Skocz do zawartości

[3000-7000] Gravel czy Cross? Może droższy a może tańszy?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zgromadzonych. JESTEM LAIKIEM W TEMACIE ROWERÓW! Zamierzam zakupić rower typu gravel lub cross. To tak:

Zamierzam jeździć 70/80% na ścieżkach rowerowych/drogach/miasto i 30/20% po lesie ale to zazwyczaj lekki teren i są to krótkie odcinki, dodatkowo jeżeli chciałbym wybrać się z znajomymi na przejażdżkę to oni mają MTB i czasem skrócimy odcinek przez las ale zazwyczaj to drogi utwardzone, żaden ciężki teren, oczywiście w mojej ocenie. 

Jestem amatorem, jeżdżę rekreacyjnie ale lubię prędkość. 

Moimi rowerami jakimi jeździłem zawsze były to MTB ( kiedyś spróbowałem pojeździć na tzw. Kozie, cudowne przeżycie przejechać rowerem się z lat 70 ale po parunastu km odpuściłem), chcę to zmienić. Chcę mieć większą przyjemność podróży na asfalcie/ścieżce rowerowej. 

Dystanse jakie będę pokonywał to będą od 30 do 50km. 

Jeżeli ma to znaczenie, mam 182cm i waga to ok 75kg 

Czego od roweru wymagam? 

Jeżeli tak zastanowić się to na pewno aby płynął po asfalcie jak longboard po ścieżce ale mógłbym przejechać odcinek paru km po drodze leśnej, np. dojazd do jeziora.

Wygoda jest na drugim. Oczywiście nie chcę umierać jak siądę z tego roweru ale nie muszę się czuć jak w S klasie na tylnym siedzeniu.

Wygląd? Może być jakikolwiek. 

No to chyba tyle z moich wymagań, ponieważ nie znam się na osprzęcie a jak oglądam filmy to jedni mówią to drudzy to i człowiek który nie jest zagłębiony w temacie po prostu gubi się. 

Z tego co wywnioskowałem to cross będzie gorszy na odcinkach asfaltowych, lecz będzie bardziej komfortowy przy dziurawej drodze przez to że posiada amortyzator. To samo tyczy się w lesie, cross będzie lepiej tłumił nierówności, będzie szybszy niż gravel w lesie? 

A że ja jeżdżę bardziej po asfalcie i ścieżkach rowerowych powinien wybrać gravela, zgadza się?

To przejdźmy do budżetu, jak w tytule jest podana kwota 3000-7000zł, tylko zastanawia mnie czy warto tyle wydać. Obawiam się, że jeżeli kupię tani rower to go niestety odrzucę i się zniechęcę.

Ale trochę poczytałem, to wiele osób np. zachwala KROSS ESKER 1.0, tani, budżetowy. Ale zaraz czytam więcej i nagle wiele osób mówi że gravel zaczyna się od 5 tys i więcej. Człowiek głupieje. 

Jeżeli chodzi o Gravel

Kross esker 6.0 

 Diverge E5

Cannondale Topston

RONDO RUUT AL2

A może taniej pójść i np. Esker 4.0

A co do crossowych to niestety nie mogłem wybrać i podać chociaż paru modeli.

Może też firma Kross?

Całkowicie nie wiem w co pójść, dlatego piszę ten post. Jestem zagubiony i potrzebuję osoby która mnie przeprowadzi za rączkę przez ten wielki świat. Tak, wiem nikt za mnie decyzji nie podejmie, lecz może mnie naprowadzić na odpowiedni wybór.

PAMIETAJMY, najważniejsze żeby mieć frajdę z jazdy!

Pozdrawiam wszystkich!

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do opisywanych zastosowań oba typy rowerów są dobre . Który będzie lepszy dla ciebie ?? Jeździłeś kiedyś z ,,barankiem " ? Ja bym od tego zaczął . Podobno w decathlonie można pożyczyć gravela . Jeśli baranek będzie ci odpowiadał to jesteś bliżej decyzji , jeśli nie to patrzysz tylko na crossy .  Crossy będą tańsze albo za te same pieniądze dostaniesz rower wyższej klasy . Gravele są drogie , przedrożone , a może klamkomanetki tak podnoszą cenę . Gdybyś chciał crossa to popatrz na Gianta Roam . Chyba 2 najwyższe modele mają powietrzny amor . Jeśli dobrze pamiętam to Polygon miał też sensowne crosówki .

Aha , gravele są różne . Tak najprościej - jednym bliżej do szosówki drugim do roweru terenowego . I napęd i geometria będzie  na to wskazywać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

będzie szybszy niż gravel w lesie? 

