Skocz do zawartości

[6500] MTB pola, lasy, łąki, okazjonalnie trudniejsze ścieżki w górach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawiam się na kupnem pierwszego roweru górskiego. Do tej pory kręciłem na szosie, ale nie zawsze jest chęć, warunki czy trasa. W oko wpadło mi kilka modeli, ktore podlinkuje. Zależy mi na czymś w średnim osprzęcie, ale najważniejsze wiadomo rama i amor. Z góry dziękuję za pomoc.

Jeżeli macie jakieś inne propozycję, to również mile widziane.

Szczęśliwego nowego roku

https://www.erowery.pl/rower-scott-scale-965-model-2022-bialy/rower-scott-scale-965-model-2022-bialy

https://www.greenbike.pl/rower-gorski-giant-xtc-slr-29-1-2022-p-3605.html?gclid=CjwKCAiA2L-dBhACEiwAu8Q9YAHz1TeonlnKWNgRuLsvmAOWFaR0xOc55g-unzpZLUu5CpP2UkItoRoC92cQAvD_BwE

https://rower.com.pl/merida-big-nine-limited-2127896

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego z nich bym nie kupił jeśli wyznacznikiem ma być rama i amor. Chodzi generalnie o to że jesteśmy w momencie kolejnej rewolucji w geo ht XC. Scott zaprezentował już nową ramę Scale na 2023 zgodną z nowymi trendami. Merida i Giant to konserwa ale też długo to nie potrwa. Zobacz sobie Orbea Alma. A jak nie jesteś wysoki to dołożyć tysiaka i masz karbon z Foxem https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-bh-ultimate-rc-7-5-pd31011/?v_Id=180428&gclid=CjwKCAiA2L-dBhACEiwAu8Q9YKG1uXahXuRNhDGZgzlXay4JAcM5BIcO6FWMOTH_w_06vS52WUrIzRoCGhwQAvD_BwE

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę się wypowiedzieć na temat gianta, używałem ten model od czerwca 2021. Nie miał ze mną lekko, objechał dwie edycje bikeatelier maratonu, objechał ultra pomorską 500. Sprzętu nie oszczędzam, ma jeździć i dawać frajdę i tym się odwdzięczał, do tego dla mnie bardzo fajna geometria. Da się ścigać z dobrymi wynikami, da się wygodnie przejechać ultramaraton. Obecnie zmieniłem na rower typu full do XC, ale XTC zostaje póki co w garażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Alsew napisał:

Żadnego z nich bym nie kupił jeśli wyznacznikiem ma być rama i amor. Chodzi generalnie o to że jesteśmy w momencie kolejnej rewolucji w geo ht XC. Scott zaprezentował już nową ramę Scale na 2023 zgodną z nowymi trendami. Merida i Giant to konserwa ale też długo to nie potrwa. Zobacz sobie Orbea Alma. A jak nie jesteś wysoki to dołożyć tysiaka i masz karbon z Foxem https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-bh-ultimate-rc-7-5-pd31011/?v_Id=180428&gclid=CjwKCAiA2L-dBhACEiwAu8Q9YKG1uXahXuRNhDGZgzlXay4JAcM5BIcO6FWMOTH_w_06vS52WUrIzRoCGhwQAvD_BwE

Nie wiem czy wysoki 181cm. Tak "ni w 5 ni w 10" bo szosę mam m/l meridy a i tak czubkiem buta przy wpięciu w bloki minimalnie ocieram przy skrajnych wartościach. W szosie nie jest to problem bo nigdy tak nie skręcam, natomiast w przy jeździe typowo xtc takiej sytuacji sobie nie wyobrażam.

Skoro nie wspomniane przeze mnie, to co? Zaznaczam, że nie mam zamiaru brać udziału w zawodach bardziej dla przyjemności. Dużo chodzę po górach, a w międzyczasie mógłbym trochę pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl jeszcze czy oby na pewno rower ze skokiem 100mm będzie dla ciebie najlepszym wyborem jeśli nie masz zamiaru się ścigać. Wnioskuję że często bywasz w górach a tam rower o większym skoku amortyzatora  (np.120-130mm) daje więcej bezpieczeństwa, możliwości i zabawy. Zobacz sobie GT Zaskar LT, Orbea Laufey czy Giant Fanthom. Albo nawet:  https://allegro.pl/oferta/rower-marin-rift-zone-1-29-rozmiar-l-12749155999 👍

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rowerem XC do 6500 zł był/jest Rockrider XC 500 z Decathlonu (Reba, przerzutka + manetka SRAM GX, przyzwoita reszta osprzętu). Niestety, aktualnie nie ma go nawet na stronie Deca. Jesli bardzo Ci sie nie spieszy, to poczekaj i zapoluj na niego. 

W góry bardzo ciekawą opcją jest Dartmoor Primal Evo:

https://velo.pl/gorskie/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-pro-29 

Stosunek cena/wyposażenie ma podobny do Rockridera, za to jego geometria zapewni większą stabilność na górskich zjazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi.

