Skocz do zawartości

[Suport] Oś na wiankach vs suport na łożysku maszynowym - różnica w kręceniu


Rekomendowane odpowiedzi

Jest trochę różnica pomiędzy kompaktowymi suportami a klasycznymi. Klasyczne kręcą się trochę ciężej nawet jsk są dobrze przeserwisowane. Ale nie są to jakieś znaczące różnice. 

No ale plus kompaktowych wymieniasz raz na jakiś długi czas i masz spokój klasycze natomiast trzeba tam czasem zajrzeć i wszystko posmarować, ewentualnie wymienić lozyska 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 rower na suporcie z łożyskami maszynowymi. Jak ściągnę łańcuch i zakręcę korbą to kręci się conajmiej 3 x dłużej niż w rowerze na suporcie klasycznym. Ciekawi mnie ile watów tracę jeżdżąc na starym klasycznym sporcie. Jeżdżąc w sezonie trasy po górach 100 - 200 km w tedy każdy wat ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli to, że brudny napęd generuje większe straty, niż te łożyska w suporcie.

Suport HT2 Shimano przy mocnym pchnięciu, zrobi może trzy obroty. Tylko najwięksi onaniście zmieniają suport, żeby im się lekko na stojaku kręcił. Zyski nawet na ceramicznych łożyskach są ZNIKOME.

Dobre opony + czysty napęd i zyskasz więcej...

Chociaż prawdę mówiąc, gdybym miał się bawić z kulkami w suporcie, to już dawno bym kupił pakiet. Szkoda życia na takie groszowe sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooo... panie. :) Przy takim bajzlu uszczelnienie nie ma aż takiego znaczenia... Tzn. jakieś tam ma, ale w środku i tak będzie gnój, który trzeba wyczyścić zanim padnie całe łożysko. W tym przypadku większe znaczenie będzie miała jakość stali, z której składają się poszczególne elementy łożyska, niż samo zabezpieczenie tych elementów przed zabrudzeniem. 

Z grubsza chodzi mi o czas, przez jaki elementy nośne będą mielić drobiny syfu, zanim same zostaną zmielone. Dla jednego wyrobu będzie to 1,5h jazdy w takich warunkach, dla innego całe dni, a dla jeszcze innego tygodnie... Jakość to nie tylko uszczelki i smary. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie są dwie podstawowe różnice:

Primo: suport zintegrowany wkręcasz i tyle. A do starego trzeba mieć te śmieszne klucze, które kiedyś były dodawane do rowerów Wigry 3 i które teraz można znaleźć jedynie u dziadka gdzieś w ostatniej szufladzie w garażu

Następne primo: stary trzeba czasem przesmarować, odpowiednio dokręcić i uważać na te cholerne kulki żeby się nie pogubiły.,

 

Jeśli stary działa, to bym zostawił. Jak masz gdzieś na olx lub allegro nowy za parę dych na miejscu do kupienia, to można wymienić. Ale różnicy nie będzie praktycznie żadnej. 

A jeśli korba kręci się dłużej jak rower jest na wieszaku to znaczy, że łożyska mogą być słabo uszczelnione. 

Edytowane przez bob555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...