To zależy od "lasu", a dokładniej to drogi/ścieżki po której rower jedzie a także od umiejętności rowerzysty. Im teren cięższy, tym bardziej cross będzie wychodził na prowadzenie, im słabszy jeździec także (bo nie każdy potrafi jeździć szybko na sztywnym widelcu i baranku po czymś nieidealnie płaskim). Ale dobry rowerzysta na gravelu będzie szybszy na szutrze i nie-wolniejszy na typowych leśnych drogach. 

Jeżeli szybkość>komfort oraz asfalt>las,  to bierz gravela. Z podanych kross esker 6. Nie bierz za tyle kasy sprzętu na mechanicznych hamulcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś pomiędzy crossem, mtb i gravelem? Wg mnie najlepsze wyjście w Twoim wypadku, a przynajmniej pewniejsze bo z barankiem nie wiadomo czy się zaprzyjaźnisz. 

Marin DSX 2 - jest dostępny w Twoim rozmiarze, np tu:

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-marin-dsx-2-rozmiar-l-i-xl-CID767-IDQO0KN.html

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-dsx-2

Zerknij na fajną recenzję:

 

Ja bym tanie gravele odpuścił. Jeżeli zamierzasz czasami wybrać się z kolegami na mtb to zwróć uwagę na napęd, żeby poza asfaltem nie brakło Ci lekkich przełożeń, niektóre gravele mają bardziej szosowe przełożenia, a jeżeli nie zamierzasz się ścigać, to lepiej mieć zapas miękkich przełożeń kosztem tych "twardszych".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Ptakowski napisał:

Wygoda jest na drugim. Oczywiście nie chcę umierać jak siądę z tego roweru ale nie muszę się czuć jak w S klasie na tylnym siedzeniu.

Każdemu wygodnie na czym innym, kwestia anatomii, ogólnej sprawności itd. 

10 godzin temu, Ptakowski napisał:

Z tego co wywnioskowałem to cross będzie gorszy na odcinkach asfaltowych, lecz będzie bardziej komfortowy przy dziurawej drodze przez to że posiada amortyzator. To samo tyczy się w lesie, cross będzie lepiej tłumił nierówności, będzie szybszy niż gravel w lesie?

Nic nie będzie gorsze ani lepsze, będą "różne". Jazda crossem na pewno będzie mniej wymagająca od jeźdźca pod względem techniki jazdy. 

10 godzin temu, Ptakowski napisał:

A że ja jeżdżę bardziej po asfalcie i ścieżkach rowerowych powinien wybrać gravela, zgadza się?

Nie da się odpowiedzieć na takie pytanie. 

10 godzin temu, Ptakowski napisał:

Ale trochę poczytałem, to wiele osób np. zachwala KROSS ESKER 1.0, tani, budżetowy.

Cena to jego jedyna zaleta. 

10 godzin temu, Ptakowski napisał:

Ale zaraz czytam więcej i nagle wiele osób mówi że gravel zaczyna się od 5 tys i więcej.

Porządny "wszystkomający" gravel ma karbonowy widelec, odpowiednio zestopniowany napęd najlepiej ze sprzęgłem i hamulce hydrauliczne. 

Najtańszym spełniające te kryteria modelem jest w obecnych czasach romet aspre 2, do wyrwania pewnie w okolicach 6k

Natomiast cross za 5k będzie już topowym sprzętem a dodatkowo napis na ramie się będzie zgadzał. 

 

IMO kupić crossa a różnicę w cenie przeznaczyć na porządne akcesoria. Nici z przyjemności z jazdy kiedy siodełko będzie źle dobrane, wkładka w spodenkach będzie uwierać, koszulka nie będzie odprowadzać wilgoci, szyja będzie boleć od ciężkiego kasku a przez brak odpowiedniej wentylacji pot z czoła będzie zalewał okulary 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WaGiant. Dziękuje za obszerną odpowiedź. Niestety w mieście w którym mieszkam, czyli Koszalin, Decathlon oferuje jedynie MTB na wynajem. Jeździłem z barankiem u kolegi na kolarzówce przez cały dzień, trasa ok 30km. Byłem zadowolony z jazdy. Oczywiście lepiej jakbym spędził z barankiem ok tygodnia żeby upewnić się do tego. Byłem dzisiaj w paru rowerowych u mnie w mieście i jak rozmawiałem z sprzedającymi którzy jeżdżą u mnie po okolicy to często, praktycznie w 100% mówili żeby brać Gravela, ponieważ u nas praktycznie wszędzie są ścieżki, w lasach drogi są często utwardzone, jedynie Góra chełmska ma parę odcinków tylko dla MTB. Jestem chyba przekonany co do Gravelu, teraz model.