Z tymi górami, to tak bardziej szutry, kamieniste ścieżki niż ostre zjazdy po trasach. Głównym przeznaczeniem będą bezdroża Doliny Baryczy  Ponieważ będzie, to mój pierwszy rower tego typu, to też nie chciałbym się nadziać (wydać kasę, a później okaże się, że to nie dla mnie). Poza tym zdaję sobie również sprawę, że też nie ma sensu branie najtańszej opcji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno się dziwić bo rowery z Decathlonu mają urodę Dacii Logan….

Ten Cross to typowy rower do ścigania ba którym nie zaznasz komfortu i płacisz głównie za ramę z carbonu ale niestety otrzymujesz dość ubogie wyposażenie,  które będzie wpływać na wygodę użytkowania. 
Szukaj czegoś z napędem 1x12 i amortyzatorem min 120 mm. 

Edytowane przez Kettler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kettler napisał:

Trudno się dziwić bo rowery z Decathlonu mają urodę Dacii Logan….

Ten Cross to typowy rower do ścigania ba którym nie zaznasz komfortu i płacisz głównie za ramę z carbonu

W temacie DECA zgoda ale ten Kross Level to taki ni pies, ni wydra. Niby karbon, a tu rama 440mm, 590mm górnej rury i Reach 416mm! To jest karadeja dla daktyla, a nie rower do ścigania i to wszystko wg Krossa dla osoby o wzroście minimum 182cm 🤣 Bzdury na stronie Krossa nie mają granic 🧐 Więc pojawia się pytanie czy można  zaufać firmie,  która nie potrafi od lat nawet zarządzać swoją stroną internetową i podają tam nieprawdziwe informacje... Wiele było narzekań na politykę gwarancyjną i traktowanie ludzi jak petentów. 

IMG_20230102_182557.jpg

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Alsew napisał:

Kross Level to taki ni pies, ni wydra.

Bardziej wrzucony tu jako ciekawostka, bo sklep z najbliższej okolicy zajmuje się dystrybucją Krossa i Meridy Z Krossa ten był najwyższym modelem, a meridy mieli 2 Big Nine 300 i 500. Czekają na dostawę nowego rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu kijowych rowerów ludziom nie polecam 😉 Nie jest to może karbon ale jest to jedna z najlżejszych aluminiowych ram na rynku do coraz szerzej pojętego XC, a jeśli chodzi o ramę pod amor 120mm to chyba najlżejsza (1,6kg w Mce). No i ma współczesne geo. Krótki mostek, fajne kąty i duża baza kół.

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Alsew napisał:

Niby karbon, a tu rama 440mm, 590mm górnej rury i Reach 416mm! To jest karadeja dla daktyla, a nie rower do ścigania i to wszystko wg Krossa dla osoby o wzroście minimum 182cm 🤣

@Alsew, a co poza błędem na stronie (nie tylko oni piszą głupoty) jest nie tak z tym rowerem? Te parametry dyskwalifikują go do jazdy? Czy naprawdę wszyscy muszą iść w kierunku nowych trendów? Czy tylko one są jedyne i słuszne? 🤔

Pytam jako amator.

Odnośnie Marin` a - w innych tematach (nie tak dawno) ktoś pisał o pękających ramach 🙂.

Edytowane przez chudzinki
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 @chudzinki  Wiem że nie tylko na stronie Krossa pojawiają się błędy ale u nich to jest standard. Pamiętam jak pojawił się ten model to pisali że rama jest pod sztywną oś 142x12 a w specyfikacji pisali że piasta jest boost i była wielka rozkmina na forum. A skąd wiesz że inne cyferki w tej geo to jest prawda? A może ta tabelka jest od innego modelu ? Wcale bym się nie zdziwił... A co jest z tym Levelem  nie tak? Jak ktoś szuka rekreacyjnego XC to będzie spoko ale na pewno nie jest to rower do ścigania co podkreślał @Kettler. Przy moich preferencjach i 173cm musiałbym w Mce ratować się mostkiem 100mm, a jestem zwykłym "niedzielnym" riderem. Także dzięki postoję...

Czy wszyscy muszą iść w kierunku nowych trendów? Jak ktoś chce kupić nowy rower ht XC to ma jeszcze spory wybór w "klasykach" a jak ktoś chce fulla do XC to już w zasadzie nie ma wyboru (wyjątek Trek Supercaliber i Kross Earth). A czy te zmiany są jedyne i słuszne? Moim zdaniem jeśli ktoś chce teraz wydać grubsza kasę na rower to lepiej patrzeć na coś współczesnego, niż za rok czy dwa mieć znowu przestarzały rower. Tym bardziej, że to co teraz proponują producenci działa na plus. Przesiadłem się już na taki na rower o współczesnym geo i do starego już bym nie wrócił.

W temacie Marina to faktycznie zrobili w tym Team błąd przy konstrukcji tylnych widełek i na początku ramy pękały ale wprowadzili zmiany konstytucyjne i teraz nie ma głosów żeby się coś działo. Do tego dają dożywotnią gwarancję na ramę i nie ma narzekań żeby się z jej realizacji migali więc nie ma co się przejmować na zapas. 

 

 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...