Skocz do zawartości

[ok 10000] miejski elektryk


Rekomendowane odpowiedzi

Hey,

 

poszukuje miejskiego roweru elektrycznego w okolicach 10k PLN. Rower ma sluzyc do dojadow do pracy, szybkich wyapdow "po jajka" do sklepu i do dowozenia babelka do zlobka/przedkszola (czyli musi miec mozliwosc montazu fotelika). okolica to miasto krakow i podmiejskie wsie, teren raczej plaski ale pagorki sie pojawiaja. Po researchu przez kilka ostatnich dni rzucily mi sie w oczy nastepujace modele:

- TENWAYS CGO800S

-Husqvarna Eco City 2 FW418 lub CB504

ale jestem otwarty w zasadzie na kazda polecajke :)

Dzieki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając co można gdzie i kiedy to jedno jest pewne że dzieci można tym legalnie wozić, bagaż i na to wszystko pozwala producent i gwarancja. 

Nie mówię że jest świetny ale praktyczny w 💯

Do pracy i po zakupy bym chętnie nim śmigał. 

Żadne plecaki, sakwy itp, mam 80 kilo przestrzeni ładunkowej ha ha 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dobra, mam w koncu wybor zawezony do dwoch - cena powyzej 10k, ale mysle ze ma sens dolozyc te pare zlotych: https://allegro.pl/oferta/rower-elektryczny-kellys-e-cristy-30-m-725wh-2023-13524585819?reco_id=115e4b88-f0c1-11ed-9ca7-eed06f9b3a65&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 vs. https://electofun.pl/rowery-elektryczne/2497-9122-rower-elektryczny-ecobike-d1-trekking-2023.html#/61-rozmiar_ramy-m/166-kolor-granatowy/386-wybierz_pojemnosc_baterii-lg_672_wh .

 

Ktory brac wg was? jedni mowia ze Panasonic super drudzy ze bafang bardziej sprawdzony. jedni mowia ze lepiej panasonic i gorszy osprzet inni ze bafang i lepszy osprzet. a wy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych dwóch ja bym wybrał Kellys - kaseta do 42 przy Twoich zastosowaniach to zdecydowana przesada w elektryku, my mieszkamy w terenie falistym ( Wzgórza Niemczańsko - Strzelińskie ), jeździmy na elektrykach 6 sezon i ani ja ani moja żona nie używaliśmy nigdy zębatki 36, ja chyba też że dwóch poniżej. Silnik Panasonica jest podobno wariacją Yamahy, powinien być trwały a Bafangi ostatnio miały kiepskie opinie. Jak masz wątpliwości co do Panasonica to poszukaj zeszłorocznych Giantów z Yamahą, my zrobiliśmy po 15 tyś bez żadnych problemów, ja chcę nim jeździć do skutku ( śmierci technicznej, zobaczymy ile wytrzyma, jak dotychczas wszystko OK, bateria nie straciła zauważalnie pojemności) żony zmieniliśmy bo chciała easystepa, w jej rozmiarze nie było z Yamahą więc dostała Boscha, zobaczymy jak się będzie sprawować. 90 Nm nie jest Ci potrzebne, spokojni wystarczy 60 - 70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2023 o 11:49, pinok napisał:

Przecież 99% samochodów w Polsce przekracza 140 km/h

W tym wypadku nie chodzi o dozwoloną prędkość tylko o rozwijaną przy uzyciu wspomagania silnikiem elektrycznym.

Prawo o ruchu drogowym definiuje rower w oparciu o ten element:

2123783457_Screenshot_20230513-1016092.thumb.png.f8f5cdd181d4866e214454d0b720f2a5.png

Kwestia przekraczania prędkości to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dalej można kręcić ile kto da radę - w terenie zabudowanym do 50km/h o ile nie ma ograniczeń, a poza nawet 90. Ja na krótki dystans jestem w stanie na płaskim rozkręcić do 45lm/ h ale dłużej to tak 30 - cięższy rower trudniej rozkręcić ale jak już się rozpędzi to utrzymuje prędkość się spokojnie. Wbrew temu co sugerują niektórzy nie ma żadnych przepisów zakazujących jazdę rowerem elektrycznym powyżej 25om/h.

Edytowane przez PiotrWie
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego R500 z Decathlonu, to sprawa jest nieco bardziej skomplikowana... To jest jak najbardziej legalny rower ze wspomaganiem elektrycznym i w takiej postaci sprzedawany w całej Europie - czyli moc ciągła silnika nie przekracza 250 W, wspomaganie działa tylko w trakcie pedałowania i tylko do osiągnięcia prędkości 25 km/godz. Zresztą na polskiej stronie D. jest taki tekst: "Łatwe użytkowanie Elektryczny, 25 km/h i ze wspomaganiem ruszania do 6 km/h". Podobne określenia są na stronach niemieckich czy francuskich. Nigdzie ten rower nie jest oferowany jako motorower elektryczny (np. na rynku niemieckim określanym jako S-Pedele) - czyli z możliwością wspomagania do 45 km/godz., ale i wymogiem ubezpieczenia, rejestracji i co do zasady z zakazem korzystania z infrastruktury rowerowej.

Natomiast zapis z polskiej strony: "UWAGA: Zamontowaliśmy mocny silnik z dużym momentem obrotowym, aby wspomagał Cię, gdy jesteś mocno obciążony. Silnik ten generuje energię powyżej 45 km/h, co może uszkodzić układ elektryczny roweru. Nie należy przekraczać tej prędkości", powtórzony zresztą na stronach francuskich i niemieckich nie ma nic wspólnego z prawnymi definicjami roweru, czy motoroweru. Po prostu D. wypuścił bubla (przynajmniej w tegorocznej partii produkcyjnej) i w ten sposób ratuje tyłek przed reklamacjami. Klienci zaczęli skarżyć się, że jazda z wysokimi prędkościami powoduje dziwne objawy w elektronice, np. momentalnie rozładowuje akumulator, uszkadza kontroler... Najwidoczniej stosowany obecnie przez D. kontroler nie radzi sobie z prądem generowanym z silnika w piaście, przy wysokiej ilości obrotów na minutę (bo przecież silnik typu hub, jeżeli nie przykładany do niego napięcia z zewnątrz, staje się dużym dynamem). Więc, jak najlepiej poradzić sobie z tą sytuacją...? Może zmienić wyposażenie roweru, może ogłosić akcję serwisową dla już sprzedanych egzemplarzy...? Nie! W uwagach dla użytkownika damy zapis, żeby się nie rozpędzać za bardzo... tylko ubierzemy to w słowa o mocnym silniku i potrzebie wspomagania, żeby klient myślał, że to nawet zaleta!
A... Niemcy dodali jeszcze: Gebrauchseinschränkung: Nicht schneller als 45 km/h fahren!", a Francuzi: "Restrictions ATTENTION: ne pas dépasser la vitesse de 45km/h". Polakom musi wystarczyć sugestywny znaczek w grafikach ilustrujących ten rower na stronie:

rower-elektryczny-velocargo-longtail-r50

Czyli nawet z górki (bez wspomagania) nie można się rozpędzać!

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...