Skocz do zawartości

[3500] Unibike, czy trek?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, przymierzam się do zakupu roweru crossowego do 3500zl. 

Zastanawiam się nad dwoma modelami, które miałem już przyjemność testować (pobieżnie jak to w sklepach) i które są dostępne w moim mieście - Unibike Crossfire i Trek DualSport 2. 

Aktualnie Treka mogę kupić za 2900 zl:

https://fabrykarowerow.com/sklep/promocje/najnizsza-cena/trek-dual-sport-2-2022/

i Unibike Crossfire 23' w lokalnym sklepie za 3 499 zł.

Powiedzcie mi, czy warto dopłacać do Unibike? 

Nie jestem w stanie dokładnie podać swoich wymagań, będzie to mój pierwszy rower od 10 lat. Zastosowanie to najpewniej długie weekendowe wycieczki, głównie drogi asfaltowe, ale myślę, że na te leśne również czasem zawitam. 

195cm, 90kg, 28 lat 

Pomóżcie proszę bo czaszka mi już paruje. Budżet do 3500zl ale wiadomo - im taniej, tym lepiej. 

Dzieki Wam z góry ;)

 

 

Edytowane przez marcin227
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszedł w Treka. Ładniejsza / "nowocześniejsza" rama a to moim zdaniem istotniejsze od troszkę lepszych hamulców i korby którą się z czasem zmieni to zwykła część "eksploatacyjna" a rama zostanie z tobą na zawsze. Niby 2 grupy niższy napęd ale mimo wszystko to 9 rzędowy Altus a więc koniec końców w obu rowerach mamy 2x9.

Za zaoszczędzone 600 zł. na Treku mógłbyś spokojnie skompletować napęd 2x10 na Deorce albo odłożyć na jakiś powietrzny amorek / sztywniak. No i nie zapominajmy też o wadze, Trek jest z półtorej kilograma lżejszy mimo tej korby na kwadrat.

Edytowane przez keltu
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest w tej ramie Treka nowocześniejszego? Te napaćkane spawy?

Co do wagi jakby z Unibike zabrać nóżkę, regulowany mostek, amortyzowaną sztycę to pewnie będzie podobnie, jeszcze ma odrobinę większy skok amorka. Ja bym brał Unibike.

Myślę też że warto się przymierzyć do tych rowerów przed zakupem, bo faktycznie pozycja na nich może być inna, a to może wpłynąć na wybór.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał ten, który bardziej Ci pasował.

W pozycji na tych rowerach jest naprawdę spora roznica i to Ty sam powinieneś sobie odpowiedzieć na te pytanie.

Nawet podczas przejażdżki kilkaset metrów przed sklepem każdy powinien poczuć tak wyraźną różnicę.

A w crossówce właśnie komfort jest najważniejszy i nie mówię tu o komforcie postrzeganym przez wyprostowaną pozycję, bo sam mam crossówkę bardziej sportową, dlatego że coś takiego jak w Unibike w ogóle mi nie leżało.

Jeżeli natomiast tobie pasuje taka sylwetka jaką oferuje Unibike, to bierz w ciemno, bo to sprzęt naprawdę dobrej jakości.

I nie mówię tu o super osprzęcie, bo to Alivio tam nie powala, ale ogólnie o klasie dobranych podzespołów, bo tam gdzie niektórzy producenci znajdują oszczędności, to w Unibike ich nie ma - nawet szprychy są markowe ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, XC100S napisał:

Ja wybieram Unibike. 

Lepsza korba, mostek, sztyca. 

Będzie wygodniejszy dla potrzeb autora tematu. 

Przemilczę ten "lepszy" mostek i sztycę, korba fakt jest lepsza ale przypominam że różnica w cenie to 600 zł. na korzyść Treka. Koszt porządnej korby z zewn. łożyskami to ~200 zł. Gdyby te rowery kosztowały tyle samo to bym się zgodził a tak za zaoszczędzony pieniądz możesz sobie zrobić następujące upgrade'y. (wyszukane na szybko pierwsze z brzegu pewnie da się sporo taniej) 

image.png

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ja bym brał ten, który bardziej Ci pasował.

I tutaj podpisuje się oboma rękoma pod odpowiedzią. Sam w zeszłym tygodniu zamówiłem dla siebie i żony Treka. Miałem ten sam dylemat co autor postu, ten sam wzrost tylko waga większa.

Przez 3 tygodnie oglądałem filmy na YT. Czytałem fora i porównywałem grupy osprzętu. Finalnie przymierzałem się do Roam 2(jakiś starszy rocznik na stanie salonu Giant w Olsztynie) Treka DS 2 i Unibike Flash. Unibike odpadł bo jeździło mi się na nim jakoś dziwnie. W przypadku Treka i Gianta zdecydowała cena. Tak jak autor tematu, wracam do aktywności na rowerze i tak naprawdę po takiej przerwie, nie jestem w stanie określić swoich potrzeb w 100%. Rower można zmodernizować albo wymienić. Dlatego uważam, że autor powinien się przymierzyć i wybrać ten na którym będzie się czół najwygodniej. 

 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą tego Treka można dostać za 2749 zł, to już się robi prawie 800 zł. różnicy względem Unibike'a. https://airbike.pl/produkt/rower-crossowy-trek-dual-sport-2-gen-4-black-2023/rower-crossowy-trek-dual-sport-2-gen-4-black-2023-s

11 minut temu, XC100S napisał:

Gość 10 lat na rowerze nie siedział a Ty mu już szykujesz prościutką robótkę. 

