecko jak nic fiknie z całością, oby głowa nie doleciała do ziemi. 

Sorry, czarny scenariusz ale ja bym na to się nie zgodził. 

P.S. 

Jakie ubezpieczenie masz w którym zaznacza się obecność dziecka w foteliku ?

Edytowane przez XC100S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając rower nie z niską ramą i dodatkowo z fotelikiem z tyłu jak "wejdziesz" na rower ? 

Dodatkowo jak zejdziesz z roweru (z wysoką ramą) gdy w foteliku będzie pociecha ??? 

Czerwona kreska to górna część ramy. 

Zwróć też uwagę że mocowanie fotelika robi różnicę w jego wysokośći na rowerze.

Pytałem wcześniej o ubezpieczenie, bo chcesz mieć ubezpieczenie ? 

 

Screenshot_20230703_113058_Edge.jpg

Screenshot_20230703_113324_Edge.jpg

Edytowane przez XC100S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak...to jest problem o którym wspomniał mi już sprzedawca w sklepie widząc jak wsiadam na rower;)Już by moje dziecko dostało nogą:)Dlatego ustaliliśmy z mężem że to on będzie jeździł z dzieckiem bo chyba opcja ciągłego przepinania fotelika i kupienia dwóch różnych mocowań jest średnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower z niską ramą też może być dla mężczyzny. To nie musi być rama łabądź ale taka średnia bo liczy się że choć trochę będziesz mogła trzymać rower udami ale żebyś mogła przełożyć nogę wsiadając i zsiadając. 

Stojąc okrakiem a dziecko w foteliku trzymasz wszystko tylko za kierownicę a przec ciężar który jest ponad tylnym kołem przód roweru chce się unieść w bok a tylne koło prawie że odrywa się od podłoża bo ten ciężar leci na bok. 

Chyba jasno choć prosto wytłumaczyłem. 

A gdyby była sytuacja incydentu, dochodzą nerwy, płacz malucha i jesteś w "czarnej dupie". 

Kupcie rower ze średnią ramą żebyś mogła przekroczyć go środkiem. 

Zacznij ćwiczyć pompki, pierw na kolanach. 

Będziesz silniejsza w ramionach, będziecie bezpieczniejsi. 

Prawo pozwala wozić dzieci więc wukupcie ubezpieczenie. 

Teraz żart ale nie do końca: jedź do Castoramy, weź ten wózek co górę można rozłożyć i z regału wsadź tam worek cementu. 

Jak dasz radę to na rowerze też sobie poradzisz. 

Oczywiście to wszystko po to byś się przekonała że "udzwigniesz" cały zestaw. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...