 

12 godzin temu, WaGiant napisał:

Do opisywanych zastosowań oba typy rowerów są dobre . Który będzie lepszy dla ciebie ?? Jeździłeś kiedyś z ,,barankiem " ? Ja bym od tego zaczął . Podobno w decathlonie można pożyczyć gravela . Jeśli baranek będzie ci odpowiadał to jesteś bliżej decyzji , jeśli nie to patrzysz tylko na crossy .  Crossy będą tańsze albo za te same pieniądze dostaniesz rower wyższej klasy . Gravele są drogie , przedrożone , a może klamkomanetki tak podnoszą cenę . Gdybyś chciał crossa to popatrz na Gianta Roam . Chyba 2 najwyższe modele mają powietrzny amor . Jeśli dobrze pamiętam to Polygon miał też sensowne crosówki .

Aha , gravele są różne . Tak najprościej - jednym bliżej do szosówki drugim do roweru terenowego . I napęd i geometria będzie  na to wskazywać .

 

 

Dziękuje za odpowiedź. Umiejętności będę nabywał jazdą gravelem po lesie, bo ich praktycznie nie posiadam. Jak napisałem wyżej u mnie w mieście są wszędzie ścieżki i poza nim,  w lesie drogi są utwardzone, zbite. Najwyżej jak będzie piasek lub mocny teren to kawałek przeprowadzę. Jak napisałem, przejazdy lasem to są krótkie odcinki, a czasem ich brak przy moich podróżach. 

 

12 godzin temu, hulk14 napisał:

To zależy od "lasu", a dokładniej to drogi/ścieżki po której rower jedzie a także od umiejętności rowerzysty. Im teren cięższy, tym bardziej cross będzie wychodził na prowadzenie, im słabszy jeździec także (bo nie każdy potrafi jeździć szybko na sztywnym widelcu i baranku po czymś nieidealnie płaskim). Ale dobry rowerzysta na gravelu będzie szybszy na szutrze i nie-wolniejszy na typowych leśnych drogach. 

Jeżeli szybkość>komfort oraz asfalt>las,  to bierz gravela. Z podanych kross esker 6. Nie bierz za tyle kasy sprzętu na mechanicznych hamulcach.

 Dzięki wielkie za odpowiedź, niestety u mnie Deca nie ma w ofercie roweru z brankiem, jak napisałem wyżej, miałem przez chwilę styczność z barankiem. 

 

3 godziny temu, Greg1 napisał:

Jak napisał kolega @WaGiant: najpierw pójdź do Deca, wypożycz rower z barankiem na weekend, pojeździj i zobacz czy Ci to pasuje. Nie wiem gdzie mieszkasz, tu masz link do Warszawy:

https://rent.decathlon.pl/l/rower-gravelowy-triban-grvl-520-sram-apex1-1x11-rozm-l/62b58f7b-071c-42f5-b16b-5a2d6f866c0e

Również dzięki za odpowiedz i Twoją sugestię co do roweru. Na pewno zastanowię się nad zakupem takiego roweru. Wspomniałem o przełożeniach, tutaj potrzebowałbym pomocy od kogoś.

2 godziny temu, Artur85 napisał:

Może coś pomiędzy crossem, mtb i gravelem? Wg mnie najlepsze wyjście w Twoim wypadku, a przynajmniej pewniejsze bo z barankiem nie wiadomo czy się zaprzyjaźnisz. 

Marin DSX 2 - jest dostępny w Twoim rozmiarze, np tu:

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-marin-dsx-2-rozmiar-l-i-xl-CID767-IDQO0KN.html

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-dsx-2

Zerknij na fajną recenzję:

 

Ja bym tanie gravele odpuścił. Jeżeli zamierzasz czasami wybrać się z kolegami na mtb to zwróć uwagę na napęd, żeby poza asfaltem nie brakło Ci lekkich przełożeń, niektóre gravele mają bardziej szosowe przełożenia, a jeżeli nie zamierzasz się ścigać, to lepiej mieć zapas miękkich przełożeń kosztem tych "twardszych".

MIlahu, Tobie również dziękuje za odpowiedź na nurtujące mnie pytania.

To Panowie, 

Gravel do 7 tysięcy, to będzie najlepszy wybór 

KROSS ESKER 6.0? Czy może właśnie kupić tańszy Rometa Aspre 2 za 6 tysięcy?

A co do crossa

np. Kross EVADO 7.0?

Rower crossowy Giant Toughroad SLR 2

Rower crossowy Giant Roam 0 Disc 2022

Teraz potrzebowałbym tylko od was pomocy jaki model wybrać. Chyba podjąłem jaki typ roweru wybrać. Jeszcze raz dziękuje wam za poświęcony czas!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greg1 I chyba masz rację, zakupię Aspre 2 zamiast Eskre 6.0. Do moich umiejętności, dystansów myślę że będzie najlepszym wyborem. Wydaję mi się że płacić o 1000/1500 zł za Eskre 6.0 nie opłaca się. Takie moje zdanie. Dokupię za resztę pieniędzy właśnie jakieś dodatki. 

A mogę jeszcze dopytać jeżeli chodzi o ramę. Jak wybrać odpowiednią? Jak zmierzyć siebie itd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...