I tym chcesz go przekonać do Treka ?

A czy autor tematu napisał że mieszka na księżycu i nie ma w okolicy żadnych serwisów bo może przeoczyłem? Poza tym nie twierdzę że musi cokolwiek zmieniać, zwracam tylko uwagę że nieco lepsza korba i hamulce nie usprawiedliwiają takiej rozbieżności cenowej. Mostek i sztyca to groszowe sprawy. Uginacze w obu tych rowerach będą działały równie słabo nieco większy skok nic tutaj nie zmieni.

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu nawet bym nie spojrzał na Treka ze względu na ceny, ale teraz jak się ocknęli, propozycja warta rozważenia . Dla mnie na plus sloping ramy i możliwość założenia opon 2.1 co deklaruje producent, więc wejdzie pewnie i szersza. W Unibike`u na tył 2.0 zbyt ciasno wchodzi.

Geometria, moich rozmiarów tj. 17.5 Treka i 19 Unibike jest prawie identyczna. W przypadku XL widzę, że Trek jest bardziej "sportowy", co nie znaczy, że z Unibike` a się tego nie zrobi. Oczywiście po założeniu normalnego mostka i sztycy, o których już wspomniał @keltu. 

Dla kogoś z dużą wagą proponowałbym solidną ramę Unibike`a, ale w tym przypadku chyba postawiłbym na Trek`a.

@keltu, tylko korbę zmień w zestawieniu 😉.

 

4 godziny temu, marcin227 napisał:

Zastosowanie to najpewniej długie weekendowe wycieczki, głównie drogi asfaltowe, ale myślę, że na te leśne również czasem zawitam. 

To może https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-muirwoods ?

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dodawałem tej informacji do moich wymagań, bo nawet nie spodziewałem się, że powinienem - kupuje rower do jeżdżenia, a nie do składania jak klocki LEGO. Na razie nie kreci mnie taka zabawa, może kiedyś. Poza tym nie będę ryzykował gwarancji. 

Ciągnie mnie w kierunku Unibika, chyba to on wywarł na mnie najlepsze wrażenie. Może dziś kupię

Dzięki za wszelkie odpowiedzi ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem tego Unibike i napisze Ci tak, jeśli szukasz roweru do typowo rekreacyjnej jazdy, miasto, asfalt, leśne drogi, kostka brukowa to ten rower jest w porządku, natomiast jeśli jazda rowerem bardzo Ci się spodoba i będziesz oczekiwał czegoś więcej, będziesz chciał jeździć szybciej i dłuższe trasy to ten rower tego nie spełni. Do prędkości 25 km/h jeżdżąc solo jeszcze jest ok, natomiast powyżej już jest problem ze względu na wagę roweru która będzie mocno ograniczała Twoje wyniki. Mogę od siebie napisać co jest na plus:

- korba na hollowtech 

- 2 blaty z przodu 

- regulowany mostek 

- piasty Shimano 

- przełącznik blokady amortyzatora przy kierownicy 

Plus pierdoły ale jednak, dobre wygodne gripy, pedały( nie żaden plastik), stopka ( nie każdy taki rower posiada), 

Minus tego roweru to waga, kowadło z przodu i kontakt z Unibike który jest na poziomie zerowym.

 

Podsumowując do jazdy rekreacyjnej polecam, jeśli Twoje oczekiwania wzrosną czego nie można wykluczać, odradzam.

Jak masz jakieś pytania to śmiało pisz na priv.

Pozdro.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem tego Unibike, a w zasadzie dwa.. sobie Crossfire, narzeczonej Flash EQ. 

Oglądałem i jeździłem dziś raz jeszcze Trekiem, Giantem i przy okazji jakimś Authorem w podobnej cenie. Na końcu zajrzałem po Unibike i nie miałem już żadnych wątpliwości. Być może to tylko moje wrażenie, ale Unibike wygląda i jeździ jak rower dwie klasy wyżej.

Edytowane przez marcin227
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, AdrianoPL83 napisał:

napisać co jest na plus:

- korba na hollowtech 

- 2 blaty z przodu 

- regulowany mostek 

- piasty Shimano 

- przełącznik blokady amortyzatora przy kierownicy 

też mam crossfire, i dla mnie ten przełacznik blokady na kierze to nieporozumienie

raz że zajmuje miejsce np. na GUBa, dwa że nie da się takiej blokady zrobić stopniowo tak jak na koronie widelca - masz tylko on i off. A na załączonej blokadzie wystarczy mała dziura w asfalcie i słychać łupnięcie jak dobicie amora w aucie - czy to tylko jakaś wada mojej sztuki?

Poza tym uważam że to byl dobry wybór, ja swojego kupiłem w lutym zeszłego roku za 2850 zeta więc ciężko było w tej kasie o coś lepszego

jeszcze się wtrące co do wcześniej propozycji upgrade'u na 2x10 deore - jest problem z korbą. Jedyna sensowna korba shimano jaka by się nadawała to grx za ponad 6 stów. Tavco podlinkowałeś ma beznadziejne stopniowanie do MTB - 36/26 jest w tym rowerze kompletnie bez sensu

Edytowane przez karolb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...